Pagina 1 van 2
Spatborden
Geplaatst: wo 8 nov, 2006 20:34
door Frankie
Beste 2cv liefhebbers,
Samen met een vriend van mij kunnen we een redelijk goede 2cv uit ergens uit de jaren vijftig kopen. er zitten alleen geen spatborden en papieren bij. Onze vraag is of er nog een redelijke handel is in dergelijk oude papieren en passen nieuwere spatborden ook zonder meer op zo'n oude eend of moeten we op zoek naar wat orgineler spul.
Geplaatst: wo 8 nov, 2006 21:36
door Frank-2cv
Nieuwe spatborden passen wel, sluiten alleen niet mooi aan met de kap. Verder is er voor een uit uit de jaren '50 goed aan onderdelen te komen. Je zou anders bij een club kunnen gaan of via verschillende verkoopsites aan onderdelen kunnen komen. Succes met de aanschaf. En als je een foto hebt kun je die gerust hier plaatsen

. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat voor eend het is.
Geplaatst: wo 8 nov, 2006 22:50
door Frankie
Zaterdag gaan we 'm eens goed bekijken want we hebben haar pas een keer kort gezien. Bedankt voor de info en we houden jullie op de hoogte.
Geplaatst: do 9 nov, 2006 05:37
door Punky
Ik zou me eerder zorgen maken denk ik over het krijgen van de juiste papieren dan het plaatwerk. Zoals gezegd daar is altijd wel iets op te verzinnen.

Geplaatst: do 9 nov, 2006 07:29
door Timmmmie
lijkt me een eendje van firma duister....
of niet frank
Geplaatst: do 9 nov, 2006 09:27
door Ramon
zet je er toch gewoon een modern kenteken in
Geplaatst: do 9 nov, 2006 20:53
door Frankie
Ja inderdaad baard het ontbreken van de papieren ons wel wat zorgen. maar goed hij hoeft niet meteen de weg op, we hebben wat tijd om iets passend bij elkaar te sprokkelen. en de uiterste optie is het kenteken van een iets jongere eend. of ie uit de illegaliteit komt ik vermoed het niet. de eend ligt redelijk uit elkaar en iemand die inmiddels de geest heeft gegeven is begonnen hem op te knappen. tijdens de leegverkoop van zijn schuur is de eend meegegeven als bonus op een ander gekochte oldtimer. van deze eigenaar kunnen we hem kopen. ik vermoed dat in deze ruil de papieren tussen de wal en het schip zijn beland. maar zeker weten doe je het nooit.
Geplaatst: do 9 nov, 2006 21:16
door Yannick
Is het een origineel Nederlandse 2cv?
Oude papieren zijn nog wel aan te komen hoor, gewoon goed zoeken

Geplaatst: do 9 nov, 2006 22:03
door martijntje
wij zijn nu eigenlijk met een soort gelijk geval bezig. betreft ook een 2cvtje van de jaren 50 zonder kenteken. vandaag langs RDW geweest, geholpen door een zeer aardige man (komt dus toch goed). die vertelde ons: chassisnummer controleren, wordt dan via een database bekeken. wanneer daaruit komt dat er papieren bij zouden moeten zijn wordt er geen kenteken verstrekt. wanneer het nummer niet in de database voorkomt is aanvragen geen probleem. snap het verhaal niet helemaal want dacht dat er echt papieren bij een voertuig moesten zitten. morgen ga ik terug naar rdw met het nummer en dan zien we wel.
Geplaatst: do 9 nov, 2006 22:24
door Frankie
het betreft geen nederlandse eend. als ik het goed bekeken had waren de cijfers en letters er op geschilderd ik vermoed frans maar hoop zaterdag meer duidelijkheid daar over te krijgen.
appart verhaal van de RDW. ik ben benieuwd naar de uitslag. dan is dit mischien ook voor ons een oplossing
Geplaatst: vr 10 nov, 2006 08:55
door leo top
Frankie schreef:het betreft geen nederlandse eend. als ik het goed bekeken had waren de cijfers en letters er op geschilderd ik vermoed frans
Het was vroeger in Frankrijk inderdaad de gewoonte om kentekennummer (achter) op de auto te schilderen.
Geplaatst: vr 10 nov, 2006 12:08
door martijntje
vandaag weer bij de rdw geweest en we hebben groen licht gekregen. het is dus toch nog mogelijk om een auto van voor 76 van een kenteken te voorzien zonder dat er papieren aanwezig zijn!!! denk dat meer mensen hier wat aan hebben. gewoon naar de rdw gaan, niet bellen, probleem uitleggen met het chasisnummer bij de hand en het is zo te controleren!
Geplaatst: vr 10 nov, 2006 12:21
door Michiel van G.
klopt, als het een originele NL auto betreft wel

dan controleren ze de combinatie van chassisnummer met motortype (dus: chassisnumer AY-2A 765*** enz, is een Dyane 4. (=YN4BL Dyane 4 of AY-2A Dyane 4) daar hoort dus een motor in met kenmerken:
trommelbak, motortype A 79/1.
dan kunnen ze bij de RDW zo kijken of de gegevens overeenkomen met de auto.
Zoja: goedkeur, bouwjaar, type en motortype komen overeen.
Geplaatst: vr 10 nov, 2006 12:30
door martijntje
he michiel, ook als het een buitenlandse auto is, is het nog steeds mogelijk om deze auto op kenteken te krijgen, zalfs wanneer er geen papieren bij de betreffende wagen aanwezig zijn. en alleen het chassisnummer is van belang. [/quote]
Geplaatst: ma 13 nov, 2006 19:30
door Frankie
Goed nieuws dat het mogelijk is om toch weer papieren bij de auto te krijgen (de RDW is zo slecht nog niet). We gaan het eendje pas rond kerst ophalen dus we hebben nog even tijd om uit te vissen wat er voor ons allemaal mogelijk is. Zaterdag hebben we wel even geinventariseerd wat er nog allemaal aan los spul in kratten bij zat. Ons was verteld dat er nog wat spullen los bij zaten. Conclusie: 14 deuren, 2,5 motorblok, zuigers en cilinders nieuw in doos, 2 versnellingsbakken, 'n krat of acht vol met keine spullen. De koets van de eend is nu tot de nok toe gevuld met mooie nostalgische eendenspulletjes. ook denk ik dat het onderstel al gereviseerd is. Ik lag eronder en kon over het gehele chassis geen roest bekennen. kortom het was een vrolijk weekend.