verlies van LHM

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 16 apr, 2004 22:22

even wat puntjes.

Als het resevoir lekt dan het resevoir verwijderen, (gewoon naar een zijkant trekken (BIJ SCHIJFREMMEN), vorm van het resevoir geeft aan welke kant), alles droog en schoon maken, de 2 ronde rubbers verwijderen, droog maken, monteren, resevoir erin duwen en GOED naar beneden duwen, resevoir moet vol op de rubbers liggen en blijven liggen.

ALs je van de snelweg afkomt en je kunt de 1e keer het pedaal dieper intrappen als de 2e keer kan liggen aan kromme schijven en/of ovale trommels, de schijf/trommel drukt dan het zuigertje extra ver terug, als de schijf krom is voel je sterke vibraties in het stuur bij stevig remmen van hoge snelheid, ovale trommel is moeilijker vast te stellen, dat stoomboot geluid kan een symptoom zijn maar dat geluid heeft meestal te maken met type remvoering (sommige hebben er wel last van, sommige niet)

Als je het rempedaal na een tijd stilstaan de 1e keer dieper intraps als de 2e keer heb je of lucht in het systeem of de achteremmen moeten gesteld worden of beide.

Remolie moet ook wel eens vervangen worden, gewoon een kwestie van ontluchten (op alle 3 de nippels) en het resevoir blijven bijvullen voor je het leegpompt, dan is het ontluchten ook meteen gebeurd.

remmen stellen staat vast op m'n site (hoe goed is je engels)

Aan schijfremmen valt niks te stellen behalve de handrem (en dat is een ramp om af te stellen) enige wat mis kan gaan is vastzittend zuigertje (1 blokje slijt veel harder als de andere) en als de voorremmen los geweest zijn gaat de o ring tussen de klauw helften lekken, zeker de moderne ronde ringen want die zijn wat aan de dunne kant vergeleken met de originel vierkante doorsnede rubbers.
ALs de o ring lekt en je doet een noodstop dump je ineens alle remdruk tussen de klauwhelften door, probeer zo maar eens een ami 8 vanaf 140km/h te stoppen voor een stoplicht (getunde visa motor), dus die ringen heb ik tegenwoordig ook op voorraad liggen (je moet toch wat met 12 a types)

Veel voorkomend lekpunt is de hoofdremcylinder die aan de achterkant de olie eruit laat lopen, zo de voetenbak in dus. En da's geen goeie roestpreventie.

een auto die scheef remt heeft een lek, als ie ook hinkt (1 achterpootje wordt ingetrokken bij remmen tot stilstaand) is die achterrem lek.
Lekkage voor is meestal motorolie (voorste krukaskeering, of achterste in vergevorderd stadium van ontbinding)

Ik denk dat we nu alles wel gehad hebben met remmen!
Laatst gewijzigd door catscit op vr 16 apr, 2004 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » vr 16 apr, 2004 22:34

Hoe zie ik of mijn hoofdremcilinder aan de achterkant lekt?
1977 Mehari

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 16 apr, 2004 22:36

rocco schreef:Hoe zie ik of mijn hoofdremcilinder aan de achterkant lekt?
Kijken:?:
Er komt olie uit!
Als ie lekt is het nogal evident 8)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » za 17 apr, 2004 10:21

Ja, tuurlijk,
maar je ziet de olie dan gewoon van je schutbord ruipen?
ik heb ergens gehoord dat het aan de binnenkant lekt.
1977 Mehari

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » za 17 apr, 2004 11:55

rocco schreef:Ja, tuurlijk,
maar je ziet de olie dan gewoon van je schutbord ruipen?
ik heb ergens gehoord dat het aan de binnenkant lekt.
Als de hoofdremcylinder lekt komt de olie daar eruit waar de pen van het rempedaal erin gaat, het is dan inderdaad nat/vettig op het schutbord bij het rempedaal.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gesloten