Die Japannertjes toch...

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Die Japannertjes toch...

Bericht door CitroenAZU » za 27 jan, 2007 12:59

Ik heb al een hoop gezien van 2cv's met andere motoren....

Maar een 4 cil. lijnmotor in een eend heb ik nog maar 1 x eerder gezien en dat was een diesel met een Traction voorkant...nee, nu deze dan:

http://farm1.static.flickr.com/83/27920 ... 12.jpg?v=0

http://farm1.static.flickr.com/113/2792 ... 4d.jpg?v=0


http://farm1.static.flickr.com/83/27920 ... 47.jpg?v=0
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 27 jan, 2007 13:07

teering, wel mooi gedaan zo te zien

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » za 27 jan, 2007 13:15

en hoe zit dit op de versnellingsbak?
inprincipe worden wij hier alleen maar tegengehouden door de jaarlijkse keuring anders zat er ook een subaru boxer of alfasud boxer in mijn 2cv.

Robin

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » za 27 jan, 2007 13:17

aantal cilinders is inmiddles geen APK eis meer...net als het aantal deuren...

Ik weet niet hoe ze het met de bak hebben gedaan ik vond alleen de foto's op het net.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 27 jan, 2007 13:45

Misschien is het ook wel een beetje noodzaak geweest.
In Japan zal het wel slecht aan onderdelen komen zijn.
Maar ik neem aan dat dit een komplete motor-bak kombinatie is
van een of andere Suzuki/Daihatsu 3 cyl.
Dan zit je alleen nog maar met de aandrijfassen en remmen, en ook
daar valt wel iets op te verzinnen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 27 jan, 2007 14:38

mmmh t is toch echt een 4-pitter, maar was het ook niet zo dat emissie eisen in japan zo streng zijn dat ze wel moeten. Er is toch ook een japanner die er een elektro auto van gemaakt heeft.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » za 27 jan, 2007 21:34

volgens mij hebben ze gewoon de versnellingsbak van dat japanse hok gebruikt, dat moet zelfs wel, want als de motor over dwars is geplaatst kan je nooit je eenden of gs(a) bak erachter hangen. maar het is idd wel leuk gedaan, heb hier zelf ook al ooit aan gedacht, maar ik denk dat de RDW niet heel blij wordt van dit soort aanpassingen...

is trouwens wel lastig om de remmen te monteren op een andere versnellingsbak..... en ze moeten op de bak, in je wiel is geen ruimte... interessant.....

greetzzzzzzzzzzz

rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 27 jan, 2007 21:40

Tussen de aandrijfas een flens maken voor montage van een schijf. Klauw met houder aan het blok maken.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » zo 28 jan, 2007 15:29

elektrische eend lijkt me wel wat....misschien moet ik me daar maar eens in verdiepen...blijft interessante materie. Ik denk dan niet aan accu's en pv maar meer aan brandstofcellen. Bij ECN (Energieonderzoek centrum nederland) hebben ze inmiddels een waterstof pomp voor een eigen waterstof auto. Brandstofcel kan echter ook op ethanol!

pfff eerst maar ff sparen maar dan wordt ie echt groen (in alle opzichten)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » zo 28 jan, 2007 15:29

ow eerst nog ff veel geluidssamples opnemen door met gewoon 2cv6 blokje te scheuren! het moet wel hetzelfde klinken natuurlijk!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 28 jan, 2007 16:19

Of met accu's en dan een mini turbine gestookt op methanol als generator. Hebben ze met een vw beetle gedaan met dieselmotor, gemiddeld 1:40. Dus voor de eend moet dat nog veel beter kunnen, makkelijk 1:50 of zo.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » ma 29 jan, 2007 13:41

tja, dat komt natuurlijk doordat verbrandingsmotoren in zo'n generator toepassing veel zuiniger zijn dan als aandrijving voor een auto. zelfs de verliezen van generator en accu en elektromotor overbrug je makkelijk blijkt maar weer.
Wel goedkopere optie dan brandstofcellen idd
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 29 jan, 2007 14:58

Ja en het kost ook veel eergie om een brandstofcel te vullen.

ik weet dat volvo daar ooit eens mee bezig is geweest, gasgstookte turbine.

Nog ff en back to the future wordt nog werkelijkheid. ff zoeken naar fruitafval en ff in de combustion kamer stoppen.

Overigens blijkt dat als je een turbine gebruikt om stoom mee te maken en de stoom gebruikt om generator aan te drijven, je via ingewikkelde methodes een rendement van 60% kunt halen.

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 163
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:44
Locatie: Emmeloord

Bericht door gerbenv6 » ma 29 jan, 2007 20:02

Maar om even terug te komen op het begin van het verhaal, ze hebben de motor zo te zien erg netjes ingebouwd.
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » wo 31 jan, 2007 11:21

dat wel ja. maar hoe zou zoiets rijden?

@backfire: is dat niet de zogenaamde combined cycle van gasturbine en stoomturbine?

en inderdaad: biomassa is een breed begrip. misschien kun je met je eigen composthoop wel biogas produceren.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie