snelle visa?

Alles over visa-conversies.
jan-bart picavet
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
Locatie: eindhoven

snelle visa?

Bericht door jan-bart picavet » wo 25 apr, 2007 22:27

misschien kan iemand me helpen met de volgende vraagjes:


1) wat gebeurt er als je een gewone eendenbobine gebruikt voor je visablok?

2) heb het idee dat mn zuipklepje van mijn webercarb. van laatste serie visa's niet werkt, mogelijke oorzaak zoek ik of in de 2cv bobine, of in open luchtinlaat zonder grotere sproeiers?

3) waarom wordt er door niemand de fan verwijderd en een electrische fan geplaatst uit ieder andere watergekoelde wagen?

4) moeten de el. draadjes van de weber carb. ook aangesloten worden? momenteel heb ik wel de vacuum sensor doorgelust met de aarde maar stationair loopt hij nog steeds ok[/img]

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » wo 25 apr, 2007 22:49

1. heb je een zwakkere vonk.

2. Zuipklepje?? Webers zijn sowieso schaars en geven volgens mij meer problemen.

3. Omdat de poelie sowieso moet blijven zitten voor de aandrijving van de dynamo en dat het voor de rest een lastige konstruktie word :?

4. Er zitten geen elekrtische draadjes aan een carb. De enige aansluiting die er op zit is voor de afsluiter van de stationaire sproeier. Als je het pennetje hiervan afknip hoef je hem ook niet aan te sluiten.
De 2 draden die op de vacuumschakelaar zitten kan je met elkaar verbinden, hierdoor is het ontstekingstijdstip constant 10gr vroeger maar zo rijd volgens mij half visa land rond en geeft verders geen problemen.

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Re: snelle visa?

Bericht door Evan » wo 25 apr, 2007 23:13

jbpicavet schreef:3) waarom wordt er door niemand de fan verwijderd en een electrische fan geplaatst uit ieder andere watergekoelde wagen?
komt nog, komt nog ;)
alleen wel even rekening mee te houden, je visa blok is niet watergekoeld en dus zal je via de temperatuur van je olie circuit moeten schakelen.
Elektrisch systeem is natuurlijk minder betrouwbaar dan het systeem zoals dat standaard aanwezig is dus daar zul je rekening mee moeten houden.
Ami 8 break

jan-bart picavet
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
Locatie: eindhoven

Bericht door jan-bart picavet » wo 25 apr, 2007 23:23

zuipklepje voor plankgas rijden, opent de tweede trap van de carb.
motor gaat dan inhouden, lijkt op te weinig benzine
heb naar twee sproeiers bovenin de carb van tweede trap gekeken maar het gekke is fdat er eentje blind is (zonder opening) andere identieke met opening.

heb de vacuumsensor met aarde verbonden en inderdaad geen probleem. verder afluitpen verwijderd en afgedopt met een gewone bout
maar er zit nog een klein plastic electrisch componentje aan de carb met een draadje???

over de koeling, extra oliekoeler zou dan goed zijn en voor file een schakelaar voor el.fan inschakelen... misschien eerst proefrijden met el.fan standaard aan.
deze auto is voor mij toch geen dagelijks vervoer maar om te genieten te sleutelen maar met name te crossen (jeeps in de zandbak de stuipen op het lijf te jagen..) , daarom is betrouwbaarheid ondergeschikt aan prestaties

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » wo 25 apr, 2007 23:29

jbpicavet schreef: over de koeling, extra oliekoeler zou dan goed zijn en voor file een schakelaar voor el.fan inschakelen... misschien eerst proefrijden met el.fan standaard aan.
deze auto is voor mij toch geen dagelijks vervoer maar om te genieten te sleutelen maar met name te crossen (jeeps in de zandbak de stuipen op het lijf te jagen..) , daarom is betrouwbaarheid ondergeschikt aan prestaties
ivm met levensduur van je motorblok wil je wel dat de olie een optimale temperatuur heeft, dus of je schakelt de fan aan en uit met een schakelaar, terwijl je de hele tijd een olietemperatuurmeter in de gaten houdt of je plaatst een regelcircuitje.
constante overkoeling vindt ik een beetje onhandig, je olie bereikt dan niet de gewenste "vloeibaarheid".
Ami 8 break

