Pagina 1 van 2
Oude remolie.
Geplaatst: di 19 dec, 2006 20:41
door Hassie
Ik ontdekte in m'n schuurtje een liter remolie "TOTAL LHM Plus" die +/-
20 jaar oud is. Hij ziet er nog prachtig , groen, helder uit. Kan dit gewoon gebruikt worden of is dit soort olie , hoewel mineraal, toch aan bederf onderhevig???
Wie weet dit?
Vrgrt
Hassie.
Geplaatst: di 19 dec, 2006 21:23
door THE SPITFIRE
ik zou het nit weten vraag eens bij een garage ofzo.

Geplaatst: di 19 dec, 2006 21:56
door flashnr1
ik zou het persoonlijk niet meer gebruiken maar somige garagebedrijven hebben zo,n metertje die aangeeft hoeveel vocht(water) erin zit.
Geplaatst: di 19 dec, 2006 22:32
door Joos
Voor de prijs van een litertje LHM (waarmee je twee remsystemen kan vullen!) hoef je het niet te laten hoor
voor zover ik weet trekt lhm geen vocht aan, maar misschien dat het door het lange staan wel wat water bevat.
Geplaatst: di 19 dec, 2006 22:44
door thomaaas
als je dan toch bij een garage bent....
Maar hoezo? Als je je remolie bij moet vullen heb je toch sowiso een probleem lijkt mij
Geplaatst: di 19 dec, 2006 23:46
door Handjes
flashnr1 schreef:ik zou het persoonlijk niet meer gebruiken maar somige garagebedrijven hebben zo,n metertje die aangeeft hoeveel vocht(water) erin zit.
LHM trekt geen vocht aan. Is niet te vergelijken met DOT remvloeistof.
Geplaatst: wo 20 dec, 2006 07:47
door Daffy
Als de remolie nog in een geseald vat zit , zodat je zeker weet dat er alleen LHM in zit kan je het gewoon gebruiken.
Het is niet hygrostatisch en heeft niet onder drukf gestaan, blijft dus gewoon goed.
Daffy
Geplaatst: wo 20 dec, 2006 08:05
door Gerard2cv
Zou dat de reden zijn dat Citroën in hun voorraadbestand altijd de oude voor
de nieuwe olie zette,zodat die eerst verkocht werd.Ik zou zeker voor de veilig-
heid nooit een risico nemen met remmen.Het is jouw leven en dat van anderen,dus kies maar.
Geplaatst: wo 20 dec, 2006 08:30
door Matchless
Inderdaad, gewoon even een nieuw busje kopen. Geen risico's nemen met je remmen, zeker niet voor die paar euro's.
Geplaatst: wo 20 dec, 2006 15:21
door Lelijke Eend
Het schijnt dat je met remolie kunststof scheelmodellen kan ontdoen van verf zonder dat het kunststof neschadigt. Dan hebben ze het wel over DOT remolie. Misschien werkt het ook met LHM. Het is in ieder geval veiliger dan je remolie toch in je Eend gieten twerwijl ze misschien niet goed meer is.
Geplaatst: wo 20 dec, 2006 17:48
door André Post
LHM zal lang zo aggressief niet zijn als Dot.
Uit eigen ervaring weet ik dat ABS van de Mehari niet tegen Dot 4 kan.
Geplaatst: do 21 dec, 2006 19:15
door CitRoel
Ik heb eens een potje DOT4 op de gereedschaokar van m'n broer laten omvallen...... Daar zit nu geen verf meer op...

Geplaatst: do 21 dec, 2006 23:01
door flashnr1
CitRoel schreef:Ik heb eens een potje DOT4 op de gereedschaokar van m'n broer laten omvallen...... Daar zit nu geen verf meer op...

als je het langgenoeg laat zitten vreet het ook het metaal op

Geplaatst: do 4 jan, 2007 23:55
door gerbenv6
Zo duur is een liter LHM toch ook niet? Geen risico nemen zou ik zeggen.
Geplaatst: vr 5 jan, 2007 13:14
door Evan
flashnr1 schreef:als je het langgenoeg laat zitten vreet het ook het metaal op

HRC's van een Dot-systeem zijn toch ook van metaal, en de leidingen en de wielremcilinders/remklauwen?