Achterklep eend
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Achterklep eend
Hey,
Ik kwam dit tegen op Internet:
Een Eend met een Dyane achterklep! De korte tijd dat ik Dyane heb mogen rijden kwam ik er achter dat de achterklep echt geniaal is. Ik ben dit alleen nog nooit tegen gekomen. Heeft iemand dit wel eens gezien??
Rens
Ik kwam dit tegen op Internet:
Een Eend met een Dyane achterklep! De korte tijd dat ik Dyane heb mogen rijden kwam ik er achter dat de achterklep echt geniaal is. Ik ben dit alleen nog nooit tegen gekomen. Heeft iemand dit wel eens gezien??
Rens
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Yep heb er wel eens ooit een op een eend zien zitten. Was zelfs te koop. Zag er wel leuk uit. Alleen vouwt je dak wel telkens op een erg ongelukkig punt (net boven de ruit bij die schroef), Dit lijkt me niet echt gezond. Verder moet je de beugel demonteren als je een palma wilt gebruiken. En aangezien een Palma meer voordelen heeft dan dit systeem, heb ik hem mooi laten liggen.
Dit systeem heeft volgens mij ook alleen voordeel als je spullen wilt laden zonder de achterbank in je eend.
Dit systeem heeft volgens mij ook alleen voordeel als je spullen wilt laden zonder de achterbank in je eend.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb afgelopen zomer de eend als vakantieauto gebruikt, en ik vond het een drama om steeds onder de achterruit door te kruipen om nét dat ene prulletje te pakken. De zijdeuren kon je niet makkelijk gebruiken zonder dat de gehele bende eruit pleurde. Toen de Dyane nog reed heb ik daar wel eens aan teruggedacht!
Iemand een idee hoe te komen aan zo'n achterklep?
Rens
Iemand een idee hoe te komen aan zo'n achterklep?
Rens
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Mehari Club Cassis heeft ze in de folder staan.
Heb zo ff geen folder bij de hand, dus kan je de prijs niet geven. Maar via de site kun je op de online folder komen.
Heb zo ff geen folder bij de hand, dus kan je de prijs niet geven. Maar via de site kun je op de online folder komen.
PuNk RoCK LosEr
- Jeroen-citroen
- Moderator
nog zo'n plaatje uit de folder
Zelfs Kuifje had een 5e deur in zijn Charleston
edit: vanaf juli 1983 leverbaar als optie. Maar zoiets dergelijks was al eerder vertoont op de AZC alleen dan zonder het stangensysteem.
(Je klapte gewoon de linnen klep met raam op het dak )
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Heavy user
Volgens mij zijn er ook 2cv's uitgebracht met zo'n klep + een vlakke laadvloer. Die heetten dan 'mixte'.
Ik zit er overigens wel eens over te prakkizeren om zelf zo'n frame te maken waardoor je de achterklep vergroot, maar dan wel weer op zo'n manier dat je de palmabak kan blijven behouden ...
Ik zit er overigens wel eens over te prakkizeren om zelf zo'n frame te maken waardoor je de achterklep vergroot, maar dan wel weer op zo'n manier dat je de palmabak kan blijven behouden ...
Afblijven.
-
- Heavy user
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Heavy user
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik zie nu pas dat het geen klep is!! Ik dacht dat het net zoals bij de Dyane een klep waar de achterruit in zat, was, zZodat het dak ook kleiner wordt.
Maar als ik de foto's van lelijkeeend zo bekijk, is het niet zo heel moeilijk te fabriceren. Zorgen dat de achterruit een star geheel wordt met de achterklep, een scharnier maken boven de achterruit, en een openhoudstang maken. Is gewoon een ombouwset dus!
Wel cool!
@punky: ik heb de achterklep niet kunnen vinden in de catalogus van cluc cassis....:S
Maar als ik de foto's van lelijkeeend zo bekijk, is het niet zo heel moeilijk te fabriceren. Zorgen dat de achterruit een star geheel wordt met de achterklep, een scharnier maken boven de achterruit, en een openhoudstang maken. Is gewoon een ombouwset dus!
Wel cool!
@punky: ik heb de achterklep niet kunnen vinden in de catalogus van cluc cassis....:S