Tom
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 22 okt, 2003 11:59

Bericht door Tom » do 26 apr, 2007 08:18

jbpicavet schreef:zuipklepje voor plankgas rijden, opent de tweede trap van de carb.
motor gaat dan inhouden, lijkt op te weinig benzine
heb naar twee sproeiers bovenin de carb van tweede trap gekeken maar het gekke is fdat er eentje blind is (zonder opening) andere identieke met opening.
Geen idee, heb geen Weber bij de hand. Zou je vlotterhoogte kunnen zijn...dat te weinig benzne dan hé

jbpicavet schreef:heb de vacuumsensor met aarde verbonden en inderdaad geen probleem. verder afluitpen verwijderd en afgedopt met een gewone bout
maar er zit nog een klein plastic electrisch componentje aan de carb met een draadje???
De vacuumschakelaar heeft 2 aansluitingen, deze twee draadjes die er normaal op aangesloten zijn met elkaar doorverbinden hierdoor kan deze schakelaar verwijdert worden. Wat betreft het verwijderen van de afsluitpen, zit je stationaire sproeier nog wel goed? Ik zou zeggen plaats een foto van dat kleine componentje wellicht is het dan duidelijk.

jan-bart picavet
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
Locatie: eindhoven

Bericht door jan-bart picavet » do 26 apr, 2007 09:00

ik zal er vanavond een fototje van maken...

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 26 apr, 2007 22:13

lees even dittum:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... rsion.html

worden al je vragen beantwoord.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

jan-bart picavet
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
Locatie: eindhoven

Bericht door jan-bart picavet » do 26 apr, 2007 22:32

heb ik gelezen en altijd vol info

echter over de weber beantwoord het niet al mijn vragen.. grotere sproeiers?? el. componentje op de carb met enkel draadje eraan? ik snap als het allemaal niet aangesloten hoeft te worden maar ik blijf met het probleem zitten dat hij voor de top snelheid (tweede trap) niet voluit gaat..

zelf dacht ik aan dat hij nu makkelijker lucht krijgt wat teveel is voor deze tweede trap

volgens mij heb ik de CO max gesteld maar kan dit het niet compenseren

optrekken doet ie als geen ander maar plankgas moet met beleid omdat hij dan in gaat houden

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 27 apr, 2007 11:06

je kunt beginnen met vlotternivo, als dat niet werkt groter sproeier (en dan zou ik een 1e trap sproeier vergroten)

electrisch ding met 1 draadje, pennetje afknippen wat door de electromagneet bediend wordt.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

jan-bart picavet
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
Locatie: eindhoven

Bericht door jan-bart picavet » wo 2 mei, 2007 08:30

dat pennetje heb ik in zijn geheel verwijderd en door een gewoon boutje vervangen wat het afdopt..
echter aan de andere kant van de carb zit nog iets, zwart vierkant doosje?
met een draadje eraan

voor die sproeiers ben ik gaan informeren bij burton maar die konden me er niet aan helpen..
misschien toch eens experimenteren met dubbele carbs en ander spruitstuk hiervoor maken
zou goed zijn voor de doorstroom en kan ik mijn uitlaat middendoor laten lopen (nu vlamdover weg maar twee pijpen niet evenlang voordat ze weer bij elkaar komen..)

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 2 mei, 2007 10:44

stomme vraag wellicht, maar waarom zou je de koeling electrisch maken?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 2 mei, 2007 10:56

omdat de mechanische fan van de eend altijd vermogen kost en de elektrische alleen dan wanneer het nodig is.

jan-bart picavet
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 22:19
Locatie: eindhoven

Bericht door jan-bart picavet » wo 2 mei, 2007 13:29

heb gehoord dat het +/- 3pk scheelt
makkelijk verdiend omdat je het bijna 1 op 1 kan omzetten van een watergekoelde auto

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 2 mei, 2007 13:56

Ja allemaal leuk en aardig, maar een elektrische fan heeft bij lange na niet het koelent vermogen van de mechanische, denk alleen al aan het feit dat met een hoger toerental meer koeling nodig is en dat levert de mechanische nu juist...

Als je een elektrische fan monteerd wordt je motor snel te warm.

Groetjes Bart

Plaats reactie