big-bore kit 652cc

Plaats reactie
roel en pe
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 8 dec, 2006 21:44
Locatie: Hoorn (NH)

big-bore kit 652cc

Bericht door roel en pe » zo 10 dec, 2006 20:43

Wie o wie heeft er al ervaring met de montage van de big-bore kit van 652cc, welke wordt aangeboden door Burton.
Ik ben vooral geëinteresseerd in de betrouwbaarheid bij normaal gebruik.
Hoe is de kwaliteit van de set ?, (cil/zuigers/zuigerveren.)
Is de compressie verhouding ook hoger?
Hoeveel kilometers heb je er al mee gereden?
Alle info is welkom.

Vr.gr R.Kok Hoorn

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 11 dec, 2006 13:28

Als ik het goed heb is de compressieverhouding boring x slag

De boring wordt groter de slag blijft gelijk.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 11 dec, 2006 13:47

er zijn toch verschillende big-bore kits in de omloop? Met verhoogde compressie, maar ook met verlaagde compressie, laatste is om op euro95 goed te kunnen rijden.

Er is een Nederlander geweest die met een 700cc big bore kit met verlaagde compressie op en neer naar Peking is gereden. Geen problemen. Volgens mij stond daar iets van op de STP site.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 11 dec, 2006 14:16

backfire schreef:er zijn toch verschillende big-bore kits in de omloop? Met verhoogde compressie, maar ook met verlaagde compressie, laatste is om op euro95 goed te kunnen rijden.

Er is een Nederlander geweest die met een 700cc big bore kit met verlaagde compressie op en neer naar Peking is gereden. Geen problemen. Volgens mij stond daar iets van op de STP site.
die nederlander is Johan van der Laan, en ken ik goed. die heeft idd een speciale kit op z'n pekingeend, kun je erop laten bouwen door STP, maar je portemonaie wordt daar niet echt blij van. het waren trouwens porche cilinders dacht ik, de levensduur is wel OK van die confuguratie, heeft een extra lage compressie (vanwege erg slechte benzine in azië) en verder nog heel veel andere aanpassingen.

je kunt het beste eens de site van STP doorspitten daar staat wat er zoal mogelijk is met je 2cv6 blok, ook een beetje wat betreft betrouwbaarheid enzo. Je kunt een blok natuurlijk tot 50-60 pk opvoeren, maar dan moet je niet vragen hoelang je ermee rijdt, of da heeft ie alleen pk's boven de 4000 rpm, dat zijn allemaal dingen waar je rekening mee moet houden, o ja, met zoveel pk's leven je versnellingsbak en je aandrijfassen ook niet lang....

zelf heb ik geen ervaring met big bore kits, alleen met visablokken... en dat bevalt erug goed! als je hetzelfde effect krijgt uit een bb kit lijkt het zeker de moeite waard!

iig suc6 met kiezen,

greetzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 11 dec, 2006 21:31

djjr schreef:Als ik het goed heb is de compressieverhouding boring x slag

De boring wordt groter de slag blijft gelijk.
dat heb je dus niet goed.
de compressie ratio is de ratio tussen volume met de zuiger beneden en volume met de zuiger boven.
Velen factoren spelen een rol, gebruik google of zoek het op in een boek voor meer info.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie