Mijn eend is dus langzaam aan t instorten. Ik heb een oude tafelpoot (vierkant profiel van 25mmx25mm, 1mm dik onder het beruchte knikpunt gelast, om de krachen een beetje op te vangen zodat ik nog ff kan rijden totdat ik mn nieuwe chassis in huis heb. Nu heb ik op de club ook n nieuwe voetenbak aangeschaft die netjes in mn koets gebakken moet gaan worden. Nu kan ik redelijk lassen, dus das op zich niet t grootste probleem. Maar is er iemand die dit vaker doet of heeft gedaan?? Tips en truuks zij welkom!
Ik lees t wel!!
Groetjes Niels
Inlassen voetenbak
Hoi
Heel toevallig heb ik vandaag mijn eend in elkaar staan klussen / lassen. Ik heb zelf de voetenbak, de dorpels en de bodemplaten vervangen. Dat maakte het een stuk makkelijker, want alleen de voetenbak eruit slijpen zonder de dorpels en de bodemplaten te vernielen lijkt mij persoonlijk een k***e karwei. Ik vond het al vervelend genoeg om de b-stijlen fatsoenlijk van de dorpels te halen. Nou kan het natuurlijk wel met veel geduld en moeite, maar ik denk dat het ook lastig gaat worden om de nieuwe voetenbak er dan zonder kleerscheuren in te krijgen. Wij hadden er vandaag al moeite mee en wij hadden dus geen in de weg zittende bodemplaten en dorpels meer. Dat lassen is verder een koud kunstje wat je iedereen in een dag kunt leren, de bak op de goede plek krijgen vergt wat meer geduld, creativiteit en kennis.
Succes verder, het is in ieder geval de moeite waard, ik ben weer helemaal blij met mijn mooie eendje
Heel toevallig heb ik vandaag mijn eend in elkaar staan klussen / lassen. Ik heb zelf de voetenbak, de dorpels en de bodemplaten vervangen. Dat maakte het een stuk makkelijker, want alleen de voetenbak eruit slijpen zonder de dorpels en de bodemplaten te vernielen lijkt mij persoonlijk een k***e karwei. Ik vond het al vervelend genoeg om de b-stijlen fatsoenlijk van de dorpels te halen. Nou kan het natuurlijk wel met veel geduld en moeite, maar ik denk dat het ook lastig gaat worden om de nieuwe voetenbak er dan zonder kleerscheuren in te krijgen. Wij hadden er vandaag al moeite mee en wij hadden dus geen in de weg zittende bodemplaten en dorpels meer. Dat lassen is verder een koud kunstje wat je iedereen in een dag kunt leren, de bak op de goede plek krijgen vergt wat meer geduld, creativiteit en kennis.
Succes verder, het is in ieder geval de moeite waard, ik ben weer helemaal blij met mijn mooie eendje
-
- Gebruiker
- Berichten: 59
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:22
- Locatie: Eend in Delft, Aca in Maastricht
Pak anders een imitatie-voetenbak. Deze zijn iets smaller, dus kom je niet in de knoop met de dorpels. Voetenbak eerst grof wegsnijden, dan de randjes afwerken. Let trouwens wel even op de plaats van het gat van de stuurstang, dit komt niet geheel overeen met origineel plaatwerk. Rest van de gaten is wat minder cruciaal.
Op de club was me al geadviseerd om het bovenste stuk van die nieuwe bak weg te laten, dus het stuk waar de hoofdremcylinder aan vastzit enzo. Dat gedeelte is namelijk ook nog niet rot. Was inderdaad benieuwdr hoe ik aan de onderkant die plaat erin moet puzzelen met de dorpels enzo. Ik wacht nog steeds op mn chassis, dus ben er nog niet aan begonnen sta dus nog steeds open voor tips . Oh ja peiter, als ik t goed begrepen heb is de voetenbak die ik heb een imitatie exemplaar, dus dan zal t wat dat betreft wel goed moeten komen!
Groetjes, Niels
Groetjes, Niels