Pagina 1 van 3

Ook op 1 cilinder starten

Geplaatst: za 6 jan, 2007 10:24
door CitRoel
Omdat dit -->http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=2517<-- topic al op slot zit begin ik even een nieuwe. Ik heb eigenlijk al sinds ik aan het rijden ben met m'n eend last ervan dat ie op 1 cilinder start bij koude motor. Ik heb al wat rond gelezen om info te krijgen maar heb nu toch wat meer nodig.

Ik heb al een andere motor erin, andere bobine, bougiekabels, slang om kabels en andere bougies geprobeerd maar het probleem blijft.
Koud starten hoor ik één cilinder put-put-put maar ik moet 'm met de startmotor aan de gang houden. Dit duurt zo'n 10 seconden en dan springt de tweede erbij en moet ik meteen de choke bijna dicht zetten om de toeren te smoren.Niet dat de tweede een beetje mee doet maar net of er een schakelaar tussen zit die ineens om gaat. De klepspeling is trouwens goed.

Zou het misschien met het ontstekingstijdstip te maken kunnen hebben? Ik heb m'n 123 op beide blokken gehad en heel exact afgesteld. Verder heb ik de carb en spruitstuk overgezet van één op andere motor.

Wie weet waar het aan kan liggen? M'n startmotor kan het niet zo waarderen dat op toeren houden.

Geplaatst: za 6 jan, 2007 11:28
door backfire
Als je een compleet andere motor er in hebt zitten, zou ik maar eens gaan kijken naar je spruitstuk en de afdichtingen en ook eens je carburateur nakijken. Ik neem aan dat je orgineel luchtfilter hebt en dat ook deze goed aansluit. En voor test, waarom niet contactpuntjes monteren om je 123 uit te sluiten.

Geplaatst: za 6 jan, 2007 12:18
door bartje2212
kromme nok? of maakt dat alleen uit voor mechanische puntjes?

Geplaatst: za 6 jan, 2007 12:25
door backfire
ja maar hij heeft ander blok er in liggen, dan zou hij bij 2 blokken een kromme nok hebben., maar verklaart een kromme nok het starten op 1 pit? Want daarna loopt hij op 2.

Geplaatst: za 6 jan, 2007 12:35
door bartje2212
hmmmja, je hebt gelijk. ik dacht meer aan het slecht onderbreken van de puntjes (1 bij kromme nok) maar door de flike stroom zal er toch wel wat vuurwerk(vonken) overspringen.

tja en twee blokken met exact hetzelfde probleem lijkt me toch ook sterk. dan moet het ergens anders aan liggen. misschien verzuipt de ene cilinder steeds tijdens het starten. Ondanks de enkele carb zal de aanzuiging naar elke cilinder niet gelijk hoeven zijn. pff

succes in ieder geval!

Geplaatst: za 6 jan, 2007 16:21
door CitRoel
backfire schreef:Als je een compleet andere motor er in hebt zitten, zou ik maar eens gaan kijken naar je spruitstuk en de afdichtingen en ook eens je carburateur nakijken. Ik neem aan dat je orgineel luchtfilter hebt en dat ook deze goed aansluit. En voor test, waarom niet contactpuntjes monteren om je 123 uit te sluiten.
Ik twijfel eigenlijk niet aan m'n 123 omdat die toch maar één puls geeft en die in de bobine naar de twee bougies gestuurd wordt. Ik heb wel in navolging van jou tip m'n spuitstuk wat aan gedraaid want ik herrinnerde me dat ie op het oude blok niet zo heel vast zat en heb 'm dus niet zo vast gemonteerd. Het lijkt, nu ik 'm ietsje vast heb gedraaid, beter te gaan. Alleen helemaal koud heb ik 'm daarna nog niet gestart. Af wachten dus...

Geplaatst: za 6 jan, 2007 18:37
door Hanzzl69
Is je bobine nog wel goed, oftewel, geeft die genoeg stroom voor beide vonken?

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 10:53
door CitRoel
Ja, ik heb met extra bougies aan de kabels getest. Allebei vonkten ze mooi. Dit heb ik met drie verschillende bobines gedaan. Ik denk dat ik het spruitstuk eraf ga halen en monteren met vloeibare pakking erbij.

Weet iemand toevallig de aanhaal momenten van het spruitstuk?

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 11:04
door backfire
Geen vloeibare pakking gebruiken op het spruitstuk aub, haal eerst ff 4 nieuwe pakkingen en dan het spruitstuk monteren volgens de handleiding. Eventueel pakking verbeteraar is geen bezwaar.

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 11:05
door CitRoel
Het zijn juist al 4 nieuwe pakkingen, wat is pakking verbeteraar?

Geplaatst: do 25 jan, 2007 19:59
door CitRoel
Nou, het spruitstuk vervangen... geen goed resultaat. De oude (puntjes) ontsteking gemonteerd en wat denk je? Meteen starten op 2 cilinders... schiet mij maar lek! Hoe kan het nou dat iets wat maar één signaal geeft die pas later verdeelt invloed hebben op het starten op één cilinder? Ik heb een mailtje weg gedaan maar ik ben niet overtuigd dat ie naar de goede persoon is gegaan. Als iemand een mail adres heeft van Albertronic dan zou ik die graag ge"PB"d krijgen of naar m'n hotmail adres gestuurd.

Geplaatst: vr 26 jan, 2007 19:54
door bartje2212
niets gaat boven die goede oude puntjes...
fabricage foutje van de 123?

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 09:18
door CitRoel
Ik weet het nog niet, ik heb nog geen reactie van de leverancier. Deze week de puntjes er maar in zetten en voorlopig ouderwets rijden.

Geplaatst: ma 5 feb, 2007 17:38
door CitRoel
Ik weet wat het is... waarschijnlijk. Ik heb contact gehad met BCC en die hebben weer contact gehad met de leverancier. Het is een bekend probleem en wordt kosteloos gefixed!! To be continued!!

Geplaatst: ma 5 feb, 2007 19:32
door Ramon
123 er uit of mis ik nu iets