Pagina 1 van 2

Scheef liggen

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 13:01
door Cor
Hoi iedereen,
ik ben hier nieuw en wil een (misschien dom) vraagje stellen.

mijn zoljuist gekochte eend hang naar de bestuurderskant scheef (lager)
weet iemand hoe dit komt en te verhelpen is ??

vroegere eigenaar vertelde dat het altijd zo geweest was en de garage het niet kon verhelpen.

Dank jullie,

Cor

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 13:16
door Niels
altijd een passagier meenemen??


Is het chassis wel recht? kan me voorstellen dat als een draagarm geknikt is dat het wel scheef wil staan... ik heb er zelf alleen geen ervaring mij, mijn dyane staat geelukkig recht..

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 13:19
door backfire
Dit kan aan meerdere zaken liggen, maar kijk eerst maar eens naar de rubber dempers bij de veerpot, deze zullen wel erg versleten zijn. Deze vervangen en de wagenhoogte opnieuw afstellen.

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 13:37
door wouter87
how even een korte reactie op niels,

wat niels noemt zijn naar mijn weten de ergste dingen die je kan overkomen. en komt dus ook echt niet veel voor tenzij je auto of heel slecht is of er al eens naar dakar is mee gereden. ik denk zelf eerder dat backfire gelijk heeft als dit allemaal niet het geval is ga dan eens kijken naar chassis en draagarmen.

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 13:41
door Niels
tsja, het is niet te hopen natuurlijk, al zeker niet met een pas gekochte eend.... hier is wel weer te merken dat ik er (nog) geen verstand van heb.... dus andere dingen waaraan het allemaal kan liggen weet is dus niet... ophanging/vering dacht ik ook al aan, maar kan ik nog minder zinnigs over vertellen, dus dat mogen anderen doen...

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 14:31
door wouter87
kijk dat is nou nog eens duidelijke taal. echt top. en geloof me ik weet er ook niet alles van maar soms worden hier de ergste ramp scenario's opgenoemd wat de persoon die vraagt soms erg doen zweten. als je een vraagbaak thuis hebt liggen of een Haynes of nog beter dan staat hier duidelijk in uitgelegd wat het allemaal kan zijn en meestal staan daar echt niet die doem scenario's in gelukkig.

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 15:06
door leo top
Is 't niet gewoon een kwestie van afstellen van de trekstangen? Ik kan me voorstellen dat als je bij een niet eendengarage komt dat die daar niets van afweten.

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 15:34
door Cor
Nou dan maar eens in de handboeken kijken, toch iedereen tot nu toe bedankt !!!

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 15:38
door backfire
Ja en Nee, het is inderdaad een kwestie van afstellen van de trekstangen, maar de basis oorzaak ligt meestal bij de rubbers tussen de veerpot die gewoon zijn versleten.

Ik heb die van mij pas gedemonteerd (1e keer na 20 jaar) en de linker zijde is meer ingeakt dan de rechter zijde.

Ander voordeel van nieuwe rubbers is de betere demping van de veerpot. Die ingezakte rubbers dempen niet echt meer. Voor het geld hoef je het niet te laten, alleen voor de moeite die je er voor moet doen.

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 16:09
door leo top
backfire schreef:Ja en Nee, het is inderdaad een kwestie van afstellen van de trekstangen, maar de basis oorzaak ligt meestal bij de rubbers tussen de veerpot die gewoon zijn versleten.

Ik heb die van mij pas gedemonteerd (1e keer na 20 jaar) en de linker zijde is meer ingeakt dan de rechter zijde.

Ander voordeel van nieuwe rubbers is de betere demping van de veerpot. Die ingezakte rubbers dempen niet echt meer. Voor het geld hoef je het niet te laten, alleen voor de moeite die je er voor moet doen.
Welke rubbers bedoel je eigenlijk?

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 16:18
door OnsEendje2
deze denk ik...

Afbeelding

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 16:19
door OnsEendje2
ofwel deze:
Afbeelding

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 16:23
door André Post
Het kan ook een gebrokenvoorveer zijn.
Ik heb dat al 2 keer gehad.
Die van de laatste keer ligt nog achter in mijn eend, in 4 stukken.

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 16:25
door leo top
OnsEendje2 schreef:deze denk ik...

Afbeelding
Dank je

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 16:34
door backfire
Juist die bedoel ik.