Pagina 1 van 1
oliedrukmeter, waar?
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 09:05
door sjefsiero
Ik heb een vraag over de oliedrukmeter bij mijn 2cv6. Kan iemand vertellen waar die zit? Dan kan ik deze aansluiten op de waarschuwingslamp.
Ik hoor graag!
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 11:01
door rees-lomus
die zit aan de linkerkant van het blok (als je voor de auto staat rechts) vlak boven de cilinder. Op hetzelfde punt zitten de oliedrukleidingen naar de cilinders aangesloten. Kan niet missen!
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 13:15
door Klaas Jan Franssen
rees-lomus schreef:die zit aan de linkerkant van het blok (als je voor de auto staat rechts) vlak boven de cilinder. Op hetzelfde punt zitten de oliedrukleidingen naar de cilinders aangesloten. Kan niet missen!
Ik weet niet wat voor een blok jij in je eend hebt liggen maar hij zit zeker niet boven de cilinder, maar eronder.
Tevens zit de olieleiding naar de cilinderkoppen aan de rechterzijde (voorstaand links) van het blok aangesloten.
Ter verdruidelijking, de oliedrukmeter (zender) is een bout met een wit plastic/keramische opbouw en daaraan zit een schroefje of gewoon een stukje staal waar een stekkertje aan vast kan.
Deze is aan de voorstaand rechterzijde van het blok gemonteerd ter hoogte van de stoterstangen links.
Aan de rechterzijde zit eveneens een bout maar dat is je olieoverdrukventiel.
Veel succes ermee
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 14:22
door sjefsiero
ik zie niets. voel me een behoorlijke oen
Moet ik de het kleppendeksel (voorstaand rechts) losmaken?
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 14:36
door Bullit
nee, je kunt 'm zo zien zitten. Hij ziet er zo uit, maar latere uitvoeringen hebben een plat stekkertje, dan zijn ze wit geloof ik.
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 14:40
door Klaas Jan Franssen
valt denk ik best mee hoe zo'n oen je bent/kunt zijn. Hij zit best wel een eind weggestopt....
als je met je hand tussen de koeltunnel, het blok en de cilinderkop naar beneden gaat dan moet je hem voelen ter hoogte van de stoterstangen.
Als het goed is voel je er ook een draadje heengaan, dat draadje komt uit de koeltunneltevoorschijn en loopt naar de drukzender.
moet lukken!!
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 16:58
door rees-lomus
@ klaas jan franssen: ik heb het net nog ff gecheckt maar bij mij zit de oliedrukzender toch echt boven de cilinder... heb een visa-blok, was in mijn enthousiasme even vergeten dat er wel eens een verschil kon zitten tussen een visa en eendenblok... er is dus een verschil... mijn fout
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 18:15
door Klaas Jan Franssen
@rees-lomus: ja dat verklaart een hoop.
BTW van mijn broer, alles ok??
groeten
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 20:21
door thomaaas
Trouwens kun je de sensor uit een 6 motor gewoon bouten op een 4 motortje [er zit een gat] want dat heb ik gedaan nmlk
Verder is die bout best wel een k*tding om bij te komen als je de hele mikmak van koelplaten etc etc etc er nog op hebt zitten, vaak ook nog bedolven onder een laag olie dus het kan best dat je'm niet ziet.
Geplaatst: zo 24 dec, 2006 23:18
door TB
Eendje opkrikken. Vanaf de bestuurderskant eronder kruipen. En dan zit ie naast de stoterstang buisjes. Onderkant cilinderkop.
Is wel bij te komen met een sleutel. Desnoods met een gebogen deel op een ratel.
Geplaatst: ma 25 dec, 2006 01:01
door thomaaas
wel ff op steunen zetten, je wilt niet dat je eend naar beneden donderd met jouw eronder
Geplaatst: di 26 dec, 2006 17:20
door sjefsiero
ik heb het gevonden; en aangesloten!
top. bedankt allen
sjef