Pagina 1 van 1

hoe kaal?

Geplaatst: ma 6 nov, 2006 12:09
door Truudsje
Hoi mensen,

Wij zijn dus bezig met de restauratie van ons eendje en we zijn nu bezig met het chassis. We willen het chassis tectyleren (het chassis is nog onbehandeld en goed, maar veel zaken zoals achteras zijn wel al behandeld) en vragen ons nu af hoe kaal moeten we het schuren?
Oude tectyllagen verwijderen om te kijken of er toch roest onder zit? Of niet?
En zouden jullie het chassis helemaal strippen zodat je overal goed bij kan of niet?

Geef maar tips, want we kunnen die gebruiken!

Groetjes!

Geplaatst: ma 6 nov, 2006 18:28
door catscit
buitenop hoef je het niet helemaal te strippen.
Wel alle randjes en naadjes en overal waar 2 delen op elkaar zitten.
De grote vlakke platen hoeft niet.

Geplaatst: wo 15 nov, 2006 23:42
door gerbenv6
Wel even alle holle delen bekijken en opnieuw behandelen met tectiel oid.

Geplaatst: vr 17 nov, 2006 20:37
door Jorg
Ik zou in ieder geval (nu je toch bezig bent) de voor- en achtertrein demonteren, net als de benzinetanksteun. Kun je overal goed bij.

Geplaatst: zo 19 nov, 2006 19:37
door Truudsje
Dank voor alle tips!

We hebben inderdaad wat onderdelen eraf gehaald zodat we makkelijker bij bepaalde plekjes kunnen en het begint aardig op te schieten. Chassis is bijna kaal en we hopen volgende week te kunnen gaan behandelen!

Fotos volgen nog, nog geen tijd gehad voor update van onze restauratiepagina, schuren is even belangrijker en leuker!

Tectyl weghalen

Geplaatst: wo 5 dec, 2007 19:04
door Roodrunner
Met verfstripper warmmaken (oppassen dat je het niet teheet stookt en in de fik vliegt!) met plamuurmes en krabber is het dan gemakkelijk los te steken (of te krabben). Laagje wat dan overblijft met thinner afvegen. :P

Geplaatst: do 6 dec, 2007 12:05
door THE SPITFIRE
Ik zou em niet tectyleren
in de hamerite zetten tectyl droogt uit.
ik zie het bij mijn eigen duck ook.
en nu die van johannes in de hammerite staat lijkt dat veel beter.
Tis maar een tip zie maar wat je daar mee doet :lol: :lol:

Geplaatst: do 6 dec, 2007 13:06
door André Post
Ik heb nog weinig goeds gezien van hammerite, maar probeer maar.

Geplaatst: do 6 dec, 2007 13:18
door 2cvfreak
stoom cleaner op 90 graden als dat niet wil tinher of benzine op een doek (na stoom cleaner heel goed laten drogen en/of binnen kant afplakken

Geplaatst: do 6 dec, 2007 14:42
door dyane_maniac
André Post schreef:Ik heb nog weinig goeds gezien van hammerite, maar probeer maar.
nee hammerite is troep. veels te hard en reageert ook vaak met bestaande verfsoorten. de vorige eigenaar van mn eend had m er ook mee behandeld :cry:

Geplaatst: do 6 dec, 2007 19:13
door Patrick Hoskam
uhhh, gaan we even reageren op een topic van 19 november 2006 ?

Geplaatst: do 6 dec, 2007 20:22
door dyane_maniac
Patrick Hoskam schreef:uhhh, gaan we even reageren op een topic van 19 november 2006 ?
haha

Geplaatst: vr 7 dec, 2007 11:00
door backfire
Ik zat het mij al een tijdje a te vragen, eend van truudsje rijdt zelfs al weer.

Geplaatst: vr 7 dec, 2007 14:23
door dyane_maniac
backfire schreef:Ik zat het mij al een tijdje a te vragen, eend van truudsje rijdt zelfs al weer.
ben ik wel benieuwd hoe het klusje geklaard is is en wat de ervaringen met deze methode waren.