Knipperend oliedruklampje bij stationair lopen
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Knipperend oliedruklampje bij stationair lopen
Bij het stationairlopen gaat het oliedruklampje knipperen. De motor blijft lopen, slaat niet af, alleen als die koud is wel.
Als ik een klein beetje gas geef of de choke uit trek, dooft het lampje. Ook onder het rijden gaat het niet aan.
Wat zouden jullie doen?
Als ik een klein beetje gas geef of de choke uit trek, dooft het lampje. Ook onder het rijden gaat het niet aan.
Wat zouden jullie doen?
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Heavy user
k zou het lekekr zo laten, bij mij gaat het olielampje al uit bij het proberen te starten, er zit een verschil in gevoeligheid van die dingen. Kijk anders voor de zekerheid ff of de dop van de vulpijp er goed op zit, maar volgens mij kan het geen kwaad.
edit: wel ff checke of je oliepijl goed is he;)
edit: wel ff checke of je oliepijl goed is he;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
hier zou ik ook beginnen. Als dat goed is is het waarschijnlijk niet erg. Al zijn dit soort 'dat doet ie anders nooit' problemen wel eens een begin van ellende... zou het goed in de gaten houden.thomaaas schreef: edit: wel ff checke of je oliepijl goed is he;)
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Regelmatige poster
staat ie te laag in toerne heb ik ook gehad.
als je em dan laat lopen heb te weinig olie druk.
dus gewoon stationair iets op draaien.
als je em dan laat lopen heb te weinig olie druk.
dus gewoon stationair iets op draaien.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Controleer sowieso even of hij niet lekt, mijn lampje knipperde van't zomer ook een keer en toen was het sensor lek. Als de staat van je oliedrukzender overigens niet bekent is zou ik hem als ik jouw was vervangen, als ze oud worden gaan ze vaak kapot, ze kosten weinig en door hem te vervangen heb je een potentieel probleem voorkomen.
Groetjes Bart
Groetjes Bart
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
als je oliedruk lampje aangaat bij stationair vanwege te weinig olie dan staat je pomp lucht aan te zuigen en dan ben je de motor aan het slopen. Verkoop de eend en koop een opul.
een eend heeft tijdens het starten al voldoende oliedruk om de sensor uit te krijgen, als ie loopt mag de sensor NIET aangaan, ook biet als stationair heel laag staat of hij moet zo laag staan dat de motor bijna afslaat.
Wat ik hier mis is de sensor zelf. Deze hebben zeker niet het eeuwige leven. Controleer of de sensor olie lekt (spatbord eraf, starten en kijken). Als dit zo is, vervangen. De lekkage wordt SNEL erger.
Als de sensor niet lekt zou ik hem alsnog vervangen, zeker als stationair goed is (niet zomaar harder zetten, er is staat een stationair toerental in de boeken! geen symptoombestrijding maar problemen oplossen).
Wat ook nog kan helpen is vervangen van het oliefilter, verkeerd type of vervuild.
Als de sensor goed is en de rest ook heeft je blok te weinig oliedruk. Dus is ie versleten. Daarom heet dat lampje namelijk het oliedruk lampje en is het rood. Aan is NIET goed! Je kunt natuurlijk altijd doorrijden tot je ergens ver van huis aan de kant van de weg stil komt te staan.
edit: Bartje is goed bezig, net iets sneller!
een eend heeft tijdens het starten al voldoende oliedruk om de sensor uit te krijgen, als ie loopt mag de sensor NIET aangaan, ook biet als stationair heel laag staat of hij moet zo laag staan dat de motor bijna afslaat.
Wat ik hier mis is de sensor zelf. Deze hebben zeker niet het eeuwige leven. Controleer of de sensor olie lekt (spatbord eraf, starten en kijken). Als dit zo is, vervangen. De lekkage wordt SNEL erger.
Als de sensor niet lekt zou ik hem alsnog vervangen, zeker als stationair goed is (niet zomaar harder zetten, er is staat een stationair toerental in de boeken! geen symptoombestrijding maar problemen oplossen).
Wat ook nog kan helpen is vervangen van het oliefilter, verkeerd type of vervuild.
Als de sensor goed is en de rest ook heeft je blok te weinig oliedruk. Dus is ie versleten. Daarom heet dat lampje namelijk het oliedruk lampje en is het rood. Aan is NIET goed! Je kunt natuurlijk altijd doorrijden tot je ergens ver van huis aan de kant van de weg stil komt te staan.
edit: Bartje is goed bezig, net iets sneller!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- bartje2212
- Regelmatige poster
bij mij gaat dat lampje zelfs niet branden als ie zo laag stationair staat dat ie bijna uitvalt. Als ie uitvalt duurt het ook nog 1 a 2 seconden voor ie aangaat. Tijdens het starten is het lampje al uit nog voordat de motor werkelijk aanspringt. (al tijdens het rondraaien door de startmotor dus)
mijn blokje verbruikt zo goed als geen olie. paar slokjes per 3000 km ofzo. erg weinig in ieder geval.
gauw wat aan doen voor het te laat is. Suc6!
mijn blokje verbruikt zo goed als geen olie. paar slokjes per 3000 km ofzo. erg weinig in ieder geval.
gauw wat aan doen voor het te laat is. Suc6!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Tja, jullie bevestigen mijn vermoedens.
Dus eerst eens olie peilen. Da's al weer een poosje terug dus dat kan al een hoop schelen.
Dan die sensor, die is in het verleden ook al eens vervangen, misschien weer eens gaan doen.
Het oliefilter kan wel eens te oud zijn (lees, te veel KM) en staat op de planning om in februari met een grote beurt te vervangen.
En tegelijk idd de neiging onderdrukken om aan het stationairtal te prutsen. Die was goed en zal niet uit zichzelf anders ingesteld raken, toch?
Bedankt!!!
Dus eerst eens olie peilen. Da's al weer een poosje terug dus dat kan al een hoop schelen.
Dan die sensor, die is in het verleden ook al eens vervangen, misschien weer eens gaan doen.
Het oliefilter kan wel eens te oud zijn (lees, te veel KM) en staat op de planning om in februari met een grote beurt te vervangen.
En tegelijk idd de neiging onderdrukken om aan het stationairtal te prutsen. Die was goed en zal niet uit zichzelf anders ingesteld raken, toch?
Bedankt!!!

Hanzzl69