Horten, stoten, inhouden etc...
Geplaatst: vr 16 feb, 2007 15:23
Gisteren met de 2cv naar het werk gegaan. Zo een 35 km heen... liep perfect! Mag ook wel nadat ik de olie, filters, bougies, kabels en contactpuntjes had vervangen. Eend geparkeerd in een parkeergarage.
's-middags start ik vol goede moed de eend om naar huis toe te gaan. Start in een keer, ik wil weg rijden... hik hik PLOF (uit de carburateur). Hmz... raar dus ik gelijk even de kabels gecontroleerd. Niet los ofzo dus ik rij verder en er was geen gang in te krijgen. Constant hikken, inhouden ploffen etc. Uiteindelijk heb ik dit zo een 10 km volgehouden en toen maar de snelweg op. Tot de 80 km per uur nog een beetje rommelen en vervolgens op z'n gemakkie over de 120 heen om vervolgens bij 130 km per uur de teller uit te lopen (goh leuk... nog nooit uitgeprobeerd omdat dit de eerste keer was met de eend op een lang stuk snelweg).
De afrit af, rotonde over en niks aan de hand. Weer op t gas... hik PLOF. En dat was de laatste keer. Daarna liep ie weer als het spreekwoordelijke zonnetje.
Maar zat me toch niet lekker dus ik heb zojuist de puntjes nog even nagesteld... was niet helemaal 0.4 precies en nu wel. En ik maar starten. Hmz PLOF PLOF PLOF. Stationair... PLOF EN UIT! Krijg nou wat zeg.... Weer opnieuw starten en er is in principe weinig aan de hand. Alleen loopt ie niet zo zuiver als eerst.
Ik heb het een en ander nagekeken en kan me haast niets anders bedenken dan dat er in de parkeergarage iets in de tank moet zijn gegooid (niet afsluitbaar...). Of vuil in de carburateur.
Bougies zijn van Eyquim, dus gewoon een goede kwaliteit. Kabels zijn splinternieuw en puntjes staan goed.
Condensator zou ook kunnen, die ga ik zoiezo nog maar een keer vervangen om helemaal uit te sluiten.
Maar vooralsnog begrijp ik er weinig van wat nou de oorzaak is...
Iemand dit al eens eerder meegemaakt en weet wat de oorzaak is???
's-middags start ik vol goede moed de eend om naar huis toe te gaan. Start in een keer, ik wil weg rijden... hik hik PLOF (uit de carburateur). Hmz... raar dus ik gelijk even de kabels gecontroleerd. Niet los ofzo dus ik rij verder en er was geen gang in te krijgen. Constant hikken, inhouden ploffen etc. Uiteindelijk heb ik dit zo een 10 km volgehouden en toen maar de snelweg op. Tot de 80 km per uur nog een beetje rommelen en vervolgens op z'n gemakkie over de 120 heen om vervolgens bij 130 km per uur de teller uit te lopen (goh leuk... nog nooit uitgeprobeerd omdat dit de eerste keer was met de eend op een lang stuk snelweg).
De afrit af, rotonde over en niks aan de hand. Weer op t gas... hik PLOF. En dat was de laatste keer. Daarna liep ie weer als het spreekwoordelijke zonnetje.
Maar zat me toch niet lekker dus ik heb zojuist de puntjes nog even nagesteld... was niet helemaal 0.4 precies en nu wel. En ik maar starten. Hmz PLOF PLOF PLOF. Stationair... PLOF EN UIT! Krijg nou wat zeg.... Weer opnieuw starten en er is in principe weinig aan de hand. Alleen loopt ie niet zo zuiver als eerst.
Ik heb het een en ander nagekeken en kan me haast niets anders bedenken dan dat er in de parkeergarage iets in de tank moet zijn gegooid (niet afsluitbaar...). Of vuil in de carburateur.
Bougies zijn van Eyquim, dus gewoon een goede kwaliteit. Kabels zijn splinternieuw en puntjes staan goed.
Condensator zou ook kunnen, die ga ik zoiezo nog maar een keer vervangen om helemaal uit te sluiten.
Maar vooralsnog begrijp ik er weinig van wat nou de oorzaak is...
Iemand dit al eens eerder meegemaakt en weet wat de oorzaak is???