Pagina 1 van 1
afslaan in filerijden
Geplaatst: za 6 jan, 2007 22:53
door stijn
Ik zit al een tijdje met volgend probleem.
Ik heb al een jaar 123-ontsteking, waar ik tevreden van ben.
Deze zomer heb ik een nieuwe zwarte 2cv-bobine laten steken.
Als ik in een file rijd, dan voel ik na een tijdje dat de ontsteking begint over te slaan.
Een keer is hij zelfs helemaal afgeslaan.
Vandaag nog... ik rij 15 minuten file en ik voelde al dat ik moest opletten dat hij niet afsloeg.
Mijn winterkapje zat er niet op. Het is 10 graden, dus van de grote hitte kan het toch niet zijn.
Iemand zei me: Je moet een AMI8-bobine steken. Die verdragen beter de hogere spanning van een 123.
Is daar een verschil met een gewone 2cv-bobine die 15.000V levert???
Of zit het probleem ergens anders??
Stijn
Geplaatst: za 6 jan, 2007 22:56
door Lelijke Eend
Welke soort 123 ignition heb je ?
Geplaatst: za 6 jan, 2007 22:58
door stijn
123-UNI
Geplaatst: za 6 jan, 2007 23:00
door Lelijke Eend
Ok, want ik heb hier een 123-Dakar en daarbij kan je zowel een Visa-bobine als een Eenden-bobine gebruiken, maar Visa is toch 30% beter.
Geplaatst: zo 17 jun, 2007 20:54
door Bertje Beige
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, 123 UNI (een van de eersten, weet niet of het uitmaakt) en de bobine (nieuw of oud maakt niet uit) word vrij snel warm.
Vandaag op de snelweg voor brug moeten wachten na ong. 10 km. planken, daarvoor 20 km. ong. 100 km/u gereden, na ong. 5 minuten weer starten, niks, dit was een nieuwe zwarte bobine.
Bobine gewisseld en karren maar weer.
Heb redelijk verse bougie's (Equem) en kabels geven ook nooit problemen.
Tanken geeft eigenlijk nooit problemen
Wat is er loos?
Kan het kwaad als ik een Visa bobine plaats?
Gr. Bert
Geplaatst: zo 17 jun, 2007 22:24
door André Post
Dat een bobine warm wordt is normaal, heet is een probleem.
De UNI ondersteund geen Visabobine voor zover ik weet.
Ik heb ook al enige tijd het probleem bij mijn eend dat de motor bij laag
toeren stottert als alles warm is en ik gas geef.
Laatst was ook het warm starten een langdurige kwestie.
Nieuwe bougies schelen aanmerkelijk.
Nou nog een keer nieuwe kabels, en dan geen onstorings kabels.
Geplaatst: zo 17 jun, 2007 22:30
door stijn
Ik heb dit ook al nagevraagd en bij een 123-UNI mag NOOIT een Visa-bobine gemonteerd worden, itt. de vroegere 123-DAKAR.
In mijn Acadiane zit al een tijdje een DG-ignition, gekoppeld aan een nieuwe (ducellier)-bobine.
Mijn Acadiane start warm, ook na een tijdje stilstaand draaien, als de beste, vergelijkbaar met een moderne motor voorzien van injectoren. Daarmee beweer ik niet dat DG-ignition beter is dan 123, het is enkel een vaststelling.
Geplaatst: zo 17 jun, 2007 22:34
door Tom Duckpower
ik heb met mijn 123-uni + nieuwe bobine(bijna jaar oud), beru bougies en hotwire bougiekabels geen probleem met de warme start. slaat vrijwel direct aan
Beru is het dochter/zuster merk van Eqyem. Dus zelfde bougies, alleen een andere code...
Geplaatst: ma 18 jun, 2007 00:44
door Punky
Ik rijd al jaren met een 123 en de oude bobine die er bij aanschaf al in zat en nog nooit geen problemen gehad bij warm starten. (Dit bij beide blokjes, eerste was inmiddels op).
Geplaatst: ma 18 jun, 2007 20:34
door Bertje Beige
O.K.
Het zouden dus de bougiekabels nog kunnen zijn.
Wel is het bij mij zo dat ze al niet meer aanslaat als de bobine warm is!
Over bougiekabels, ik heb nu van die zwarte soepele dingen met aan de bougiekant zo'n grote ronde dop die precies in de koeltunnel valt.
Daar waar af fabriek zo'n rond rubbertje zat en waar de rode bougiekabels precies in pasten.
Wat zijn hotwire kabels en hebben die nog meer voordelen?
En als ik niet ontstoorde kabels neem, krijg ik dan geen storing op de autoradio, in mijn geval een radio/CDspeler?