een eendje erbij
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
een eendje erbij
Hallo allemaal
We hebben er sinds zaterdag weer een eendje bij.
Zwarte koets en spatborden en mat rode moterkap en deuren
Ze ziet er niet uit afbladderende zwarte lak, grondlak en lak passen blijkbaar niet goed bij elkaar.
Maar alles is kei en keihard
Chassis is van een AZ uit 1970 batteurs voor en schokbrekers achter, motor en versnellingsbak zijn van een 602 cc. 664 blok.
De koets is volgens mij van een AZAM6 uit 65, 67.
Als ik in het boek " de eend in nederland kijk pagina 14 middelste foto.
zelfs de deurbekleding is identiek.
Nu wil ik deze eend van binnen en buiten in ieder geval zo origineel als mogelijk is gaan maken. Dus wilde ik vragen of iemand goede foto's heeft van de buiten kant en interieur van een AZ uit 1970 (laatste gebouwd) en een AZAM 6 (1965, 1967) zodat ik kan bekijken wat voor knipperlichten bumpers grill enz erop moet. Van de binnen kant ben ik opzoek naar een paar duidelijke foto,s van het dashboard vooral waar de choke en verwarming moet zitten bij deze types. Omdat er een 2cv6 blok inligt hebben ze hier vanalles weggelaten of verplaats. of helemaal niet terug gezet
En als iemand een closeup heeft van de knipperlichtjes die op de zijkant van de koets zitten, kan ik vergelijken of er nu de goede opzitten.
Ik zal zo snel mogelijk wat foto's maken van het weekeinde, is nu zo vroeg donker
Groetjes en alvast bedankt
Jimmy
We hebben er sinds zaterdag weer een eendje bij.
Zwarte koets en spatborden en mat rode moterkap en deuren
Ze ziet er niet uit afbladderende zwarte lak, grondlak en lak passen blijkbaar niet goed bij elkaar.
Maar alles is kei en keihard
Chassis is van een AZ uit 1970 batteurs voor en schokbrekers achter, motor en versnellingsbak zijn van een 602 cc. 664 blok.
De koets is volgens mij van een AZAM6 uit 65, 67.
Als ik in het boek " de eend in nederland kijk pagina 14 middelste foto.
zelfs de deurbekleding is identiek.
Nu wil ik deze eend van binnen en buiten in ieder geval zo origineel als mogelijk is gaan maken. Dus wilde ik vragen of iemand goede foto's heeft van de buiten kant en interieur van een AZ uit 1970 (laatste gebouwd) en een AZAM 6 (1965, 1967) zodat ik kan bekijken wat voor knipperlichten bumpers grill enz erop moet. Van de binnen kant ben ik opzoek naar een paar duidelijke foto,s van het dashboard vooral waar de choke en verwarming moet zitten bij deze types. Omdat er een 2cv6 blok inligt hebben ze hier vanalles weggelaten of verplaats. of helemaal niet terug gezet
En als iemand een closeup heeft van de knipperlichtjes die op de zijkant van de koets zitten, kan ik vergelijken of er nu de goede opzitten.
Ik zal zo snel mogelijk wat foto's maken van het weekeinde, is nu zo vroeg donker
Groetjes en alvast bedankt
Jimmy
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- De Forumbelg
De carrosserie kan evengoed gewoon de carrosserie van de AZ van '70 zijn. Die (typisch Belgische) deurbekleding zat niet alleen in de Azam6. Heb je soms wat foto's ofzo dan kan ik het zo weten te zeggen
De knipperlichten wat eigenlijk standlichten zijn (rood-witte van Hella) zaten zowel op de Azam6 als op de AZ vanaf ergens in '63 gebouwd in Vorst.
De knipperlichten wat eigenlijk standlichten zijn (rood-witte van Hella) zaten zowel op de Azam6 als op de AZ vanaf ergens in '63 gebouwd in Vorst.
