Pagina 1 van 2
PK/koppel tussen A06/635 en 664
Geplaatst: za 2 dec, 2006 22:41
door CitRoel
Op het moment heb ik een 664 (met powertube) in m'n eend en zoals ze me al voorspelt hebben trekt ie de Acadiane bak niet, in 4 komt ie kracht te kort om 'm boven de 100 te krijgen. Nou heb ik in de motorenlijst de verschillen opgezocht maar die zijn er bijna niet. De 664 28 pk bij 5750 rpm en 39nm bij 3500 rpm, de 635 29pk bij 5750 rpm en 39nm bij 3500 rpm. Nou zal die ene pk het verschil niet maken, maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar het verloop in een grafiek tussen de beide motortypes.
Geplaatst: za 2 dec, 2006 23:02
door Lelijke Eend
Misschien heb je
hier iets aan ?
Geplaatst: zo 3 dec, 2006 21:26
door Frank Deusjevoo
Wat dat betreft een ideale site!
Frank
Geplaatst: ma 4 dec, 2006 19:15
door CitRoel
Super!! Die heb ik nooit gevonden op die site!!
Geplaatst: ma 4 dec, 2006 20:08
door Ramon
hij moet het aankunnen is je carb goed, heb je minimaal dyane sproeiers erin
Geplaatst: di 5 dec, 2006 19:21
door CitRoel
Alleen in de tweede trap, een 90 geloof ik. Ik ga maar eens bij dat bedrijf in Zuthpen langs die hebben standaart setjes voor hun power-tube die lijkt me dan toch dichtbij te komen.
Welke maat heeft Dyane dan?
Met welke motor zou ik een A06/635 kunnen vergelijken met power-tube?
Geplaatst: wo 6 dec, 2006 11:39
door Ramon
eerste is 102 (net als eend)
tweede is 90 (eend is 87,5)
Geplaatst: zo 10 dec, 2006 10:41
door CitRoel
Dan heb ik inderdaad een Dyane bezetting... Op het moment maar even de slang van de power-tube eraf gehaald. Hij trekt minder hard maar loopt wel soepeler. Binnenkort maar even naar Zutphen voor die sproeiers.
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 21:38
door catscit
probleem is dat de curve van de 664 veel steiler is als die van de 635.
En nu is het bij jou zo dat je door de langere bak niet voldoende toeren maakt om bij je max koppel te komen voordat de luchtweerstand die kwadratisch toeneemt je nekt.
Sproeiers gaan niet voldoende helpen maar die moeten zoiezo goed zijn dus dat moet je zoiezo doen. Je kunt voor het gemak een 102 in de eerste trap draaien of zelf opboren naar 110 en kijken of het helpt, dat weet je zo.
probleem is dat de 664 een andere nokkenas heeft.
Geplaatst: za 16 dec, 2006 09:48
door CitRoel
Ja dat had ik begrepen inderdaad, en deze heeft nog 1 slechte cilinder ook nog. Tussen kerst en oud & nieuw ga ik er een A06/635 inhangen, en dat ik dan 98 moet tanken tsja een hobby mag nou eenmaal een paar centen kosten.
Hij haalde laatst trouwens met wind achter en doorgetrokken tot bijna 90 in 3, 118 km/h.
Maar met een A06/635 met power-tube en met de goede sproeiers moet ie de bak gewoon trekken toch? Het gaat me nieteens zo zeer om die 122 km/h maar gewoon dat ie, als ik 'm in 4 zet, niet zo moeilijk doet.
Geplaatst: za 16 dec, 2006 11:05
door catscit
optimaal in een eend is een eendebak!
Tenzij je iets radikaal veranderd aan je motor (visa blok of am2 blok oid) dan blijft die eendebak optimaal!
Waarom ook een acabak in een eend?
Waarom dacht je dat citroen alld ie evrschillende bakken geproduceerd heeft???
Geplaatst: za 16 dec, 2006 12:12
door backfire
En ook een 635 draait maar 5750 toeren, dus kom je nog een hoop toeren te kort om de hogere top te kunnen halen, je moet dan toch echt wel meer doen dan een powertube. Maar een 635 met 29PK? haal ik nu een 2cv motor in de war met een visa motor?
Geplaatst: za 16 dec, 2006 12:28
door catscit
A06/635 is eend, V06/630 of 644 is visa.
Geplaatst: za 16 dec, 2006 12:36
door backfire
Ok, tnx Jeroen, snapte het al niet helemaal, denk niet dat CitRoel in combinatie met zijn gekozen bak daar iets mee op schiet. Pas met 35-40PK zul je daar iets aan hebben. Volgens mij kan hij dan beter een 700 cc big bore kit bestellen, sproeiers aanpassen. Heeft ie meteen nieuwe cilinders.
Geplaatst: za 16 dec, 2006 12:42
door catscit
in een eend heb je 35pk echt nodig om goed met een dyane / acadiane bak overweg te kunnen. En met goed bedoel ik ook met wind tegen en heuveltje op.