Pagina 1 van 1

spruitsuk en pakkingen etc

Geplaatst: za 14 apr, 2007 12:43
door Ramon
as weekend gaat het gebeuren ik ga eens kijken wat er mis is en dan de boel fixen.

omdat mijn compreesie erg laag is dacht ik gelijk ff nieuwe zuigers en cilinders.

maar waarom dan geen big bore.
dat word het dus.

ik ben erg benieuwd hoe mijn eend dan rijd.

nieuwe aandrijfassen
remmen voor
spruitstuk pakkingen
big bore

klaar

ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst: zo 15 apr, 2007 17:22
door Aloha Beach Cruiser
draai dan ook je vliegwieletje af :wink: rijd lekker :D

Geplaatst: ma 16 apr, 2007 07:10
door Ramon
ja dat kan ik maar dat is me te veel werk als blok er weer uit moet doe ik dat wel!

Geplaatst: do 19 apr, 2007 17:45
door Ramon
weet je waarom de pakkingen er steeds uitknalde!?

ik had ze verkeerd om gemonteerd dus inlaat opt uitlaat en andersom.

haha

nou komt het vast weer goed

Geplaatst: do 19 apr, 2007 18:35
door CitRoel
Tsja dat werkt niet... Mocht je nou nog problemen ermee hebben bij bcc hebben ze extra sterke uitlaatpakkingen.

Geplaatst: do 19 apr, 2007 19:32
door Ramon
die heb ik ook nu te pakken zien er heel goed uit!!

Geplaatst: vr 20 apr, 2007 09:56
door leo top
Ramon2cv schreef:weet je waarom de pakkingen er steeds uitknalde!?

ik had ze verkeerd om gemonteerd dus inlaat opt uitlaat en andersom.

haha

nou komt het vast weer goed
uitlaatpakkingen kun je ook voor de inlaat gebruiken.

Geplaatst: za 21 apr, 2007 09:36
door catscit
Ramon2cv schreef:weet je waarom de pakkingen er steeds uitknalde!?

ik had ze verkeerd om gemonteerd dus inlaat opt uitlaat en andersom.

haha

nou komt het vast weer goed
E n dan maar zaniken over de kwaliteit... :roll:

Geplaatst: ma 15 okt, 2007 22:23
door Twécévé
Ik haal even dit oude topic naar boven om allerlei vervuiling van het forum te voorkomen.

Casus: een lekkend spruitstuk daar waar die aan de motor bevestigd zit. Dus; spruitstuk loshalen en er nieuwe pakkingen tussenzetten. Maar..... de bouten/moeren zijn dusdanig verroest dat ze niet eens meer hun oorspronkelijek (zeshoekige?) vorm hebben. Laat staan dat er beweging inzit.

Hoe krijg je zoiets los/hoe zit dit bevestigt? Zit de bout aan het motorblok bevestigd? Of zit de bout gewoon door het motorblok én het spruitstuk heen en dat bevestigd met een moer?

Als dat laatste het geval is lijkt het me simpel: met een ijzerzaag doorzagen en nieuwe bouten en moeren erdoor.

Dus zoals hieronder op de foto waar het spruitstuk zwart is: zit die bout (waar nog een moer aan moet om de boel vast te zetten) die je ziet zitten aan het motorblok vast?

Afbeelding

Geplaatst: ma 15 okt, 2007 22:32
door TB
Dat is een tapeind en zelfs die zijn nieuw te verkrijgen. Kun je vervangen. Bedoel je dat?

Geplaatst: di 16 okt, 2007 02:43
door Punky
Aan de kant van de uitlaat zijn het tapeinden aan de kant van de inlaat bouten. Deze zijn te vervangen, maar met voldoende kruipolie en geduld moeten ze er wel af te krijgen zijn hoor.

Waarom is je oliekoeler eigenlijk rood. Ik zou daar zelf persoonlijk niet snel lak op gedaan hebben ivm koeling. :roll:

Geplaatst: di 16 okt, 2007 08:47
door Twécévé
Na via google op het woord tapeind gezocht te hebben snap ik hem. Eerst goed (een nacht) in de WD40 zetten en daarna met een griptang voorzichtig los proberen te draaien.

P.S. die foto hierboven is een (opengewerkte) demo-motor van de 2CV4&6 Club

Geplaatst: di 16 okt, 2007 10:09
door TB
WD40 doet wonderen. Bij BCC verkopen ze die tapeinden.