Pagina 1 van 1
Alle "race" eendjes zwemmen in het water!
Geplaatst: di 7 nov, 2006 23:06
door Green-Duckman
Kwam een grappige website tegen.
Ik kan alleen geen frans, dus ben er nu ook nog niet helemaal achter hoe de techniek in elkaar steekt!
Hier alle foto's
http://www.pbase.com/debetencourt/2_cv_nautiques
Geplaatst: di 7 nov, 2006 23:08
door Jeroen-citroen
Ziet er uit als een polyester koets. Best cool zo'n race eend

Geplaatst: di 7 nov, 2006 23:28
door Transat
Ziet er ook best snel uit:

Maar mijn Frans is helaas ook niet zo best dat ik het verhaal op de site kan vertalen

Geplaatst: di 7 nov, 2006 23:56
door CitroenAZU
Zijn 2cv motoren met Garrett Turbo's erop.
Geplaatst: wo 8 nov, 2006 00:48
door chief away
Er staat eigenlijk niets bijzonders over de techniek op die website. Ik heb die eens doorgelezen en ze hebben eigenlijk geen enkele technische specificatie doorgegeven. Allen dat ze een lichtere carroserie gemaakt hebben die ze tot vaartuig omgevormd hebben met een schroef en dat ze er een motor met meer pk in elkaar geknutseld hebben. De rest zijnwebsites en veel foto's.
Geplaatst: wo 8 nov, 2006 12:20
door Jeroen-citroen
CitroenAZU schreef:Zijn 2cv motoren met Garrett Turbo's erop.
Jeetje het is dat je het zegt ik had er niet eens op gelet

Geplaatst: wo 8 nov, 2006 18:50
door backfire
en waterkoeling en gigantische olievoorraad omdat blok op zijn kant ligt.
Geplaatst: wo 8 nov, 2006 22:15
door Green-Duckman
Ja die turbo's waren me ook la opgevallen!
En die olie resevoir zag ik ook maar wist dan weer niet dat dit was omdat ut blok op zijn kan staat! Kan je dan ook verklaren waarom er zo'n grote hoelveelheid olie nodig is?
Maar hoe zouden ze dan de krukas verbinden met zo'n staartstuk!
Want zo te zien zij ut gewoon staartstukken van wat grotere buitenboord motoren
Wel gaaaf!
Kan iemand er nog uit opmaken waar ze varen en zo?
Geplaatst: do 9 nov, 2006 00:09
door backfire
Das dan een makkie, want gekanteld blok kun je een flens vastbouten aan krukas waar normaal vliegwiel op zit, en zelfs die kun je laten zitten, je hebt alleen geen koppeling nodig. Die kun je dan weer mooi vastbouten aan staartstuk van bb motor.
Als je goed kijkt zie je onderkant van motorblok, de koelribben

Geplaatst: do 9 nov, 2006 21:32
door Green-Duckman
Tja want schakelen kan dan weer met de keerkoppeling in de staartstukken!!
Daar wordt de krukas al draaiende gewoon in voorruit of achteruit gezet!!
Cool man! ik vind ut leuke projecten!
...............................Als ik nog eens tijd heb...........................
