Pagina 1 van 3
Klop bij bocht naar links
Geplaatst: ma 12 mar, 2007 19:56
door Rikki
Als ik een hevige bocht naar links neem hoor ik soms een klop ,ik denk rechts achteraan en het is niet altijd .Zou het kunnen dat het mijn veerpot is die soms wat stroef werkt?Of is er een andere verklaring voor
Geplaatst: ma 12 mar, 2007 20:21
door Lelijke Eend
Kijk eens of bij het inveren rechts (of uitveren links) je draagarm niets raakt. Welicht kan je slijtsporen zien. Je kan je Eend ook evne goed heen en weer schuden als deze stil staat. Hoor je hetzelfde geklop, dan is het waarschijnlijk een draagarm die iets raakt.
Geplaatst: di 13 mar, 2007 07:36
door Ramon
waarschijnlijk zit er veel roest op je velg en komt dat tegen je fusee aan, het kan ook zijn dat je aandrijfas een beetje versleten is maar kijk eerst maar eens naar die velg
Re: Klop bij bocht naar links
Geplaatst: di 13 mar, 2007 08:40
door backfire
Rikki schreef:Als ik een hevige bocht naar links neem hoor ik soms een klop ,ik denk rechts achteraan en het is niet altijd .Zou het kunnen dat het mijn veerpot is die soms wat stroef werkt?Of is er een andere verklaring voor
Ik heb precies hetzelfde gehad, jaren bezig geweest om te achterhalen waar het vandaan komt. Vermoeden was het stuurhuis, maar ook daar nooit speling kunnen vinden.
Alles is gedemonteerd en het enige wat ik heb kunnen vinden is een traversebout die ingesleten is en een uitgelsagen sluitplaatje. Wie weet was dit de veroorzaker van de klop.
Geplaatst: di 13 mar, 2007 08:47
door dyane_maniac
ik gok op een binnenspatbord die de draagarm raakt (tis heel lastig te bepalen of een geluid van voor of van achter, van links of van rechts komt) of de draagarm die de koets raakt bij inveren. ik had ook eens, voornamelijk als ik een verkeersdrempel oid nam. bleek dus iets simpels te zijn. als het geluid repeterend is als je de bocht door gaat dan denk ik met ramon mee: roestige velg die de fussee raakt of in het uiterste geval een rotte aandrijfas. maar dat zal wel meevallen
douwe
Geplaatst: di 13 mar, 2007 14:49
door Rikki
het is maar een klop die ik heb en het is niet repeterend
Geplaatst: di 13 mar, 2007 14:53
door Rikki
ik denk nu zelf ook meer en meer aan een draagarm die ergens raakt
Geplaatst: di 13 mar, 2007 15:10
door CitroenAZU
Zou heel goed de uitlaat kunnen zijn die je chassis raakt LA ter hoogte van het achterwiel.
Kwestie van even voelen. Als je em tegen het chassis kan duwen een rubberblokje er tussen of een nieuw ophangrubber wat iets straffer is plaatsen.
Geplaatst: di 13 mar, 2007 15:10
door Prestige2400
Afgebroken schokbrekerpen? Die is dan gebroken in je chassis, alleen te voelen niet te zien.
Geplaatst: di 13 mar, 2007 17:19
door Frank Deusjevoo
Misschien een beetje rare vraag, maar waar zitten de traversebouten? En is het slim om deze bij voorhand al te vervangen?
Frank
Geplaatst: di 13 mar, 2007 18:49
door backfire
Dat zijn die lange zwarte bouten waarmee de buizen waaraan je draagarm hangt mee vastzitten aan je chassis. Als ze verrot zijn vervangen uit veiligheidsoverweging, dit zijn trekbouten, het zal je maar gebeuren dat die bouten breken.
Geplaatst: di 13 mar, 2007 18:54
door Rikki
Heb vandaag de dyane volledig nagekeken of de motor ,versnellingsbak en aandrijfassen vast stonden en dit was allemaal ok. Ook heb ik de binnenbeplaating nagekeken en het is verdomd moeilijk om daar iets aan te vinden maar toch denk ik dat de klop daarvan komt.Heb daarna nog een proefrit gedaan en hij stuurt ,rijd en remt prima allen bij het fel ingaan van een bocht naar links weer een klop gehoord en terug naar af.Ik zou niet meer weten wat ik nog kan doen maar alles lijkt prima.Misschien de veerpotten?
Geplaatst: di 13 mar, 2007 19:22
door Ramon
Binenkant velg!!
ook bekeken
Geplaatst: di 13 mar, 2007 19:27
door Rikki
maar het is maar 1 klop en dan niks meer en als ik de bocht bv op een rond punt blijf aanhouden hoor ik ook niks meer
Geplaatst: di 13 mar, 2007 20:04
door Lelijke Eend
Wat betreft die transversebouten: ga daar pas aan draaien als je Eend op een krik ofzo staat (met de wieltjes vrij in de lucht). Want aan die acht bouten (viet voor en vier achter) hangt je hele Eend. Draai je ze los zonder je Eend ondersteund te hebben, dan flikkert je hele Eend naar beneden. Op jou als je er onder ligt. En voor auto's is een Eend niet zwaar, maar als hij op je ligt piep je wel anders.