Pagina 1 van 1

mijn eigen 2cv!

Geplaatst: wo 2 mei, 2007 21:26
door tomas
eindelijk is het zover! ik heb mijn eigen eend nu!
maar goed op weg naar huis doken de eerste problemen al op...
De eend reed toch op volle vermogen een dikke 80km/h.
maar als het dan eens bergop ging viel hij hopeloos terug tot zelfs 30km/h als het echt steil ging. de motor klonk echt niet vermoeid om deze berg op te gaan en verlaagde zelfs amper van toeren.
((volgens mij)) is de koppeling fiks versleten en is deze eend aan een nieuwe toe. maar ik wou dit dan toch eens van jullie horen.

als de motor standaard bleef draaien maakte deze ook een sterk (viel al bij al mee) zoemend geluid ((versnellingsbak?)) toen we onze proefrit maakte deed deze dat niet.

ik denk dat zowat alle onderdelen origineel zijn en nooit vervangen geweest. kunnen jullie mij zo eens standaard pakketje voorschrijven (olie
bougies pakkingen,...e.d.) want ik weeet echt niet wat er zo bij een eend regelmatig moet vervangen worden.

O ja nog een klein vraagje: 95 of98 benzine?

a en als jullie het willen weten: 2cv van 1985 met autokeuring (apk) en papieren voor een prijsje van 1500€. De bodem was roestvrij met een klein gaatje (dia. 0,5cm) en een nieuwe bumper en (zo goed als) nieuwe banden.

mvg tomas
PS fotos volgen wel.

Geplaatst: wo 2 mei, 2007 21:31
door Joos
Als het toerental niet verlaagde is het inderdaad de koppeling die eraan is.

Geplaatst: do 3 mei, 2007 09:19
door bartje2212
tank maar 98 octaan. Dan kan het niet fout gaan. Er zijn motoren die op 95 lopen, maar dan moet je eerst ff onder de kap kijken en het motortype opzoeken.

Geplaatst: do 3 mei, 2007 10:24
door the Nosepicker
En welkom!

Geplaatst: do 3 mei, 2007 10:47
door Jeroen-citroen
Welkom hier op het forum :D

Geplaatst: do 3 mei, 2007 11:02
door Tim Rozendaal
Balen dattie iets minder uitvalt dan gehoopt, maar succes ermee!
(het voelt goed heh, eindelijk je eigen eend ;) )

Geplaatst: do 3 mei, 2007 11:58
door Spookeend
Yup, koppeling, en dat gezoem kan het drukgroeplagertje zijn, wat je hoort suizen.

Och, als alles orgineel is, dan is het iig niet verkloot, toch?

Ik zou gaan voor een beurtje, ontsteking, kleppen stellen, en dan de koppeling, en alles es ff flink doorsmeren. Dan maar es rijden en meemaken wat er meer moet gebeuren.

Greatnix Spookeend