Pagina 1 van 4
verlies van LHM
Geplaatst: vr 26 sep, 2003 16:17
door Ramon
het is heel vreemd maar om de 4 maanden moet ik steeds een beetje LHM bijvullen omdat het lampje dan gaat branden in de bochten ik kan nergens een lek vinden en mijn systeem is er helemaal afgeweest bij de bak wissel dus vroeg ik me af wat dat kan zijn het is dus heel weinig maar toch vreemd ook heb ik als ik rem weinig druk tweede keer veel druk moet altijd twee keer op de rem trappen als ik goed wil remmen. hij is al vaak ontlucht daar ligt het niet aan dus wat is dit hele euvel en hoe kan ik her repareren
Geplaatst: vr 26 sep, 2003 18:07
door Pieter
Je remleiding loopt langs plekken waar je geen zicht op hebt, zoals door de achteras. Misschien hier een lekje?
Succes!
Remolieverlies
Geplaatst: za 27 sep, 2003 16:52
door Gerard2cv
Controleer ook eens als je de achterremmen stelt of ze echt muurvast zitten als je ze
vastgesteld heb.Er kan nl.een lekke remcilinder inzitten.
Geplaatst: za 27 sep, 2003 19:37
door Ramon
zitten recentelijk 1 jaar nieuwe remasjes in voel ook niks hangen aan de leidingen en tijden het ontluchten heb ik ook niks gezien
Geplaatst: za 27 sep, 2003 22:37
door Gast
Kijk eens bij de pedalen (binnen). Daar waar de rempedaalstang de hoofrremcilinder ingaat,kan lekkage zitten dit is te herkennen (uiteraard) aan een vettige plek rond de bevestiging van de hoofdremcilinder in het schutbord.
Daffy
Remolieverlies
Geplaatst: zo 28 sep, 2003 08:26
door Gerard2cv
Je schrijft remasjes? Bedoel je daarmee het binnenwerk of de complete remcilinder mee
Als je alleen jet binnenwerk heb vernieuwd zou ik er toch maar is naar gaan kijken
Geplaatst: zo 28 sep, 2003 13:45
door Ramon
ik heb gelezen wat het denk kan zijn. bij het remmen is de tweede keer pompen veel beter dat duid op het stellen van mijn remmen toch?? dit heb ik gelezen op de site van het ei ga ik volgende week ff doen als het dan nmog lekt ga ik verder kijken
Geplaatst: zo 28 sep, 2003 16:39
door Bjorn
Het 2 x moeten pompen kan duiden op:
-achterremmen die bij gesteld moeten worden,
-immitatie cilindertjes die helemaal ingaan ipv tegen de schoenen aan blijven staan,
-lucht in de leidingen
-bij warme remmen, vocht in je (oude) vloeistof.
-een lek
Bij punt 1,2,3 en 4 verlies je nog steeds geen vloeistof. Oftewel, LHM verlies kun je nooit oplossen door afstellen.
als je een redelijk groot lek hebt voel je je pedaal ook wegzakken, als je er druk op houdt
Als je leiding overigens lekt in je achteras dan zie je dat niet.
Geplaatst: zo 28 sep, 2003 20:24
door Ramon
ja ik moet ze ff stellen voor en achter want vandaag met die regen remde die weer moeilijk maar trok ook ineens heel erg scheef dus ik ga ze van de week ff stellen. nee eens in de 5 maanden gaat het lampje branden dus is gewoon slijtage denk ik????
hoe kan ik ze het beste stellen
Geplaatst: zo 28 sep, 2003 20:43
door Lelijke Eend
Aangezien je remmen het allerebelangrijkste onderdeel in je Eend zijn stel ik een rigoureuze oplossing voor: sloop het hele oude remsysteem er uit en zet er een nieuw, orgineel systeem in. Erg rigoureus, erg duur, maar stel er schiet zomaar een kind tussen 2 auto's vandaan de weg op en jij moet twee keer remmen voor je auto begint te vertragen ...
Geplaatst: ma 29 sep, 2003 20:09
door Daffy
Als ik zo de problemen allemaal lees , die je hebt met scheef remmen en vloeistof verlies , sluit ik me volledig bij lelijke eend aan. Vernieuwen die hele hap!!!
Met een kapotte motor sta je stil , is niet prettig , met slechte remmen sta je niet stil , is vele malen onprettiger .
Daffy
Geplaatst: ma 29 sep, 2003 21:04
door Ramon
remmen opzich is geen probleem gaat goed maar de 2e keer is gewoon beter. scheef trekken is een kwestie van stellen denk ik, leidingen zijn ook niet erg oud cilinders achter zijn 1 jaar oud heb nieuwe schijven origineel is alleen de hoofdremcilinder. weet je wat me dat kreng alleen al kost. ik mijn schijven voor van de week eerst ff stellen lost dit het probleem niet op ga ik ff met Martien Praten en dan ga ik kijken wat er vervangen moet worden voor een veilige remweg (apk sucks)
Geplaatst: di 30 sep, 2003 08:54
door Bjorn
aan je schijven voor valt niks te stellen. (alleen de handrem dan)
Geplaatst: di 30 sep, 2003 13:28
door Ramon
oja dat klopt ik wist er iets van maar het klopt dat is alleen de handrem.
na een tip van 2cvspecialist in breda denk ik dat ik een lekje heb in mijn recter remcil. dus die ga ik even open schroeven en kijken dat kan ook het op het sheeftrekken duiden
Geplaatst: di 30 sep, 2003 15:33
door Bjorn
Lelijke Eend schreef:Aangezien je remmen het allerebelangrijkste onderdeel in je Eend zijn stel ik een rigoureuze oplossing voor: sloop het hele oude remsysteem er uit en zet er een nieuw, orgineel systeem in. Erg rigoureus, erg duur, maar stel er schiet zomaar een kind tussen 2 auto's vandaan de weg op en jij moet twee keer remmen voor je auto begint te vertragen ...
maar om dan meteen je hele remsysteem te vernieuwen lijkt me ook nogal overdreven.. Je zou ook flink op je neus staan te kijken als je je auto naar de garage brengt voor een rammelje, en je krijgt 'm terug met de mededeling: "we hebben de motor, versnellingsbak, en de hele aandrijflijn maar vervangen voor de zekerheid."
Kijk eerst eens alles na en vervang wat versleten / lek / kapot is.