Pagina 1 van 2

caburateur en verzuipen motor

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 11:58
door Flying Duckman
Ik heb al eerder gemeld dat ik wat problemen had met mijn carburateur. Ik heb hem opnieuw vastgezet omdat hij nogal valse lucht zoog, maar hij blijft te rijk. Als ik na een eindje rijden de auto weer opnieuw start doet hij dat heel moeilijk, net alsof hij verzopen is.
Ik snap niet echt waar het aan kan liggen. iemand ideeen?

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 12:29
door Acadaantje
Probeer voor de gein eens een andere bobine.

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 12:48
door wouter87
kan je ook uitleggen waarom de bobine?
doel je op een slechte ontsteking of wat is je gedachte hierachter?

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 12:50
door Flying Duckman
bobine is nieuw, zou het dus niet mogen zijn.
maar hij stinkt ook naar benzine als ik een eind gereden heb, het heeft dus echt te maken met de carburateur.
Ik denk dat ik de vlotterhoogte nog eens probeer af te stellen, verder heb ik nooit aan het ding instellingen verandert.

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 12:53
door wouter87
ik heb het ook dat na een stukje rijden hij moeilijk aan slaat. het enige wat ik me nog kan bedenken is de brandstofpomp dat die het op één of andere manier niet bij houdt ik ben benieuwd wat voor oplossingen er komen.

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 13:29
door Flying Duckman
wouter87 schreef:kan je ook uitleggen waarom de bobine?
doel je op een slechte ontsteking of wat is je gedachte hierachter?
Nog even terug komend op de bobine en ontsteking, het zou kunnen, maar dat is allemaal vernieuwd bij mij. Het zit hem bij mij in ieder geval puur in het heel rijk lopen van de carburateur lijkt het wel.
Ik moet vanavond nog even een grote tocht maken, ik ga voor die tijd even de vlotterhoogte stellen en kijken wat er dan gebeurt

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 14:05
door Jeroen-citroen
Werkt je chokeklep wel goed ??

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 14:48
door Flying Duckman
Volgens mij wel, hij is wel goed open, tenminste dat was hij wel toen ik de carburateur weer goed vast maakte, ik kan eens kijken als ik net stil sta wat hij doet.

Geplaatst: do 29 mar, 2007 12:18
door Flying Duckman
Gisteren de vlotterhoogte gecontroleerd, deze stond netjes op 18 mm. Wel scheurde mijn bochtje helemaal kapot, die heb ik gisteren vervangen.
Op dit moment heb ik weinig problemen met starten, echt snel gaat het nog niet, maar wel behoorlijk vlot.
Gisteren ook flink doorgereden 115.. en dat gaf ook geen problemen.
Dus of het opgelost is, geen idee, we merken het wel.

Geplaatst: do 29 mar, 2007 18:38
door Ramon
hoe start jij je eend als je moter warm is??

Geplaatst: do 29 mar, 2007 19:13
door wouter87
lijkt me logisch gas dicht en beetje gas geven als ie aan slaat tenminste dat is mijn manier

Geplaatst: do 29 mar, 2007 19:21
door Jeroen-citroen
wouter87 schreef:lijkt me logisch gas dicht en beetje gas geven als ie aan slaat tenminste dat is mijn manier
Warm = gewoon plankgas, starten en lopen.
Trouwens hij slaat bij mij ook aan als je niks anders doet dan gewoon starten. Geen gas of choke (als hij warm is natuurlijk

Geplaatst: do 29 mar, 2007 20:10
door Flying Duckman
Bij deze eend, plankgas en dan starten, gas los start hij zeker niet.

Geplaatst: do 29 mar, 2007 21:36
door Ramon
juist

inprincipe kan er weinig mis de carb zorgt alleen voor de doorvoer!

ik kan je niet helpen hiermee. ik zou zelf ff de compressie meten, kleppen stellen volgens het boekje onstking optijd.

daarna pas de carb, maar probeer gewoon een andere, als je twijfelt
met het juiste gereedschap is het 20 min werk

Geplaatst: vr 30 mar, 2007 10:03
door Handjes
Zit er ook wat speling op de gasklepas van je carburateur? Want dat zorgt ook voor ellende.

Ontsteking wil ook nog wel eens van slag raken vlak na een nieuwe onsteking.