Pagina 1 van 2
Kabelboom
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 18:35
door whynona
Wij zijn heel fanatiek geweest met het strippen van ons eendje dus ook met de bedrading. We hebben alle bestaande kabels van voor tot achter eruit gehaald en gezien het feit ze allemaal groen waren en er geen logische kleurcodering meer gebruikt was hebben we besloten het maar meteen goed te doen. Ook was het allemaal vaag en lelijk aangesloten dus kabels van de achterlichten liepen aan de binnen kant van de auto naar voren. En nee niet onder langs of zo zo zichtbaar mogelijk. We hebben een electrich schema gevonden op internet maar dat is een beetje vaag.
Hebben jullie tip's
Bedankt alvast.
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 18:46
door Punky
Citroen merkte de kabels dmv de connectors die aan de bedrading hangt. Deze hebben diverse kleuren en komen overeen met de kleuren op het schema. (Let wel er zijn verschillende soorten bomen gebruikt) dus schema hoeft niet altijd overeen te komen met je kabelboom.
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 18:58
door whynona
De bekabeling onder de motorkap was inderdaad zo gemerkt je hadden we gemerkt

. Er zat een zwarte draad aan de pluspool die ging via de startmotor naar de een knipperlicht en de massa was geschakeld. Verder zaten er aan alle kabels die naar binnen gingen geen connectors. Zat vast met een kroonsteen hier en ee kabeltje daar. Was zelf voor iemand die de opleiding electrotechniek heeft gedaan niet uit te komen. Maar is er een voorkeur voor een kabelboom. Is de een 'handiger'als de ander
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 19:24
door Punky
Welke kabelboom je hebt maakt niet zoveel uit. Het is natuurlijk handig als je bij de boom het juiste schema hebt.
Misschien kun je overwegen een tweedehands kabelboom aan te schaffen die nog niet verprutst is door de vorige eigenaar.

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 19:35
door whynona
Dat was inderdaad ook het idee. motto is als je het doet moet je het goed doen.
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 19:39
door Tom Duckpower
whynona schreef:motto is als je het doet moet je het goed doen.
dan zou je een nieuwe kunnen kopen, maar die zijn goed duur (Bij
club cassis: 471.45 € , als je geen lid bent)
beste is idd een tweedehandse kopen..
helemaal mooi is ene tweedehandse welke gelabeld is, of 1 waar alle knopjes ed nog aanzitten. Scheelt een hoop uitzoekwerk

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 19:40
door Punky
Er zijn ook nieuwe in de markt, maar daar vragen ze ook een aardige prijs voor.
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 19:44
door whynona
Ja met goed bedoel ik tweede hands. tweede motto: goed tweedehands is beter als nieuw

Heb er veel hoor

Is hier iemand die een goede tweedehandse heeft.
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 19:58
door TB
Ik weet misschien wel iemand die een nette heeft liggen. Dan moet je me even een PB sturen dan zal ik hem zijn email adres geven zodat je het hem zelf kunt vragen. Ik was laatst bij hem en zag in een hoekje een aardige stapel gebruikte kabelbomen liggen.
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 20:09
door whynona
Jhahaha ben ff aan het zoeken hoe ik dat doe duurt ff

ben niet zo'n forum monster (nog niet)
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 20:17
door whynona
Je hebt mail op je hotmail adres. ben niet wakker genoeg om het op te zoeken
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 20:33
door whynona
Dus geloof dat ik mijn eerste pb gestuurd heb aan TB. Is ie aangekomen?
nog een vraagje zijn er technische handboeken van 2cv's en zoja waar?
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 21:18
door Tom Duckpower
whynona schreef:
nog een vraagje zijn er technische handboeken van 2cv's en zoja waar?
Die zijn er zeker.
je hebt de haynes, welke je nog kunt bestellen op bol.com
En dan staan er regelmatig vraagbaken te koop op marktplaats ed..
Staat er ook ergens 1 online hier opt forum
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 21:27
door TB
jaja alles is aangekomen!
Die Haynes is een super boek. Dat ding van Olving ofzo kun je beter weggooien. Heb je weinig aan. Geen foto's. Werkzaamheden maar erg vaag beschreven. Haynes kost iets meer maar dan heb je ook was. Moet je wel btje engels kunnen lezen.
Geplaatst: zo 7 jan, 2007 21:29
door Lelijke Eend
Of je doet beide i.v.m. de taal en ze kunnen elkaar aanvullen. Volgens mij staat in de Haynes bijvoorbeeld niet wat de afstand moet zijn tussen de aanslagnokken op de voorste draagarmen en de stootrubbers. In de Olving zowieso wel (de olving is toch ook dat handboek wat op internet staat, gratis?).