Sinds enige tijd lekt mijn 2cv olie. Voor zover ik kon zien kwam het tussen het vliegwiel en de motor vandaan. Dus ik ging er van uit dat de achterste krukas keerring lekte.
Gisteren er aan toe gekomen om de motor uit bouwen en heb meteen het vliegwiel verwijderd. Aan de achterkant van het vliegwiel zag ik nou niet echt olie. Maar op de bouten van de oliepomp en op de keerring zag ik toch wel een beetje olie.
Toen de keerring verwijderd, dit ging vrij makkelijk, en de nieuwe erin geschoven, dit ging ook vrij makkelijk. Ik had de nieuwe keerring eerst in een laagje motorolie gelegd omdat ik eens gehoord had dat dat makkelijker was voor het monteren.
Alles weer ingebouwd.
En starten.
Eerst bleef het onder de motor droog maar na een tijdje (< 1 min) kwamen er alweer de eerste druppels olie. En wanneer ik wat meer toeren maak lekt de motor nog meer...!

Wat kan dit zijn? En hoe los ik dit op?

Edwin!