Krukas keering voor - hulp gevraagd!
Geplaatst: ma 23 apr, 2007 19:20
Hallo mannen en vrouwen,
Mijn acadiane lekt sinds enige tijd olie. na veel onderzoek waar het vandaan kwam, komt het echt vanuit de krukaskeering voor, of misschien net daarboven of onder (spleetje van het blok).
Ik heb de krukaskeering tot twee keer toe vervangen. Dit was twee keer een 42x30x7 keering (ipv de standaard 42x30x8). Deze heb ik geplaatst met een beetje sileconenspray. Hij zit er wel goed in maar lekt nog steeds, als de motor warm is hoef ik maar een klein rondje in de wijk rond te rijden en zie ik een duidelijk lek spoor op het gedeeltje waar de ontstekings vervroeging in zit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heb onderhand al heel wat eraan geknutseld en vervangen om erachter te komen wat de oorzaak was en uiteindelijk zit ik met nog steeds met dat lekkend blok....
Iemand vertelde mij dat de keering geheel nat van de olie moest zijn tijdens het plaatsen, zou dit een oorzaak kunnen zijn? of die 1mm dat de keering dunner is?
Alle ideeen worden geappricieerd. heb al een beetje gezocht maar vind geen direct hetzelfde probleem op het forum.
Ik gebruik 15w40 olie en heb de keering geplaatst met de lettertjes naar buiten.
Bedankt en groetjes,
Mano
Mijn acadiane lekt sinds enige tijd olie. na veel onderzoek waar het vandaan kwam, komt het echt vanuit de krukaskeering voor, of misschien net daarboven of onder (spleetje van het blok).
Ik heb de krukaskeering tot twee keer toe vervangen. Dit was twee keer een 42x30x7 keering (ipv de standaard 42x30x8). Deze heb ik geplaatst met een beetje sileconenspray. Hij zit er wel goed in maar lekt nog steeds, als de motor warm is hoef ik maar een klein rondje in de wijk rond te rijden en zie ik een duidelijk lek spoor op het gedeeltje waar de ontstekings vervroeging in zit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heb onderhand al heel wat eraan geknutseld en vervangen om erachter te komen wat de oorzaak was en uiteindelijk zit ik met nog steeds met dat lekkend blok....
Iemand vertelde mij dat de keering geheel nat van de olie moest zijn tijdens het plaatsen, zou dit een oorzaak kunnen zijn? of die 1mm dat de keering dunner is?
Alle ideeen worden geappricieerd. heb al een beetje gezocht maar vind geen direct hetzelfde probleem op het forum.
Ik gebruik 15w40 olie en heb de keering geplaatst met de lettertjes naar buiten.
Bedankt en groetjes,
Mano