Pagina 1 van 6

achterremleiding

Geplaatst: za 25 nov, 2006 13:33
door leo top
Heeft iemand een tip hoe je het beste de achterremleiding in de asbuis kunt vastkrijgen? ik bedoel, hoe krijg je het boutje van de remleiding door het gaatje in de buis?

Geplaatst: za 25 nov, 2006 13:45
door backfire
Staat d8 ik in haynes of zo, nee heb ik hier niet liggen.

Geplaatst: za 25 nov, 2006 14:14
door leo top
backfire schreef:Staat d8 ik in haynes of zo, nee heb ik hier niet liggen.
weet ik, maar ik wil graag praktijktips!

Geplaatst: za 25 nov, 2006 14:18
door backfire
ik ook, dus als het lukt graag foto's voor de verzameling :D

Geplaatst: za 25 nov, 2006 14:19
door backfire
zelf zat ik te denken aan een latje om boutje tegen te houden en als dat niet lukt boutje met plakband aan het latje maken

Geplaatst: za 25 nov, 2006 16:08
door Jorg
Je kunt met een heel klein schroevendraaiertje de bout uit de asbuis friemelen. Het is inderdaad een gepriegel, maar bij mij lukte dit in minder dan 5 minuten. Misschien dat ik geluk had, maar zo heb ik het gedaan.

Geplaatst: za 25 nov, 2006 16:10
door backfire
hij moet er in Jurg, of begrijp ik de tip niet, kan ook hoor.

Geplaatst: za 25 nov, 2006 16:41
door tilly2
na eenmalige ervaring volgende gedaan: je modelleert de remleiding precies zoals de oude eruit is gekomen, met z'n 2en gaat het dan het handigst als je ook een zaklampje gebruikt om door de asbuis te schijnen, terwijl de rest van de omgeving beetje donkerder is. Dan kun je het boutje beetje "aan zien komen". Als het boutje erdoor is, moertje erop en vastzetten, de remleiding die uit de asbuis steekt dan pas omzetten.
Nb dit is geklooi op eigen houtje geweest, hoor. heb geen idee wat Haynes er over schrijft...
Succes, Rob.

Geplaatst: za 25 nov, 2006 16:41
door tilly2
na eenmalige ervaring volgende gedaan: je modelleert de remleiding precies zoals de oude eruit is gekomen, met z'n 2en gaat het dan het handigst als je ook een zaklampje gebruikt om door de asbuis te schijnen, terwijl de rest van de omgeving beetje donkerder is. Dan kun je het boutje beetje "aan zien komen". Als het boutje erdoor is, moertje erop en vastzetten, de remleiding die uit de asbuis steekt dan pas omzetten.
Nb dit is geklooi op eigen houtje geweest, hoor. heb geen idee wat Haynes er over schrijft...
Succes, Rob.

Geplaatst: za 25 nov, 2006 20:56
door Jorg
Als je de nieuwe remleiding plaatst en het boutje vanaf de buitenkant door het gaatje ziet, dan kun je met een kleine schroevendraaier de bout naar buiten werken. Telkens een klein stukje.

Backfire: de bout moet toch de asbuis uit als je de remleiding aanlegt? Je begint immers in de asbuis met het aanleggen van de remleiding.

Geplaatst: za 25 nov, 2006 20:57
door Jorg
Als je de nieuwe remleiding plaatst en het boutje vanaf de buitenkant door het gaatje ziet, dan kun je met een kleine schroevendraaier de bout naar buiten werken. Telkens een klein stukje.

Backfire: de bout moet toch de asbuis uit als je de remleiding aanlegt? Je begint immers in de asbuis met het aanleggen van de remleiding.

Geplaatst: za 25 nov, 2006 23:03
door backfire
ja ok, bedoel maar ik zag t anders, vanuit mijn standpunt druk ik van binnen uit het boutje het gat in, jij trekt hem van buiten door het gat. Hens de verwarring. hahaha. ;) Anyways, volgens mij hebben we al 2 tips.

Geplaatst: za 25 nov, 2006 23:39
door Hassie
Ik sta voor hetzelfde klusje en had gedacht:
vliegertouwtje rond bout, ijzerdraadje door gat naar touwtje, touwtje aantrekken met ijzerdraadje, boutje met touwtje door gat naar buiten trekken. Idee?????????
vrgrt
Hassie

Geplaatst: za 25 nov, 2006 23:47
door Lelijke Eend
Kan je wel het beste het touwtje aan het puntje van het boutje doen denk ik. En goed strak !

Maar ik heb nog nooit een remleiding verwisseld :oops:

Geplaatst: zo 26 nov, 2006 11:10
door backfire
das wel grappig met dat touwtje want daar dacht ik ook aan, alleen heb ik een losse achteras, dus ik kan het touwtje door de zwaartekracht naar beneden laten vallen totdat ie er aan de zijkant uit komt.

je zou ook visdraad kunnen gebruiken, lekker dun en rete sterk.