Pagina 1 van 1
Tweecilinder LNA ontstekingsproblemen
Geplaatst: do 11 jan, 2007 16:10
door ohjajoh123
Ik heb een LNA met electronische onsteking.
Staionair loopt hij netjes maar als er flink gas gegeven wordt slaat hij over. Net alsof de vervroeging niet werkt. Ik heb het idee dat de sensoren goed zijn. Doordat de auto staionair goed loopt heb ik de indruk dat de computer ook goed is. Zou de bobine niet helemaal meer goed kunnen zijn? Ik heb inmiddels de acceleratie pomp vervangen en de sproeier door geblazen. Wie kan mij vertellen waar ik moet zoeken?
Geplaatst: do 11 jan, 2007 16:39
door rusty
maak de sensoren eerst eens ff schoon, als dit niet helpt het blokkie verkopen aan mij
geintje dus... nu ff serieus, als je nieuwe sensoren hebt doe die er dan maar in, dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.
mocht dit niet helpen idd je bobine vervangen, maar dat is denk ik niet de oorzaak.
het kan zowiezo geen kwaad om alle stekkerverbindingen eens schoon te maken en in te spuiten met contactspray. Ook kan het geen kwaad om de bougiekabels en bougies te vernieuwen (heb ook wel eens een overslaande motor gehad door een slechte bougie!)
iig succes! greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
Re: Tweecilinder LNA ontstekingsproblemen
Geplaatst: do 11 jan, 2007 17:11
door Handjes
Hoe oud zijn de bougies (max 10.000)? Is de kleppenafstelling nog goed (max 20.000)? Sensoren goed schoon?
Je zou voor de grap de sensoren eens kunnen omwisselen en dan kijken of ie nog goed werkt. I
Je zou voor de grap ook eens de twee draadjes van de vacuumvervroeging kunnen doorverbinden (dan staat de ontsteking wel altijd op 'accelereren'). Kijken of dat verbetering geeft.
Geplaatst: za 13 jan, 2007 19:11
door ohjajoh123
ik heb de sensoren schoongemaakt en omgedraaid. Maakt echter geen verschil
Geplaatst: za 13 jan, 2007 23:26
door Evan
Hoi!
je kent mij vast nog wel, (groene ami), toen jou van je visa-bak afgeholpen,... koppelingshuis en prise as zijn al in gebruik
heb je vacuumslangetjes op de carb. al voor elkaar?
bougies gechekt en vervangen (of iig schoongemaakt)? Zeker bij een blok waar je de geschiedenis niet van kent! (want hoe lang zitten ze er al in?)
mogelijk werkt je vacuumsensor niet? dan draadjes van de sensor doorverbinden en dan kijken hoe hij het dan doet? succes!
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 13:45
door Handjes
ohjajoh123 schreef:ik heb de sensoren schoongemaakt en omgedraaid. Maakt echter geen verschil
En de rest van de tips?
Geplaatst: zo 14 jan, 2007 22:33
door catscit
als de bobine slecht zijn is het meestal stationair wat niet meer werkt.
Lijkt mij eerder een bedradings probleem.
Leg extra massa rechstreeks van de - pool van de accu naar de 2 aansluitingen van de compu.
Rond de 1500tpm schakelt de compu van de ene naar de ander sensor. De bedrading van de 2e sensor (bovenste dacht ik uit m'n hoofd) kan slecht zijn, doorgesleten of groene stekkers..
Zijn het 2 of 3 draads sensoren?
Geplaatst: di 16 jan, 2007 00:17
door ohjajoh123
Ik zal morgen eens proberen de vacuumsensor door te verbinden en de massa van de compu te vereteren. Het zijn tweedraads sensoren. Bougies zijn nieuw, bougiekabels vervangen met andere: geen verschil.
Geplaatst: di 16 jan, 2007 00:19
door ohjajoh123
is het trouwens niet zo dat bij hogere toeren de bobine meer vermogen moet leveren. En als hij kapot is kan dan de vonk wegslaan... Dat is wat een vriend mij vertelde. Zal morgen in het donker eens kijken of ik vonken zie weglekken
Geplaatst: di 16 jan, 2007 20:29
door catscit
sensoren al eens losgehad? 2draads sensoren hebben vaak massa problemen.
vacum sensor heeft geen nut, merk je weinig van als die het niet doet.
Geplaatst: wo 17 jan, 2007 23:43
door ohjajoh123
Ik heb vandaag de kleppen gesteld en massa gemaakt met vacuumpot en computer. Raar is dat er nauwelijks voortgang is door kleppenstellen etc. Aleen als ik de nvacuumpomp doorverbind loopt de motor merkbaar slechter!!
Ik begin te twijfelen aan de bedrading van de computer. Bobine nog niet vervangen maar lijkt me ook OK
Geplaatst: do 18 jan, 2007 10:32
door Handjes
Misschien de stekkers van de sensoren even heel goed schoonmaken? Die hangen daar in weer en wind namelijk.
Maar hij loopt merkbaar slechter bij inschakelen vacuumvervroeging? Dan is je acceleratiesensor misschien toch niet zo goed/brakke stekkerverbinding daar.
Nog even tussendoor:
ohjajoh123 schreef:Ik heb vandaag de kleppen gesteld en massa gemaakt met vacuumpot
Vacuumpotje heeft twee draadjes; die zijn beide al massa. Kwestie van met elkaar doorverbinden om het signaal naar de computer door te sturen. Op zich overbodig dus om massa vanaf de accu daarheen aan te leggen.