Pagina 1 van 1
electronische ontsteking
Geplaatst: za 7 apr, 2007 23:35
door victor
om te beginnen , hi @ all
even een nieuwsgierigheids vraag
levert een electronische 123 ontsteking meer vermogen op?
ik zie geen voordeel tegenover de mechanische ontsteking.
waar zit ik fout?
groetjes,
vic
Geplaatst: za 7 apr, 2007 23:44
door Tom
Geen extra vermogen.
Voordeel geen slijtage van puntjes dus die hoef je niet meer te vervangen.
Geplaatst: za 7 apr, 2007 23:47
door victor
door de puntjes die waarschijnlijk iets wat versleten zijn te vervangen,levert ie dan mogelijk ietsje meer vermogen?
Geplaatst: za 7 apr, 2007 23:48
door Tom
Nop, maar loopt vast wat beter en lekkerder.
Geplaatst: za 7 apr, 2007 23:49
door victor
okee..
Tom bedankt
@ admin..kan slotje op
Geplaatst: zo 8 apr, 2007 09:36
door Punky
Bij publicaties op deze site staat veel te vinden over de 123 ignition.
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 13:56
door siemen
ik heb er al 2 vernielt waardeloose dingen de printplaat brande gewoon op geef mij die oudewetse puntjes.konden ze vroeger toch ook op lopen nu dus ook!
siemen
http://2cvvvvvv.spaces.live.com/
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 14:40
door backfire
Klopt, maar voordeel van de 123 is dat deze een elektronische vervroegingscurve heeft en daardoor beter oppakt. Nadeel is de zwakke elektronica, misschien, ken ze niet. Optie is om net zoals bij andere auto's een losse module te maken die beter afgeschermd kan worden en beter beschermd kan worden tegen trillingen.
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 15:01
door Evan
siemen schreef:ik heb er al 2 vernielt waardeloose dingen de printplaat brande gewoon op geef mij die oudewetse puntjes.konden ze vroeger toch ook op lopen nu dus ook!
siemen
als je 123 in contact komt met olie, wat bij sommige blokken nog wel eens wil gebeuren, dan kan ie wel doorbranden ja. Verder hoor ik er geen negatieve verhalen over. En de garantie bepalingen zijn behoorlijk soepel. Meestal kijken ze m voor je na of krijg je een nieuwe.
ik vindt het trouwens geen argument dat als het vroeger kon, dan nu ook. Dan zouden we nog steeds allemaal met paard en wagen lopen bij wijze van spreken.
als je verschillende lektronische ontstekingen open maakt, ik heb oa de DGnition en de 123 gezien, dan is er een duidelijk verschil. De 123 ziet er profesioneel en kwa printopbouw degelijk uit.
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 16:03
door Ramon
gewoon de naden afkitten geen probleem meer
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 16:32
door backfire
Evan schreef:Dan zouden we nog steeds allemaal met paard en wagen lopen bij wijze van spreken.
maar dat doen we toch ook, we rijden tenslotte met 2 paarden en een koets.
Geplaatst: zo 15 apr, 2007 17:18
door Aloha Beach Cruiser
flinke winter penen geven, en je komt misschien wel op 2,5 paarden
niets geen gezeur met contacktpunten e.d.
Geplaatst: wo 25 apr, 2007 10:30
door BasvanEerden
Ik heb mijn mechanische ontsteking vervangen door een DG-ontsteking. Hij loopt beter. Maarja na 2 jaar stilstand doet dat wel wonderen. En hij loopt prima. Nu de rest nog goed afstellen.
Geplaatst: do 26 apr, 2007 21:57
door catscit
Alles al veel eerder beantwoord, zoeken