Die Japannertjes toch...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Die Japannertjes toch...
Ik heb al een hoop gezien van 2cv's met andere motoren....
Maar een 4 cil. lijnmotor in een eend heb ik nog maar 1 x eerder gezien en dat was een diesel met een Traction voorkant...nee, nu deze dan:
http://farm1.static.flickr.com/83/27920 ... 12.jpg?v=0
http://farm1.static.flickr.com/113/2792 ... 4d.jpg?v=0
http://farm1.static.flickr.com/83/27920 ... 47.jpg?v=0
Maar een 4 cil. lijnmotor in een eend heb ik nog maar 1 x eerder gezien en dat was een diesel met een Traction voorkant...nee, nu deze dan:
http://farm1.static.flickr.com/83/27920 ... 12.jpg?v=0
http://farm1.static.flickr.com/113/2792 ... 4d.jpg?v=0
http://farm1.static.flickr.com/83/27920 ... 47.jpg?v=0
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Misschien is het ook wel een beetje noodzaak geweest.
In Japan zal het wel slecht aan onderdelen komen zijn.
Maar ik neem aan dat dit een komplete motor-bak kombinatie is
van een of andere Suzuki/Daihatsu 3 cyl.
Dan zit je alleen nog maar met de aandrijfassen en remmen, en ook
daar valt wel iets op te verzinnen.
In Japan zal het wel slecht aan onderdelen komen zijn.
Maar ik neem aan dat dit een komplete motor-bak kombinatie is
van een of andere Suzuki/Daihatsu 3 cyl.
Dan zit je alleen nog maar met de aandrijfassen en remmen, en ook
daar valt wel iets op te verzinnen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
volgens mij hebben ze gewoon de versnellingsbak van dat japanse hok gebruikt, dat moet zelfs wel, want als de motor over dwars is geplaatst kan je nooit je eenden of gs(a) bak erachter hangen. maar het is idd wel leuk gedaan, heb hier zelf ook al ooit aan gedacht, maar ik denk dat de RDW niet heel blij wordt van dit soort aanpassingen...
is trouwens wel lastig om de remmen te monteren op een andere versnellingsbak..... en ze moeten op de bak, in je wiel is geen ruimte... interessant.....
greetzzzzzzzzzzz
rusty
is trouwens wel lastig om de remmen te monteren op een andere versnellingsbak..... en ze moeten op de bak, in je wiel is geen ruimte... interessant.....
greetzzzzzzzzzzz
rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
elektrische eend lijkt me wel wat....misschien moet ik me daar maar eens in verdiepen...blijft interessante materie. Ik denk dan niet aan accu's en pv maar meer aan brandstofcellen. Bij ECN (Energieonderzoek centrum nederland) hebben ze inmiddels een waterstof pomp voor een eigen waterstof auto. Brandstofcel kan echter ook op ethanol!
pfff eerst maar ff sparen maar dan wordt ie echt groen (in alle opzichten)
pfff eerst maar ff sparen maar dan wordt ie echt groen (in alle opzichten)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
tja, dat komt natuurlijk doordat verbrandingsmotoren in zo'n generator toepassing veel zuiniger zijn dan als aandrijving voor een auto. zelfs de verliezen van generator en accu en elektromotor overbrug je makkelijk blijkt maar weer.
Wel goedkopere optie dan brandstofcellen idd
Wel goedkopere optie dan brandstofcellen idd
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ja en het kost ook veel eergie om een brandstofcel te vullen.
ik weet dat volvo daar ooit eens mee bezig is geweest, gasgstookte turbine.
Nog ff en back to the future wordt nog werkelijkheid. ff zoeken naar fruitafval en ff in de combustion kamer stoppen.
Overigens blijkt dat als je een turbine gebruikt om stoom mee te maken en de stoom gebruikt om generator aan te drijven, je via ingewikkelde methodes een rendement van 60% kunt halen.
ik weet dat volvo daar ooit eens mee bezig is geweest, gasgstookte turbine.
Nog ff en back to the future wordt nog werkelijkheid. ff zoeken naar fruitafval en ff in de combustion kamer stoppen.
Overigens blijkt dat als je een turbine gebruikt om stoom mee te maken en de stoom gebruikt om generator aan te drijven, je via ingewikkelde methodes een rendement van 60% kunt halen.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist