Pagina 1 van 3

PO / Sahara luchtfilter

Geplaatst: ma 27 nov, 2006 09:05
door Nicky
Kan iemand mij helpen aan foto's of informatie hoe dit luchtfilter gemonteerd wordt. Het plan is om dit filter in combinatie met een 2cv6 motor te gebruiken.
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: ma 27 nov, 2006 11:36
door Tom Duckpower
in denk dat je bij de aansluiting op de carb al in de knoei komt.
de buis van het luchtfilter is te klein (en rond), terwijl de carb bovenop ovaal is.

1 steun zit zo te zien op het spruitstuk, en dat gaat bij een moderne eend zo niet lukken.Of je moet zelf wat beugels en steunen gaan maken met wat ijzer. Probeer dan bijvoorbeeld de zwarte steun te gebruiken die op de bak zit en het standaard luchtfilter ondersteunt.

Op dat kleine pijpje bij de slang naar de carb komt zo te zien de carterventilatie slang te zitten, dus die is al bekend ;)

Kijk anders eens op de site van jeroen cats, die heeft een aparte P.O.-"afdeling" op zijn site

Geplaatst: ma 27 nov, 2006 15:38
door Nicky
Ik denk dat ik bij de carburateur maar eens ga beginnen met een verlooprubber.
Afbeelding

Geplaatst: ma 27 nov, 2006 16:03
door wouter87
wat je ook misschien kan doen is bij een speciaal zaak op zoek gaan naar een filter wat geschikt is.

Geplaatst: ma 27 nov, 2006 17:59
door Lelijke Eend
#Bleu comme le ciel: weet je misschien ook hoe dat filter werkt ?

Geplaatst: ma 27 nov, 2006 19:20
door Punky
Bleu comme le ciel schreef:Ik denk dat ik bij de carburateur maar eens ga beginnen met een verlooprubber.
Afbeelding
Deze dingen AUB laten liggen. Heb ze ook gerbuikt gehad voor mijn open luchtfilter en deze smelten.

Je moet een duurdere versie hebben die ze gebruiken voor turbo's enzo. Die op de foto zijn gemaakt voor hobby gebruik en luchtfilterpijpen die niet heet worden. Je carb. wordt zo heet dat het spul smelt en scheurt!!!

Waar je de juiste vindt, dat kan ik niet zeggen. Ik heb er een bij toeval kunnen aankomen.

Geplaatst: ma 27 nov, 2006 22:05
door Menno2cv1964
Bedenk wel dat zo'n oliebad filter voor een 375 cc motor is gemaakt, niet voor 602 cc.

Geplaatst: di 28 nov, 2006 07:49
door Nicky
Ik zal in het vervolg eerst maar even Punky raadplegen als ervaringsdeskundige. Dus niet het blauwe rubber van autostyle met 2 diameters (68 en 76) gebruiken?
Afbeelding

Geplaatst: di 28 nov, 2006 08:01
door Nicky
Het filter werkt met een oliebad onderin de pot, waarna de lucht door een miofilter gaat.
Ik verwacht overigens niet zoveel problemen met het verschil tussen 375 cc en een 602 cc. De uitgaande diameter van het luchtfilter is ongeveer hetzelfde als een modern filter. Maar misschien heb ik het mis?

Geplaatst: di 28 nov, 2006 09:37
door Punky
Bleu comme le ciel schreef:Ik zal in het vervolg eerst maar even Punky raadplegen als ervaringsdeskundige. Dus niet het blauwe rubber van autostyle met 2 diameters (68 en 76) gebruiken?
Afbeelding
Klopt deze blauwe tube was na een lange rit RIP.
Heb nu een gele dus uit de rallysport die ze gebruiken voor turbo's. Deze is van een dikkere kwaliteit en een betere soort materiaal.
Kost ook wel iets meer. Ik weet niet waar je zoiets aan kunt komen. Ik heb hem toevallig 2dehands van een tuner bij ons in het dorp kunnen overnemen. Dus kijk eens of er zo iemand bij jullie in de buurt zit?

Geplaatst: di 28 nov, 2006 11:34
door dyane_maniac
cool gedaan met zo'n wieldop als luchtfilterdeksel!

douwe

Geplaatst: di 28 nov, 2006 15:59
door Punky
Was een ideeetje van spookeend.

Jij is er inmiddels weer vanaf. Zit nu een kelk van K&N op. filter met wieldop is te hoog voor onder een ribbelkap.

Geplaatst: di 28 nov, 2006 19:33
door Lelijke Eend
Bleu comme le ciel schreef:Het filter werkt met een oliebad onderin de pot, waarna de lucht door een miofilter gaat. (...)
Het is me nog niet helemaal duidelijk maar ik wil je topic niet verknallen, dus ik zoek het antwoord wel elders.

Toch bedankt hoor ! :D

Geplaatst: di 28 nov, 2006 19:54
door Punky
Afbeelding

De nieuwe slang.

Geplaatst: di 28 nov, 2006 20:22
door Spookeend
Punky schreef:Was een ideeetje van spookeend.

Jij is er inmiddels weer vanaf. Zit nu een kelk van K&N op. filter met wieldop is te hoog voor onder een ribbelkap.
de jouwe is te hoog voor onder een rubbelkap............. de mijne is een stukkie lager.

Ik heb al een beetje een vermoeden waar al deze info toe gaat leiden, ook naar aanleiding van een pbtje wat ik van TS kreeg..........

Afwachten maar

Greatnix Spookeend