Pagina 1 van 4

benzinemeter

Geplaatst: ma 14 mei, 2007 13:44
door flower
Ik heb een 64-er AZAM gekocht. Alleen de benzinemeter doetet niet. Als ik het contact aanzet springt de meter altijd op vol. Als ik achter de massa van de vlotter kortsluit met het draadje van de benzinemeter, dan springt de benzinemeter op nul....... Dit zou net andersom moeten zijn eigenlijk (contact aan-benzinemeter op nul, kortsluiten-meter voluit) Zit het probleem in de vlotter of in de meter. Ik zag wel een topic op het 2cv-forum
(http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/vlotter.html)
Maar ik heb ook geen meetapparatuur enzo.....

Geplaatst: ma 14 mei, 2007 22:58
door Twécévé
't Loopt nog niet zo storm met antwoorden. Om het geheel wat aantrekkelijker te maken een fotootje van het voituurtje. dleeblegeips ni ejteeb nee neellA.

Afbeelding

Geplaatst: di 15 mei, 2007 09:44
door Niels
gelijk aantrekkelijker, mooi eendje......

maar ik weet het antwoord helaas evengoed niet....

Geplaatst: di 15 mei, 2007 14:47
door flower
das'm toch....

Als ik me niet vergis horen er op de AZAM ook nog van die lelijke chromen wieldoppen. Toch maares aanschaffen dan.

Geplaatst: di 15 mei, 2007 14:58
door Gerard2cv
Ik denk eigenlijk dat de 2 draadjes aan de meter omgedraaid moeten worden.

Geplaatst: di 15 mei, 2007 15:25
door flower
das ook een mogelijkheid natuurlijk..... en dan waarschijnlijk een nieuwe vlotter?

Overigens is mn accu leeg. Kan ik m starten op mn 2cv6 12V accu?

Geplaatst: di 15 mei, 2007 16:16
door Gerard2cv
Ja,maar alleen met startkabels op de accu en gelijk starten en als hij aanslaat gelijk eraf en een stuk gaan rijden

Geplaatst: di 15 mei, 2007 17:10
door Bartje
Maar ik heb ook geen meetapparatuur enzo.....
Ik wil je dan toch aanraden eens een multimeter te kopen, hoeft helemaal geen dure te zijn, voor tussen de 10 en 20 euro moet je zeker een kunnen vinden. Heb er zelf een van de Aldi koste toen 4 euro als ik me niet vergis en daar zitten alle basis functie op.

Overigens leuk zo'n foto in spiegelbeeld, ik dacht even dat ik naar een Slough build 2cv zat te kijken...

Groetjes Bart

Geplaatst: do 17 mei, 2007 12:40
door flower
Het probleem van de benzinemeter lijkt te zijn opgelost. Op het oude type tankvlotter zit een openschroefbaar huis. Nu is het draadje gebroken van de taster die langs de weerstand schuift. Er is moeilijk bij te komen qua solderen. FF een andere vlotter erin zetten en dan hopen datie het doet.

Geplaatst: do 17 mei, 2007 23:00
door flower
hmmm. gesoldeerd... doetet nog steeds niet :(

Geplaatst: vr 18 mei, 2007 08:00
door Gerard2cv
Meten is weten hier.Dus vlotter meten in div.standen met de Ohmmeter

Geplaatst: wo 30 mei, 2007 10:48
door Twécévé
Ahum, kwam flower zaterdagavond even zn nieuwe aanwinst laten zien. Stonden we dus ergens in Houten definitief stil (starten ho maar). Naar huis moeten lopen om met de Xantia de Azam weg te slepen. :lol:

Geplaatst: vr 1 jun, 2007 12:12
door flower
jajaja

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 02:55
door wilde eend
Ook mijn benzinemeter werkt al een hele tijd niet meer. Collega-rijders bevestigden dat vrijwel elke eend daaraan lijdt. Is dat zo?
Mijn garagehouder, geen eendspecialist, zei dat de benzinetank eruit moet om het euvel te verhelpen. Zeg me dat dit alles het niet waar is.

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 06:59
door Gerard2cv
Als je met het contact aan,het draadje achter de bekleding aan de bestuurderskant naast de achterbank tegen massa drukt moet de meter vol uitslaan,Als dat zo is,moet je het bij de tank zoeken,maar daar loopt ook een massadraadje naar de zijkant van de tank die problemen kan geven