Pagina 1 van 3

Koetswerk

Geplaatst: za 6 jan, 2007 17:43
door whynona
Hallo allemaal,

Wij zijn begonnen met het opknappen van een 2CV6. We hebben hem al een heel stuk gestript maar moeten het koetswerk nog los krijgen.
Deuren, ramen, kofferbak, motorkap en interieur is er helemaal uit. daaronder hebben we een paar mooie gaten in de bodem gevonden plus een paar pogingen om de bodem te repareren met nieuwe platen die gepuntlast en gelijmd zijn. :? Kortom heel veel werk maar wel leuk. we zijn dus no zover dat we het koetswerk eraf willen halen maar hij schijnt nog ergens vast te zitten. Duss als jullie tips hebben horen we die graag.

Alvast bedankt,
Nena

Geplaatst: za 6 jan, 2007 17:45
door Tom Duckpower
de koets zit op de volgende punten vast aan het chassis:

* op rand van de vloerplaat (veel boutjes)
* onder de 4 rubber doppen in de vloerplaat (1 per gat)
* onder de achterbank (2 boutjes en 2 gordels)
* in de kofferbakbodem (2 op het eind)

stuurstang moet ook los...

Geplaatst: za 6 jan, 2007 17:48
door whynona
Nou bedankt voor de snelle reactie en de bouten die je noemt zijn id los. We hebben hem aan zijn achter bumper opgetild en het blijft mooi zitten. Dus een taai beestje

Geplaatst: za 6 jan, 2007 17:50
door Timmmmie
de achterbumper zit niet aan de koets vast maar aan het chassis dus je moet echt de koets vastpakken en niet de achterbumper....

Geplaatst: za 6 jan, 2007 17:50
door whynona
by the way stuurstang is ook los

Vergeten :?

Geplaatst: za 6 jan, 2007 17:53
door whynona
je komt uit valkenburg aan de geul zie ik.
mijn vader die mee helpt aan het project ook ;) over toeval gesproken. Emmaberg?

maar ook verder is hij niet op te tillen

Geplaatst: za 6 jan, 2007 17:58
door wouter87
alles nog eens goed nalopen. klinkt mischien stom maar meestal vind je op die manier knelpunten waarvan je later denkt och jah hoe kon ik dat nou vergeten

Geplaatst: za 6 jan, 2007 18:01
door whynona
Ja alle bouten in bodem zijn los maar in de voetenbak voor is "gelast" als je het zo mag noemen. heeft iemand met bisonkit aan gewerkt. Profesional ;). dus het kan ook zijn dat alles half vast gelast/gekit is aan het chassis
dus gaan morgen die 'nieuw' platen maar eens los flexen

Geplaatst: za 6 jan, 2007 18:04
door Tom Duckpower
koets plakt altijd wat op het chassis
dit omdat er tussen de koets en het chassis een band zit geplakt...

en doordat de koets vaak jarenlang op dezelfde plaats zit, gaat dit allemaal aan elkaar vast plakken

Geplaatst: za 6 jan, 2007 18:09
door Lelijke Eend
Als je HONDERD PROCENT ZEKER BENT dat alle schroeven, moeren en bouten los zijn, en ook de stuurstang en de uitlat (deze laatste vanaf de 1e demper naar achter toe helemaal demonteren) dan kan je proberen gewoon je orginele krik onder de koets te zetten om zo alles los te trekken. Zo heb ik het ook gedaan. Mijn voetenbak zat op een paar puntjes vast gelast op het chassis, maar even springen op het chassis (de motor was er al af) deed wonderen ;) Maar als het spul met hele rupsen vast zit, dan werkt het natuurlijk niet. Dan verbuigt alles.

Geplaatst: za 6 jan, 2007 18:12
door Voge
vergeet de draadjes van de tankvlotter niet! En is de uitlaat ook los? Gewoon aan de zijkant tegen het dak duwen, lukt dat ook niet? Bij mij kwam er direct beweging in!

Geplaatst: za 6 jan, 2007 18:19
door whynona
Ja uitlaat is los en bedrading van tankvlotter ook. Stuurstang is los en die laatste rot moer in de achterbak eindelijk ook er uit gekregen. Maar gezien het feit er al iemand aan de bodem heeft gehoekie foekied weet je het maar nooit. Is geen beweging in te krijgen.

Geplaatst: za 6 jan, 2007 18:22
door gerbenv6
Succes met je restauratie.
Vergeet ook de boutjes niet tussen het chassis en de veerpot steunen.

Geplaatst: za 6 jan, 2007 18:24
door whynona
Bedankt kan ik gebruiken zoals jullie merken. Ook de die bouten zijn los. We hebben hulp van mijn vader en die heeft al heel wat citroen's opgeknapt. Maar dit wilde niet lukken.

Geplaatst: za 6 jan, 2007 18:52
door Lelijke Eend
Wil je de bodemplaten behouden? Zo nee: zet daar de haakse slijper in.