Olieverbruik
Geplaatst: do 8 mar, 2007 19:50
Om maar met de deur het huis binnen te vallen.
Ik heb een olieverbruik/verbrand probleem. Dit is alleen met koude start. Start ik de motor met choke: dan walmt de 2cv blauwe rookwolken. Start ik zonder choke, dan gebeurd er niet, of te wel: geen blauwe olierookwolken.
De eendmotor heeft 140 000 km gereden, wij vermoeden dat er nooit flink in gereden is, omdat ie zo traag was. De eend heeft een grote beurt gehad met kleppen stellen, daardoor trekt hij harder. 100 - 110 is zijn top. De punten zijn nog aardig. Niet helemaal top, maar wel aardig.
Wij vermoeden slechte compressie, versleten klepsteelrubbers, zodat er sochtend wat olie in de verbrandingskamer sijpeld. Het licht niet aan de olievulpijp, dat heb ik getest (versleten membraam zodat carterlucht + wat olie verbrand wordt) ik heb de 2cv gestart zonder luchtfilter en carterontluchting.
Wat kan het zijn, wie heeft advies?
Ik wil graag de compressie op meten, maar daarvoor heb ik natuurlijk. De compressie van een 2cv motor is...?
Ik heb een olieverbruik/verbrand probleem. Dit is alleen met koude start. Start ik de motor met choke: dan walmt de 2cv blauwe rookwolken. Start ik zonder choke, dan gebeurd er niet, of te wel: geen blauwe olierookwolken.
De eendmotor heeft 140 000 km gereden, wij vermoeden dat er nooit flink in gereden is, omdat ie zo traag was. De eend heeft een grote beurt gehad met kleppen stellen, daardoor trekt hij harder. 100 - 110 is zijn top. De punten zijn nog aardig. Niet helemaal top, maar wel aardig.
Wij vermoeden slechte compressie, versleten klepsteelrubbers, zodat er sochtend wat olie in de verbrandingskamer sijpeld. Het licht niet aan de olievulpijp, dat heb ik getest (versleten membraam zodat carterlucht + wat olie verbrand wordt) ik heb de 2cv gestart zonder luchtfilter en carterontluchting.
Wat kan het zijn, wie heeft advies?
Ik wil graag de compressie op meten, maar daarvoor heb ik natuurlijk. De compressie van een 2cv motor is...?