Gebonk bij bocht naar links
Gebonk bij bocht naar links
Nou ben ik zo iemand die geluidjes aan een oude geit eerder aanwent dan me er zorgen over maak, maar de laastet tijd word ik toch een beetje ongerust. Bij bochten naar links hoor ik van rechtsvoor een akelig bonkend geluid. Alsof iemand met een rubber hamer op de as slaat. Op mijn werk (waar iedereen me uitlacht om mijn roestbak) werd het woord nok-as geroepen.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Gebonk bij bocht naar links
Hangt je versnellingsbak nog in de steun? Was laatst bij mijn Dyane ook los geschoten, en maakte ook een bonkend geluiddeeoo schreef: Bij bochten naar links hoor ik van rechtsvoor een akelig bonkend geluid. Alsof iemand met een rubber hamer op de as slaat.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De velg van je rechter voorwiel is veroest en loop tegen de fusee aan in de bocht.
Heb ik ook gehad, maar dan een rechterbocht.
Heb het wiel verwijderd en met een stevige hamer het bolgeroestte deel wat plat gemept.
Zo sla je de roest er een beetje tussen uit.
Op termijn een betere velg monteren.
Heb ik ook gehad, maar dan een rechterbocht.
Heb het wiel verwijderd en met een stevige hamer het bolgeroestte deel wat plat gemept.
Zo sla je de roest er een beetje tussen uit.
Op termijn een betere velg monteren.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
ik heb dat ook gehad, vervolgens de band maar eens van de velg gehaald en me toen rot geschrokken: halve lasnaad in het midden was weggerot. Toen maar nieuwe velgen gemonteerd... Ik zou er in ieder geval goed naar kijken.
Mijn voorvelgen zijn ook al aan de beurt, want ik hoorde ook dat de velg tegen de fusee liep
Mijn voorvelgen zijn ook al aan de beurt, want ik hoorde ook dat de velg tegen de fusee liep
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik ben het met Gerard eens, zou heel goed de homokineet kunnen zijn! als je daar te lang mee doorrijdt kunnen er rare dingen gaan gebeuren.... (enorm trillende en bonkende auto op een rechte weg, erg vervelend als je met 130 km/h op de linker baan zit..)
greetzzzzzzzzz Rusty
greetzzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Toen ik de titel van dit topic las dacht ik: aandrijfas. De homokineet zou best eens gaar kunnen zijn. Hoes misschien gescheurd? Vet eruit geslingerd, slecht gesmeerd.... het gevolg is tikken in de bochten!
En anders een rotte velg. Komt vaker voor. Dan loopt ie inderdaad onder tegen de fusee aan. Maar als dat zo is dan voel je dat echt wel in t stuur.
En anders een rotte velg. Komt vaker voor. Dan loopt ie inderdaad onder tegen de fusee aan. Maar als dat zo is dan voel je dat echt wel in t stuur.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Sabbatical Alex
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 27 okt, 2008 12:27
- Locatie: Roodhuis
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Sabbatical Alex
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 27 okt, 2008 12:27
- Locatie: Roodhuis
Yep, je hebt gelijk: bleek een rotte velg met hele dikke bulten. Met op de dikste bult een kale metalen plek; daar liep-ie aan natuurlijk! Wat een verrassingen allemaal voor n beginner en ik vind t nog leuk ook.
De andere adviezen gecombineerd: met een hamer de bulten wat platgeslagen, Owatrol in de naden en later maar s goed kaalhalen en poedercoaten.
Of toch nieuwe velgen? Maar daar zal wel een ander topic voor zijn....
De andere adviezen gecombineerd: met een hamer de bulten wat platgeslagen, Owatrol in de naden en later maar s goed kaalhalen en poedercoaten.
Of toch nieuwe velgen? Maar daar zal wel een ander topic voor zijn....
Een halve eeuw en eindelijk een eend...