nodig voor APK ?

Stel hier je vragen over lassen.
Plaats reactie
hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

nodig voor APK ?

Bericht door hoiwessy » di 27 mar, 2007 19:07

De voetenbak van m'n Acadiane is een beetje door.

De naad waar de vloer vastzit naar het deel schuin naar boven ga ik lassen maar nu vraag ik me af of de buitenkant/onderkant ook weer helemaal netjes moet zijn voor de APK.

Het gaat om het deel dat van het schutboard aan de buitenkant schuin naar beneden gaat en aansluit op de vloer. Het dubbele deel zeg maar. Ik kom daar namelijk met lasapparatuur niet meer bij en heb niet zo'n zin de gehele koets eraf te halen.

Wie weet of deze plaat weer gelast moet zijn als de bodem binnen verder weer netjes is.

Mart

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 27 mar, 2007 19:12

Als de gaten niet te groot zijn daar, dan verwacht ik niet zoveel problemen met de APK. Alleen kan er door dat gat natuurlijk wel een lading water en zand. Met als gevolg nog meer roest. Zo kun je elk jaar gaan lassen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » di 27 mar, 2007 21:50

Die driehoekige bak (voetenbak) is een dragende kokerbalk, als die door is steunt je koets op je stuurstang ipv op die balk.
De gemiddelde APKboer weet niet hoe hij een eend moet keuren, dus met wat geluk zegt ie er niks van. Aan de motorblokkant kun je van buiten ook niet goed zien of hij door is, omdat het blok en je chassis dan in de weg zitten. ;)
Als de binnenkant redelijk is, is de kans groot dat je zonder verder klussen door de APK komt.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » di 27 mar, 2007 22:10

ik zou in ieder geval dan wel na de APK wel actie ondernemen om het probleem te verhelpen.....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » di 24 apr, 2007 15:31

the Nosepicker schreef:Aan de motorblokkant kun je van buiten ook niet goed zien of hij door is, omdat het blok en je chassis dan in de weg zitten. ;)
Het deel wat door is zit precies op de hoek aan de onderkant. Dat is van onderen dus prima te zien.

Martijn

Plaats reactie