gaatjes in veerpot hoort dat?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2082
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
gaatjes in veerpot hoort dat?
Hallo, ik kom er net achter dat er 3 gaatjes in mijn veerpotten zitten. Het lijkt of ze niet zijn geboord maar dat het gestanst is. Horen deze gaatjes in een veerpot bus? Of moet ik ze dicht lassen.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Overigens, ik zou ze toch niet dichtlasen omdat er anders aann de binenkant bobbels kunenn ontstaan waardoor de schotel (verbinding tussen veer en trekstang) dan niet meer kan glijden. Hij blijft dan 'haken' op die bobbel(s). verder kunnen de spiraalveren te heet worden waardoor de materiaaleigenschappen (veerkracht, hardheid) veranderen.
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
hoe werkt de open veerpot van een (Sahara? 2cv4x4) dan? Die zijn helemaal open (veren volledig zichtbaar)Lelijke Eend schreef:Ze moeten namelijk luchtdicht zijn omdat ze (deels) werken met vacuum (al gelooft niet iedereen dat).
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Dat zijn niet de veren van een sahara, maar open vering voor een Barbour 4x4 die werken zeker niet met een vacuum...
En ja het ziet er mooier uit en is lekker praktisch als je aan je vering wilt sleutelen, maar de punten van het chassis waar de veren opsteunen moeten ook sterker zijn omdat een normale veerpot een deel van de last draagt.
Groetjes Bart
En ja het ziet er mooier uit en is lekker praktisch als je aan je vering wilt sleutelen, maar de punten van het chassis waar de veren opsteunen moeten ook sterker zijn omdat een normale veerpot een deel van de last draagt.
Groetjes Bart
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Je denkt prima want daar kan de wonderolie doorheenbackfire schreef:Euh, maar hoe zit dit dan met achteraf vullen van de veerpot met wonderolie. Daarbij moet er een gaatje geboort worden. Tevens zijn je centreerbussen zo hol als de pest dus de lucht kan daar gewoon lekker door heen blazen. Of zit ik nu weer verkeerd te denken. ?
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
ja, daar zou het wel kunnen....maar omdat je de trekstangen kunt draaien en naar binnen duwen (bij mij wel als ie opgekrikt is) denk ik niet dat het echt luchtdicht afgesloten is...of de mijne zijn heel rot (niet onmogelijk). Of de trekstangen moeten zo netjes in de schotels passen dat als er spanning op staat ze dus wel een lucht dichte afsluiting vormen....
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Hoeft ook niet luchtdicht te zijn.
Stel je dit voor: je rijdt over een drempel en de voorwielen veren in. Dit gaat enorm snel. Daardoor wordt de voorste veerschotel een stukje naar voren getrokken en wordt de ruimte tussen de veerschotels groter. Hierdoor ontstaat er een vacuum. Reden: die ruimte wordt zo snel groter dat de lucht niet snel genoeg via de kleine gaatjes die er (inderdaad) in de veerschotels zitten tussen de schotels kan komen en zo ontstaat er een vacuum. Daardoor wordt de achtervering al iets stugger.
Natuurlijk is het NIET zo dat als je een veerpot bouwt zonder veren er in en monteert, de Eend netjes omhoog blijft staan In no-time (1 seconde of minder schat ik) zakt je Eend finaal door z'n hoeven tot tegen de rubber aanslagen.
Stel je dit voor: je rijdt over een drempel en de voorwielen veren in. Dit gaat enorm snel. Daardoor wordt de voorste veerschotel een stukje naar voren getrokken en wordt de ruimte tussen de veerschotels groter. Hierdoor ontstaat er een vacuum. Reden: die ruimte wordt zo snel groter dat de lucht niet snel genoeg via de kleine gaatjes die er (inderdaad) in de veerschotels zitten tussen de schotels kan komen en zo ontstaat er een vacuum. Daardoor wordt de achtervering al iets stugger.
Natuurlijk is het NIET zo dat als je een veerpot bouwt zonder veren er in en monteert, de Eend netjes omhoog blijft staan In no-time (1 seconde of minder schat ik) zakt je Eend finaal door z'n hoeven tot tegen de rubber aanslagen.
Afblijven.