Uit de schuur
Uit de schuur
Dag,
Mijn vriendin pre-erft van haar Franse oma een grijs eendje van 1983. Geen bijster zeldzame uitgave en een nog minder spannend bouwjaar maar vooral een hoge gevoelswaarde. Oma kocht de eend destijds nieuw dus zij is aantoonbaar van een oud Frans vrouwtje geweest.. Sommige inrijd-stickers zitten er nog op.
Echter, het wagentje heeft een jaar of ? stil gestaan. Gelukkig in een droge schuur maar ik weet inmiddels uit ervaring dat zo lang stilstand geen goed doet voor oude auto's.
Het probleem is dat de eend nog even naar Nederland moet..
Ik ben niet van de generatie die zijn E rijbewijs in dienst kon halen dus zomaar een autoambulance is wat lastig (als je dat legaal wil aanpakken).
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft in het transporteren van een eendje in een standaard aanhanger. In principe zou het met een beetje goede wil moeten passen maar ik heb geen idee van kogeldruk en of dat daar ter plekke dan ook echt zal passen en of dat qua gewicht gaat werken. De meeste aanhangers kunnen zo'n 750 kilo aan dus dat lijkt me voldoende.
Verder ga ik eens goed rondneuzen op dit forum want wat eenden betreft weet ik niks. Hopelijk eends tot ziens of tot lezens!
Matthijs
Mijn vriendin pre-erft van haar Franse oma een grijs eendje van 1983. Geen bijster zeldzame uitgave en een nog minder spannend bouwjaar maar vooral een hoge gevoelswaarde. Oma kocht de eend destijds nieuw dus zij is aantoonbaar van een oud Frans vrouwtje geweest.. Sommige inrijd-stickers zitten er nog op.
Echter, het wagentje heeft een jaar of ? stil gestaan. Gelukkig in een droge schuur maar ik weet inmiddels uit ervaring dat zo lang stilstand geen goed doet voor oude auto's.
Het probleem is dat de eend nog even naar Nederland moet..
Ik ben niet van de generatie die zijn E rijbewijs in dienst kon halen dus zomaar een autoambulance is wat lastig (als je dat legaal wil aanpakken).
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft in het transporteren van een eendje in een standaard aanhanger. In principe zou het met een beetje goede wil moeten passen maar ik heb geen idee van kogeldruk en of dat daar ter plekke dan ook echt zal passen en of dat qua gewicht gaat werken. De meeste aanhangers kunnen zo'n 750 kilo aan dus dat lijkt me voldoende.
Verder ga ik eens goed rondneuzen op dit forum want wat eenden betreft weet ik niks. Hopelijk eends tot ziens of tot lezens!
Matthijs
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Blaauw kan deze leveren. En is naar mijn weten de enigste leverancier.
http://www.blaauw2cvcars.nl/
En dan naar Trailer.
http://www.blaauw2cvcars.nl/
En dan naar Trailer.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Ramon2cv schreef:hoezo vaste remmen ze doen het vast wel weer na 100 km bergjes!
bandjes??? na 1 jaar stilstand? neem een goede anwb irk dan komt alles goed, ik wil hem ook wel voor je terug rijden voor dezelfde prijs als de aan hanger!!
Dan hebben we binnenkort een 'In Memoriam'-hoekje nodig op 2cv.nl..Janine schreef:Echter, het wagentje heeft een jaar of ? stil gestaan..... alleen uitgedroogde vierkante bandjes, vaste remmen en een gebrek aan kennis van de eend vind ik geen handige combinatie.
Kan het zijn dat ik een smilie achter je opmerking over remmen en 100 km bergjes mis?
Als één van je bandjes klapt kun je met een IRK door de ANWB wel thuisgebracht worden met eend en al. Als het echter zo ver zou komen, lijkt het mij echter vrij overbodig om die eend naar NL te transporteren voor restauratie. Een eend die net een salto heeft gemaakt, daar is nog maar weinig eer aan te behalen..
Janine, gefeliciteerd met je aanwinst trouwens!!!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Hoe lang heeft hij stil gestaan?
Als hij niet meer start, even nieuwe contactpunten en bougies en bougiekabels erop, misschien wat nieuwe brandstof erin, dan moet hij al wel lopen. Als hij niet al te lang heeft stil gestaan dan kun je rustig met die banden nog rijden. Remmen vast, ik zou me er geen zorgen over maken. Ga anders een paar dagen die kant op, eerst eens een paar daagjes in de buurt wat rondrijden en daarna gewoon naar Nederland heen. Ik heb wel eens een eend zo weer opgeknapt die al 10 jaar in de garage had gestaan. Dat ging prima en zonder risico. Als je maar even goed op let hoe de staat van de auto is. Vertrouw je het niet, dan huur je gewoon een aanhanger. Maar op zich zou het makkelijk en veilig te doen moeten zijn.
Heb je er te weinig kennis van, huur dan wel een trailer, dan is het een stuk veiliger
Als hij niet meer start, even nieuwe contactpunten en bougies en bougiekabels erop, misschien wat nieuwe brandstof erin, dan moet hij al wel lopen. Als hij niet al te lang heeft stil gestaan dan kun je rustig met die banden nog rijden. Remmen vast, ik zou me er geen zorgen over maken. Ga anders een paar dagen die kant op, eerst eens een paar daagjes in de buurt wat rondrijden en daarna gewoon naar Nederland heen. Ik heb wel eens een eend zo weer opgeknapt die al 10 jaar in de garage had gestaan. Dat ging prima en zonder risico. Als je maar even goed op let hoe de staat van de auto is. Vertrouw je het niet, dan huur je gewoon een aanhanger. Maar op zich zou het makkelijk en veilig te doen moeten zijn.
Heb je er te weinig kennis van, huur dan wel een trailer, dan is het een stuk veiliger
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
heb je al wel eens bij de anwb gevraagd wat ze precies voor je willen doen als je gerepatrieerd moet worden met een oude auto? moest je voor de grap eens doen! je moet aan tonen dat je een emotionele band hebt met die auto en binnen 3 0f 4 maanden je auto weer helemaal rij en apk waardig kunnen tonen bij de anwb! dit allemaal in het kader dagwaarde van de auto lager dan de repatrierings kosten blabla.Ramon2cv schreef:neem een goede anwb irk dan komt alles goed,
daarom heb ik dus geen irk meer.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 243
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
nachtelijke avonturen neem ik aan?Ramon2cv schreef:avondturen
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/