Pagina 1 van 2
rook en olieverbuik
Geplaatst: vr 6 apr, 2007 22:30
door wally
Mijn 2cv rookt als een ketter als ie eenmaal warm is. Bij een koude motor gaat het goed maar dan begint ie met een lekker rookgordijn. Wanneer je even stil staat voor een stoplicht en dan weer gas geeft zie je de auto achter je niet meer
Ook kan ik elke 500km een litertje olie bijvullen.
Ik denk zelf aan de zuigerveren maar heeft iemand hier al ervaring mee? Of misschien andere ideen ?
Thanks
Geplaatst: vr 6 apr, 2007 23:12
door Hanzzl69
Olieverbruik???
Olieverbranding bedoel je!
Geplaatst: vr 6 apr, 2007 23:21
door wally
Ja

niet grappig
Geplaatst: vr 6 apr, 2007 23:22
door Hanzzl69
Inderdaad, ik wens je sterkte.
Geplaatst: za 7 apr, 2007 00:15
door backfire
Nou dat zal niet alleen maar klepsealtjes zijn, maar zoals hier in een ander topic beschreven staat, je kunt zuigerveren vervangen, maar dan moet je eigenlijk je cilinders laten hohnen. Volgens mij kun je dan beter een nieuwe set kopen, kost 250 euro en de komende 100.000km geen last van dat gedeelte.
Geplaatst: za 7 apr, 2007 07:48
door Gerard2cv
Voor alles,eerst onderdruk van het carter meten.
Geplaatst: za 7 apr, 2007 10:04
door wally
Dat heb ik al gedaan en die was veel te hoog, dus olievulpijp vervangen en nu is ie goed. Hij rookt sindsdien wel minder maar nog steeds veel. Wat ik alleen vreemd vindt is dat hij niet rookt als de motor koud is ...... ?
Geplaatst: za 7 apr, 2007 10:07
door Ramon
olie is dan nog dik! dus dan laten alle versleten delen minder! door dus minder rook.
Geplaatst: za 7 apr, 2007 10:10
door Ramon
een oplossing zou zijn tijdelijk!! om de andere weggerbuikers niet te vergassen
dikkere olie er in te doen. dus bijvoorbeeld 20w50 moet je maar eens kijken of het minder word!
Geplaatst: za 7 apr, 2007 10:28
door bartje2212
misschien iets minder rook dan ja. maar het lijkt toch op zuigerveren e.d. omdat als de olie warm en dun is dan echt in de verbrandingskamers komt.
Een investering zoals Backfire zegt zou dan wel de oplossing zijn. En op de lange termijn vallen de kosten dan wel mee.
Geplaatst: za 7 apr, 2007 19:09
door CitRoel
Compressie meten voordat je de heleboel sloopt en erachter komt dat het iets onbenulligs was... Maar eerlijk gezegd ben ik ook bang voor je zuigerveertjes.
Geplaatst: ma 16 apr, 2007 20:39
door wally
Van het weekend dikke olie geprobeerd, en dat geeft ........ nog dikkere rook, de auto's achter me zijn er niet blij mee

Dus dan maar vernieuwen en meteen maar een bigbore setje besteld ;-p ben zeer benieuwd.....
Geplaatst: di 17 apr, 2007 07:11
door Gerard2cv
Hallo Wally,hoe weet je nu dat het aan de zuigers & cilinders ligt,het zouden toch ook de klepgeleiders of de onderdruk kunnen zijn.
Geplaatst: di 17 apr, 2007 07:23
door Ramon
gerard hoe denk jij over een big bore??
Geplaatst: di 17 apr, 2007 08:36
door Gerard2cv
Zoals Johan Cruyf zegt,aan elk voordeel kleeft een nadeel.
Een eend was zuinig toen hij nog 375cc had.Maar men wilde meer,dus het
verbruik steeg.Dus de conclusie is niet zo moeilijk.Wat wil je met je eend.
Vind je hem te traag,en maakt het meerverbruik je niet zoveel uit,dan is
het een goede oplossing.Maar bedenkt goed dat ook de levensduur hiervan
ten koste gaat.Daarom heeft de visamotor ook een 3X gelagerde krukas