Pagina 1 van 2
slechte prestaties bij vochtige omstandigheden
Geplaatst: do 9 nov, 2006 00:38
door chief away
Hallo
Heeft iemand van jullie dat ook? Bij vochtig weder rijdt mijn 2pktje niet zoals het hoort. Het houdt soms in, verliest power. Hij start uitstekend en de bougies, bougiekabels, puntjes zijn onlangs vernieuwd. De problemen beginnen altijd als het regent. In augustus problemen, in september en oktober niet en nu, in november begint het terug. Wie heeft er een oplossing?
Geplaatst: do 9 nov, 2006 05:42
door Punky
Zijn alle punten van de massa en de voedingskabel van de accu ed goed schoon. Je zou deze mogelijk nog met vaseline (meen ik) ofzo insmeren.

Geplaatst: do 9 nov, 2006 09:26
door Ramon
meer/langer choken!! winterkap ervoor
Geplaatst: do 9 nov, 2006 12:44
door Jeroen-citroen
Punky schreef:Zijn alle punten van de massa en de voedingskabel van de accu ed goed schoon. Je zou deze mogelijk nog met vaseline (meen ik) ofzo insmeren.

Yep maar wel zuurvrije vaseline
Geplaatst: do 9 nov, 2006 14:06
door Handjes
Liggen de bougiekabels toevallig tegen het plaatwerk aan? Ze moeten overal vrij liggen, anders springt de vonk over bij vochtig weer.
Geplaatst: do 9 nov, 2006 15:22
door bartje2212
stukje tuinslang om bougiekabels leggen: extra isolatie. wil nog wel eens helpen.
kabels die vuil en/of vochtig zijn, lekken snel naar metalen delen waar ze tegenaan liggen (koplampsteun)
Geplaatst: do 9 nov, 2006 16:43
door LoLa
Ik zou zeggen goed choken werkt bij me het best
Geplaatst: do 9 nov, 2006 23:25
door chief away
Als de motor warm staat en hij houdt in terwijl je aan het rijden bent, goed choken lijkt me dan niet de aangewezen oplossing. Ik zal die bougiekabels eens wat beter van de carrosserie vandaan houden en dat met die tuinslang eens proberen. Allemaal al bedankt voor jullie raadgevingen
Geplaatst: vr 10 nov, 2006 00:34
door Ramon
dat is normaal als ie koud is dat ie inhoud!
Geplaatst: vr 10 nov, 2006 18:59
door picard
mijn eend houdt ook in zowel bij warme als koude motor. Bij rijden met de choke open doet ie het goed. Ook ik heb de bougiekabels tegen het plaatwerk aanliggen. Ligt het daar dan wel aan??
Geplaatst: vr 10 nov, 2006 19:57
door bartje2212
hou voor de gein eens een schrovendraaier vlak bij de kabel en tegen een stuk metaal. bij mij zag je de vonk zo overspringen (rest van kabel moet dan wel vrij liggen). Ze kunnen dus wel degelijk lekken.
@picard:
zou dat niet aan de afstelling van je carb kunnen liggen dat ie met choke niet inhoud?(zowel warm als koud)
Geplaatst: vr 10 nov, 2006 20:33
door etjen
Wat perfect werkt is 2 roze rubbertjes van n beugelfles (os grolsch) over je bougiekabel schuiven. Deze zorgen dan voor afstand tussen spatbord en kabel.
Geplaatst: za 11 nov, 2006 09:59
door picard
@bartje 2212: het zou dan inderdaad de carb. kunnen zijn. Ik zal het binnenkort navragen bij mijn eendengarage. Ik merk dat wanneer je steeds vol gas geeft na het schakelen, het ook beter gaat.
Toch zal ik ook iets om de bougiekabels gaan leggen.
Geplaatst: zo 12 nov, 2006 09:17
door picard
Gister de bougiekabels geisoleerd van de metalen delen (met behulp van een kunstof slangetje). Dit maakt geen verschil, dus het zal de carburateur wel zijn.
Geplaatst: zo 12 nov, 2006 22:28
door Handjes
picard schreef:Gister de bougiekabels geisoleerd van de metalen delen (met behulp van een kunstof slangetje). Dit maakt geen verschil, dus het zal de carburateur wel zijn.
De bougiekabels kunnen ook gewoon oud zijn, dan functioneren ze ook voor geen meter met dit weer.