Cyclone-systeem

Plaats reactie
Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Cyclone-systeem

Bericht door Tim Rozendaal » zo 19 nov, 2006 15:58

Hallo,

Ik heb eens iets gelezen over een zgn. cyclone-systeem. Nu vroeg ik mij af of er 2cv rijders zijn die ook een dergelijke modificatie hebben, en wat de ervaringen hiermee zijn.
ze worden verkocht bij www.limpex-sport.nl (aan de rechterkant cyclone aanklikken)

met vriendelijke groeten,

Tim Rozendaal

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 19 nov, 2006 16:06

Als dat echt zo goed werkt als gemeld wordt lijkt dat me best interessant. Echter, als het zo goed is lijkt me dat het al veel bekender was geweest.

En ik geloof er niets van dat het brandbare lucht/benzine mengsel voor maar 20-30% verbrandt waardoor er dus 80-70% onverbrand via je uitlaat verdwijnt. Volgens mij zal dat ook leuk knallen in je uitlaat.

Misschien werkt het, maar ik ben heel sceptisch.
Afblijven.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » zo 19 nov, 2006 16:14

Nog niet echt eerder van gehoord in de 2cv wereld.

Naar mijn mening zal het wel wat vermogens winst opleveren maar kan nooit heel veel zijn! jammer dat ze op de website niet aangeven wat het ongeveer aan pk winst kan opleveren!
2cv Vert Bambou '79

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » zo 19 nov, 2006 16:22

Green-Duckman schreef:Nog niet echt eerder van gehoord in de 2cv wereld.

Naar mijn mening zal het wel wat vermogens winst opleveren maar kan nooit heel veel zijn! jammer dat ze op de website niet aangeven wat het ongeveer aan pk winst kan opleveren!
Nee inderdaad. Ik denk vooral dat het verschilt per motor. Op het kitcarforum had iemand zelf een dergelijke modificatie zelf gemaakt, maar daarvan gingen de prestaties iets achteruit. Maar wanneer de motor zuiniger wordt, zou ik al tevreden zijn, maar dingetje kost toch 107 euro, net iets te veel om ermee te experimenteren of het werkt ja/nee.

met vr groet,

Tim Rozendaal

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 19 nov, 2006 16:23

Tim Rozendaal schreef: (...) maar dingetje kost toch 107 euro, net iets te veel om ermee te experimenteren of het werkt ja/nee.

met vr groet,

Tim Rozendaal
Jups, daarom ga ik het ook niet proberen ;)
Afblijven.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 1 dec, 2006 22:10

Het is niet zo dat er normaliter slechts 20-30% verbrandt, er staat dat er 20-30 procent verbrand, en dan gaan de kleppen weer open. Dan verbrand dus de andere 70%

Maar dattie er zuiniger van wordt is pure bullshit, want hij zal echt niet opeens minder benzine uit je carb gaan lurken. Bovendien zet je een obstakel in je weg naar de motor toe, dus extra weerstand.

Verder weet ik niet of het wel goed is voor je motortje, want het lijkt mij dat die ook wel eens heel heet zou kunnen gaan worden?

Misschien heeft het een heel klein beetje effect, maar goed, altijd leuk om te proberen natuurlijk. Alleen niet voor 100 euro. Misschien is er iemand op marktplaats die er vanaf wil omdat het toch niet werkt?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » vr 1 dec, 2006 22:18

't hoeft niet duur te worden....
maar ja, aan de andere kant. Mocht het niet werken, dan verkopen ze troep en ben je ook niet zeker van die garantie. :roll: ;)
limpex-sport schreef:Bij 2 kleppen per cilinder motoren wordt vooral de acceleratie
sterker.

Bij 4 kleppen per cilinder motoren wordt ook het koppel in de
lagere toeren aanmerkelijk versterkt.

Bij wat oudere auto’s kan het enige tijd duren, voordat de Cyclone optimaal werkt. Hij heeft een 3000 km nodig, om een motor schoon te branden (vooral vervuilde kleppen).

Daarom is er een 3 maanden 'GELD TERUG' garantie. Dit wil zeggen, als men na 3 maanden geen effect heeft bemerkt, in vermogens- winst of zuinigheid, men de Cyclone kan teruggeven en men zijn geld terug krijgt.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 1 dec, 2006 22:20

Ik denk dat ze er vanuit gaan dat men doorgaans geen 3000 km in 3 maanden rijdt met oude auto's ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie