Sensor flens systeem

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Sensor flens systeem

Bericht door Lelijke Eend » ma 20 nov, 2006 20:22

Ik heb nog geen centraal/algemeen topic over het sensor flens systeem gevonden, dus ik hoop dat het goed is als ik er 1 aan maak.

Ik heb zojuist een sensorflens systeem besteld. Echter, op die site zie ik dat alle metertjes bijna helemaal zwart zijn. Echter, ik zou het veel mooier vinden als die metertjes een wat klasiekkere uitstraling hebben met ene mooi chromen randje. Oplossing: de bijgeleverde metertjes mooi op zolder opbergen en andere metertjes aansluiten. Echter, is de waarde die de sensoren geven universeel zodat ik er zonder problemen metertjes van een andere fabrikant op aan kan sluiten ?
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 20 nov, 2006 22:55

Heb je al contact gehad met de leverancier. Want de laatste keer dat ik ze gemaild heb (nog geen half jaar geleden), waren ze niet meer leverbaar en zag het er ook 123 niet uit dat ze snel weer leverbaar werden.

Tevens moet je dus de goede combi sensor en meter hebben. Dus je kunt niet elke meter op elke sensor aansluiten.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Re: Sensor flens systeem

Bericht door Punky » ma 20 nov, 2006 23:19

Lelijke Eend schreef:Ik heb nog geen centraal/algemeen topic over het sensor flens systeem gevonden, dus ik hoop dat het goed is als ik er 1 aan maak.
Zeg niet dat ie er niet is, al zijn ze gesloten en is deze vraag er nog noooit in behandeld. :lol:

Maar zoek eens op de term: sensorflens. Ik heb er zo al zeker 6 die erover gaan. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 20 nov, 2006 23:23

Punky schreef:Heb je al contact gehad met de leverancier. Want de laatste keer dat ik ze gemaild heb (nog geen half jaar geleden), waren ze niet meer leverbaar en zag het er ook 123 niet uit dat ze snel weer leverbaar werden.

Tevens moet je dus de goede combi sensor en meter hebben. Dus je kunt niet elke meter op elke sensor aansluiten.
Dat laatste is dus het probleem waar ik een antwoord op zoek ;) Maar ik heb op de site gekeken, maar ik kan geen e-mail adres vinden.
Afblijven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Re: Sensor flens systeem

Bericht door Lelijke Eend » ma 20 nov, 2006 23:25

Punky schreef:
Lelijke Eend schreef:Ik heb nog geen centraal/algemeen topic over het sensor flens systeem gevonden, dus ik hoop dat het goed is als ik er 1 aan maak.
Zeg niet dat ie er niet is, al zijn ze gesloten en is deze vraag er nog noooit in behandeld. :lol:

Maar zoek eens op de term: sensorflens. Ik heb er zo al zeker 6 die erover gaan. :wink:
Ik heb gezocht, maar deze vraag werd -inderdaad- niet beantwoord en de andere topics gingen meer over het vergelijken tussen verschillende systemen.
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 20 nov, 2006 23:35

er zijn een aantal systemen, dus eerst opzoeken welke waarde je sensor afgeeft en daarbij behorende teller aanschaffen.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 20 nov, 2006 23:37

Lelijke Eend schreef:
Punky schreef:Heb je al contact gehad met de leverancier. Want de laatste keer dat ik ze gemaild heb (nog geen half jaar geleden), waren ze niet meer leverbaar en zag het er ook 123 niet uit dat ze snel weer leverbaar werden.

Dat laatste is dus het probleem waar ik een antwoord op zoek ;) Maar ik heb op de site gekeken, maar ik kan geen e-mail adres vinden.
Je zult dus moeten weten welke sensor erbij zit en of dat merk ook andere meters heeft. Nu heb ik pas zelf een equus meter ingebouwd via de peilstok en daarbij kon ik dus alleen zwarte meters bestellen en dit waren dezelfde als bij de sensorflens. Dus ik ben bang dat wanneer je andere meters wilt hebben je dus ook aan andere sensors moet willen.
Je kunt ook de manier van Le Patron toepassen deze werkt met een T stuk bij de oliedrukmeter. Tom gaat dit zo doen en hij heeft witte meters.
PuNk RoCK LosEr

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 20 nov, 2006 23:56

Ik heb zelf begrepen dat het sensorflenssysteem het beste is, dus zoek ik liever andere meters bij dat systeem.
Afblijven.

Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maikel » di 21 nov, 2006 03:23

Wat voor een signaal geeft zo'n sensorflenssysteem af ? Als het een electrisch signaal is is het vrij simpel.

Originele meter aansluiten samen met een multimeter, en bij de waardes de bijgebordende signaalspanning meten en noteren.

En aan de hand hiervan kun je een nieuwe meter zoeken c.q. aanpassen met wat weerstanden.

wellicht is dat een idee ..
some got it, some eend

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 21 nov, 2006 12:14

LE,je kunt de sensorflens ook zonder meters bestellen...

Andere meters kun je oa kopen via www.dutchpowertrading.nl , maar koop er dan ook de bijbehorende sensoren bij (zitten er vaak bijgeleverd).

Ik zou zelf ook eerst voor een sensorflens gaan, maar ben er vanwege de lange levertijd vanaf gestapt.
Nu ga ik het allemaal aansluiten zonder de flens.
De temp-sensor komt in het kleppendeksel en de druk meter wordt dmv een T-stukje op het bestaande druk-signaal gezet (sensor die er nu in zit voor het lampje eruit halen, t stuk erin, nieuwe sensor en huidige sensor erin en aansluiten maar).

Voor de temp meter wel eerst je meter controleren met een pannetje kokend water (sensor in water, meter aansluiten) ivm de weergave van de meter...

En voor het aansluiten goede, dikke draad gebruiken:
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2458
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door THE SPITFIRE » di 21 nov, 2006 17:04

klassiek is mooi is prachtig maar vies duur. ik ga ook zon ding bestelle. maar met de grijze stoere tellers van conrad.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 21 nov, 2006 21:20

Die levertijd maakt me niet zoveel uit. M'n Eend rijdt nog lang niet ;) Maar ik denk dat ik die meters wel even ga annuleren. Ik heb al een toerenteller van een Harley Davidson en ik wil de meters in dezelfde stijl hebben. Echter, de stijl van Dutch Powertrading komt niet echt overeen helaas. Wel een goede link trouwens !
Afblijven.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 21 nov, 2006 22:05

Foto's van de toerenteller die er in moet:

http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/51

Het is een toerenteller van een Harley Davidson. Andere metertjes (olietemperatuur, oliedruk, laadstroom, voltmeter en weet-ik-veel-wat allemaal) moeten in dezelfde stijl.
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 21 nov, 2006 23:54

Laat even weten wanneer de flens weer leverbaar is SVP.
PuNk RoCK LosEr

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 22 nov, 2006 00:05

Ik heb hem besteld via Duckservice. Zij hebben het niet gehad over slechte levring of iets dergelijks. Maar zodra ik iets weet laat ik het je weten (mits ik het niet vergeet, dus mail/PB/MSN/vraag-in-dit-topic even als je denkt dat het wel erg lang duurt).
Afblijven.

Plaats reactie