Wie o wie heeft er al ervaring met de montage van de big-bore kit van 652cc, welke wordt aangeboden door Burton.
Ik ben vooral geëinteresseerd in de betrouwbaarheid bij normaal gebruik.
Hoe is de kwaliteit van de set ?, (cil/zuigers/zuigerveren.)
Is de compressie verhouding ook hoger?
Hoeveel kilometers heb je er al mee gereden?
Alle info is welkom.
Vr.gr R.Kok Hoorn
big-bore kit 652cc
-
- Beginner
-
- Addicted user
- Contacteer:
er zijn toch verschillende big-bore kits in de omloop? Met verhoogde compressie, maar ook met verlaagde compressie, laatste is om op euro95 goed te kunnen rijden.
Er is een Nederlander geweest die met een 700cc big bore kit met verlaagde compressie op en neer naar Peking is gereden. Geen problemen. Volgens mij stond daar iets van op de STP site.
Er is een Nederlander geweest die met een 700cc big bore kit met verlaagde compressie op en neer naar Peking is gereden. Geen problemen. Volgens mij stond daar iets van op de STP site.
-
- Veelvuldig poster
die nederlander is Johan van der Laan, en ken ik goed. die heeft idd een speciale kit op z'n pekingeend, kun je erop laten bouwen door STP, maar je portemonaie wordt daar niet echt blij van. het waren trouwens porche cilinders dacht ik, de levensduur is wel OK van die confuguratie, heeft een extra lage compressie (vanwege erg slechte benzine in azië) en verder nog heel veel andere aanpassingen.backfire schreef:er zijn toch verschillende big-bore kits in de omloop? Met verhoogde compressie, maar ook met verlaagde compressie, laatste is om op euro95 goed te kunnen rijden.
je kunt het beste eens de site van STP doorspitten daar staat wat er zoal mogelijk is met je 2cv6 blok, ook een beetje wat betreft betrouwbaarheid enzo. Je kunt een blok natuurlijk tot 50-60 pk opvoeren, maar dan moet je niet vragen hoelang je ermee rijdt, of da heeft ie alleen pk's boven de 4000 rpm, dat zijn allemaal dingen waar je rekening mee moet houden, o ja, met zoveel pk's leven je versnellingsbak en je aandrijfassen ook niet lang....
zelf heb ik geen ervaring met big bore kits, alleen met visablokken... en dat bevalt erug goed! als je hetzelfde effect krijgt uit een bb kit lijkt het zeker de moeite waard!
iig suc6 met kiezen,
greetzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
dat heb je dus niet goed.djjr schreef:Als ik het goed heb is de compressieverhouding boring x slag
De boring wordt groter de slag blijft gelijk.
de compressie ratio is de ratio tussen volume met de zuiger beneden en volume met de zuiger boven.
Velen factoren spelen een rol, gebruik google of zoek het op in een boek voor meer info.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net