Laatst gewijzigd door Yannick op di 5 dec, 2006 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
De drie balkjes gril dat klopt, alleen zitten er ronde ronde knipperlichten op, ik denk de spatborden van een zesje,
De stoelen voor zitten in gaatjes in het chassis vast om te groen er vergaan stof met een streepje, volgens mijn boek de bekleding van een az. de achterbank is helaas weer van een zesje
En Tom als het goed is komt ik binnenkort er wel mee langs gereden.
Ik zal vrijdag middag foto's maken
De stoelen voor zitten in gaatjes in het chassis vast om te groen er vergaan stof met een streepje, volgens mijn boek de bekleding van een az. de achterbank is helaas weer van een zesje
En Tom als het goed is komt ik binnenkort er wel mee langs gereden.
Ik zal vrijdag middag foto's maken
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Had een AZ ook die aluminium strip op de motorkap ? Die zit er namelijk ook op .Yannick schreef:De carrosserie kan evengoed gewoon de carrosserie van de AZ van '70 zijn. Die (typisch Belgische) deurbekleding zat niet alleen in de Azam6. Heb je soms wat foto's ofzo dan kan ik het zo weten te zeggen
Dan kloppen de lampjes volgens mij wel, de achterkant is rood voorkant is wit, zal het merk morgen even controleren
Hoi Jimmy,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, van Marktplaats? Ik heb een AZ van 14-2-1970. De knipperlichtjes bij de achterdeuren zijn eigenlijk parkeerlichtjes. Je richtingaanwijzers in je voorspatborden horen rechthoekig te zijn. De sierstrip op de motorkap hoort niet, het balkengrilletje wel. Er horen gewone eendenbumpers op, achter een smalletje als een special, maar met een dikke rubberen strip in plaats van zwart plakband. De verwarming werkt met stangetjes met oranje knopjes erop.
Succes met de restauratie! Wat is eigenlijk de originele kleur en het kenteken?
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, van Marktplaats? Ik heb een AZ van 14-2-1970. De knipperlichtjes bij de achterdeuren zijn eigenlijk parkeerlichtjes. Je richtingaanwijzers in je voorspatborden horen rechthoekig te zijn. De sierstrip op de motorkap hoort niet, het balkengrilletje wel. Er horen gewone eendenbumpers op, achter een smalletje als een special, maar met een dikke rubberen strip in plaats van zwart plakband. De verwarming werkt met stangetjes met oranje knopjes erop.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Dankjewel en ja inderdaad van marktplaats, we zochten een auto om de (mooie eend te ontlasten in de winter) maar deze is veel beter dan hij eruit ziet. Die parkeerlichtjes wanneer moeten die dan gaan branden ? want bij mij doen ze nu helemaal niets. Heb je dan ook een foto van jou verwarming want die zit erbij mij nu helemaal niet in !koos schreef:Hoi Jimmy,
Kleur zou wit moeten zijn kenteken 19-61-MS deze zou van 12-3-1970 moeten zijn
-
- Regelmatige poster
kun je anders een paar foto's sturen van deze bolide???
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
Kijk hier eens op: http://members.home.nl/jo.citroen/2cv.html
Deze man is zo'n zelfde eend aan het restaureren en heeft veel foto's gemaakt. Ik heb er een visa-blok in liggen i.v.m. een caravan., dus mijn verwarming werkt ook anders. Voor de lichtjes zit er een schakelaar op je dashboard, links naast je kilometerteller.
Deze man is zo'n zelfde eend aan het restaureren en heeft veel foto's gemaakt. Ik heb er een visa-blok in liggen i.v.m. een caravan., dus mijn verwarming werkt ook anders. Voor de lichtjes zit er een schakelaar op je dashboard, links naast je kilometerteller.
-
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Gefeliciteerd!!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Regelmatige poster
geweldig mooi jimmy echt gaaf ding lkkr veel werk an. suc6 dr mee
NO LIFE LIKE LOW LIFE