Ellende met ontsteking
Ellende met ontsteking
Na een jaar stilstand vond ik het tijd mijn eend weer eens terug in de vijver te gooien. Zelf denkt ie daar blijkbaar anders over, net zo eigenwijs als z'n baasje dus. Het voorste krukaslager was al niet zo lekker meer en een jaar stilstand heeft hem geen goed gedaan. Blokje zat muurvast. Dus ander blokje gehaald en erin gelegd. 123 Ook over gezet... starten en lopen toch? Niet dus. Wel brandstof, geen vonk. De 123 krijgt spanning, maar het ledje brandt niet. Misschien ledje kapot? Denktnie, heb een fiets lampje op de plusdraad naar de bobine gedaan en die brand wel heel fanatiek, maar gaat niet uit met het ronddraaien van het vliegwiel. De 123 onderbreekt dus niet ... Heb ik nu zelf een kink in de kabel of is mijn 123 in de winterslaap blijven hangen?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
Hoe meet je die spanning. Ten op zichte van dezelfde massa als de 123 ???
Ik denk namelijk eerder dat er iets mis is met de massa.
Geloof namelijk niet dat je 123 stuk gaat door een winterslaap.
Kijk daarom ook even uit met conclusies trekken voordat je echt weet wat er aan de hand is. En mocht je 123 echt stuk zijn, dan wordt dat vast netjes afgehandeld door 123 ignition.
Ik denk namelijk eerder dat er iets mis is met de massa.
Geloof namelijk niet dat je 123 stuk gaat door een winterslaap.
Kijk daarom ook even uit met conclusies trekken voordat je echt weet wat er aan de hand is. En mocht je 123 echt stuk zijn, dan wordt dat vast netjes afgehandeld door 123 ignition.
Dat is nog niet eens zo een heel slecht idee van je hoor. Ik heb een beetje lopen kloten met die magneetjes namelijk (heb deze 123 op een visa ingebouwd gehad). Daarbij zijn de mageneetjes uit de messing busjes geweest die heb ik er vanmorgen op de pof ingedrukt. Een van de magneetjes zat er verkeerd om in Lekker handig.
Het ledje brandt nu weer en gaat nog uit ook. Toch nog geen vonk Bobine, kabels en bougies zijn nobo nobo, daar zal het niet zo snel aan liggen lijkt mij.
Ik ben er al weer een tijdje uit hoor , maar bij een 123 is het toch niet normaal dat er continue spanning op de bobbie staat met contact aan (Dit terwijl het ledje nu wel netjes aan/uit gaat op het juiste moment).
Het ledje brandt nu weer en gaat nog uit ook. Toch nog geen vonk Bobine, kabels en bougies zijn nobo nobo, daar zal het niet zo snel aan liggen lijkt mij.
Ik ben er al weer een tijdje uit hoor , maar bij een 123 is het toch niet normaal dat er continue spanning op de bobbie staat met contact aan (Dit terwijl het ledje nu wel netjes aan/uit gaat op het juiste moment).
Heb ook alle vertrouwen in 123 Duintje, en al helemaal in de service die je erbij krijgt... Geen voorbarige conclusies van mij dus.
De spanning op de 123 heb ik trouwens gemeten met een massa aan de accu (via het blok dan). Op dezelfde manier meet ik de spanning over de bobine (+ aan +, - aan blok) en deze laatste is dus continue, dat lijkt me niet normaal.
De spanning op de 123 heb ik trouwens gemeten met een massa aan de accu (via het blok dan). Op dezelfde manier meet ik de spanning over de bobine (+ aan +, - aan blok) en deze laatste is dus continue, dat lijkt me niet normaal.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Juist en daar zit het probleem. Als de magneetjes los zijn geweest werken ze niet goed meer. Ik heb hetzelfde gehad een niet lopende eend door een los magneetje. Soms deed ie het even en dan weer niet. Uiteindelijk deed ie niks meer en toen kwam Albert (Albertronic) er achter dat het aan het magneetje lag wat los zat....
Kreeg toch een kompleet nieuwe 123 dus die service zit echt wel goed!!!
(ik denk dat Duintje doelt op de topictitel dat staat er wat negatief)
Kreeg toch een kompleet nieuwe 123 dus die service zit echt wel goed!!!
(ik denk dat Duintje doelt op de topictitel dat staat er wat negatief)
Nou bij deze dan: 123 rulezzz
Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan die magneetjes ligt. Die zitten nu echt wel goed op de plek en alles behalve los. Tijdens mijn gerommel met 123 op de Visa heb ik ook nooit problemen ondervonden trouwens. Het ledje reageert nu ook gewoon goed, maar onderbreken doet ie blijkbaar toch niet. Je zou toch denken dat het ledje dan ook niet zou moeten werken
Ik zal van de week ergens een conventionele ontsteking vandaan proberen te toveren om het hiermee te proberen. Helaas moet ik dan wel weer ff wachten want ik weet niet wanneer ik weer naar de stalling kan...
Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan die magneetjes ligt. Die zitten nu echt wel goed op de plek en alles behalve los. Tijdens mijn gerommel met 123 op de Visa heb ik ook nooit problemen ondervonden trouwens. Het ledje reageert nu ook gewoon goed, maar onderbreken doet ie blijkbaar toch niet. Je zou toch denken dat het ledje dan ook niet zou moeten werken
Ik zal van de week ergens een conventionele ontsteking vandaan proberen te toveren om het hiermee te proberen. Helaas moet ik dan wel weer ff wachten want ik weet niet wanneer ik weer naar de stalling kan...