Pagina 1 van 2

chassisnummer

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 21:27
door kwakkieftd
Hallo allemaal,

Jawel, ik heb eindelijk mijn eerste eend gekocht.
Nu al direct een vraagje, ik zie dat het chassisnummer in het chassis geslagen hoort te zijn ?
Bij deze zit die namelijk naast de bijrijdersstoel in de carosserie ( zo staat het ook op het kentekenbewijs ) en uiteraard op het schutboord een plaatje.
Het is een bouwjaar 89 en voor het eerst op naam gezet in 90, ik heb dit gecontroleerd met de stempels die er op staan en dat klopt.
Alleen het motortje heeft als type aanduiding AK2.
Maar ik zou omdat het chassisnummer in de carosserie zit gewoon een probleemloze chassiswissel kunnen doen zonder al dat gezeur met de RDW ?
Ik zit er over te denken namelijk omdat de naad van het driehoekje aan de bestuurderskant niet recht is ( onder breder dan boven ) en het stuur 'schraapt' af en toe in het stuurhuis, bovenin dus. Maar het gaat niet echt zwaar. En ik kan rustig op de voor en achterbumper dansen, zelfs 1 man voor en 1 man achter en dan beweegt er niets van het plaatwerk.
Grote twijfel dus, voetenbankje is ook aardig door in de knik dus de koets kan ook aan het zakken zijn.

Dit word een aardig project heb ik in ieder geval al door, maar ik heb grootse plannen met m'n eerste 'echte' auto en het zal vanaf nu altijd een eendje blijven.

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 21:42
door the Nosepicker
Soms zit een chassisnummer idd in de bodemplaten. Check of er citroƫn of rdw sluittekens zijn ingeslagen voor en na het nummer, dan weet je in elk geval of het nummer legaal is. En als je de zoekfunctie gebruikt kom je 100 topics over chassisnummers tegen. Succes! (enne foto's van je eend? ;) )

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 21:43
door Peter v G
Maar ik zou omdat het chassisnummer in de carosserie zit gewoon een probleemloze chassiswissel kunnen doen zonder al dat gezeur met de RDW ?
Als je nummer origineel is ingeslagen dan laat je bij de RDW toch gewoon een herinslag doen! Kosten zijn een goede 60 euro en je ben legaal bezig.
het zal vanaf nu altijd een eendje blijven.
Ben je daar wel zeker van?? :wink: :twisted:

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 21:56
door kwakkieftd
Maar als het nummer officieel en legaal is ( ik moet nog even goed kijken ) hoeft de RDW toch helemaal niet ingeschakeld te worden bij een chassiswissel ?
Dit is iets waar ik niet helemaal uit kom, ik heb al heel wat gelezen op dit forum m.b.t. chassisnummers.
Ben je daar wel zeker van?? :wink: :twisted:
yep 8)

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 22:23
door leo top
kwakkieftd schreef:Maar als het nummer officieel en legaal is ( ik moet nog even goed kijken ) hoeft de RDW toch helemaal niet ingeschakeld te worden bij een chassiswissel ?
Dit is iets waar ik niet helemaal uit kom, ik heb al heel wat gelezen op dit forum m.b.t. chassisnummers.
Je oude nummer moet legaal in je nieuwe chassis ingeslagen worden.

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 22:26
door koos
Als je chassis nummer officieel in je koets staat, kun je zonder problemen je chassis wisselen. Heeft de RDW niks mee van doen.

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 22:34
door Peter v G
Stom van me, had even niet in de gaten dat het in je carrosserie was ingeslagen. :oops:

Dan heb je waarschijnlijk geen herinslag nodig. Je originele nummer verhuist gewoon mee.

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 22:34
door geit
Hallo,
Heb 2jaar terug n nieuwe galva onder de geit(eend) geplaatst,ook bij mij chassisnummer in vloer,moest nummer uitslijpen enaan controle station afgeven en de nummer inslagen in chassis.Dit is wel in Belgiƫ natuurlijk :)

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 22:36
door Jeroen-citroen
leo top schreef: Je oude nummer moet legaal in je nieuwe chassis ingeslagen worden.
Ik ben het hier niet mee eens. Bij mijn eend staat het chassis nummer in de bodemplaat naast de bijrijders stoel. Dit staat ook gewoon op mijn papieren zo vermeld. als ik een chassis wissel doe verander ik niks aan de plaats van het nummer en heeft de RDW er dus niks mee te maken.

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 23:09
door Niels
inderdaad, je kunt gewoon het chassis wisselen dan.

bij mijn dyane is 5 jaar terug door de RDW het nummer ook in de bodemplaat van de carrosserie geslagen..... erg handig, maar goed, mijn chassis is nog prima... (ik hoop de rest ook, volgende week keuring)

Geplaatst: di 29 mei, 2007 08:46
door Rossero
Dit zou dus betekenen dat je er een goedkoop niet goedgekeurd chasssis van 450 euro onder zou kunnen doen zonder dat je daarvoor naar de RDW hoeft.

Geplaatst: di 29 mei, 2007 08:46
door leo top
Bij mijn Ami 6 chassis staat het nummer onder de bijrijdersstoel ingeslagen, in de bovenplaat van het chassis
Zijn jullie niet in de war met de bovenplaat van het chassis? Ik kan me niet voorstellen dat er chassis' zijn zonder nummer!

Geplaatst: di 29 mei, 2007 08:59
door Punky
Nee Leo, ze zijn niet in de war. Er zijn inderdaad eenden met het nummer in de bodemplaat. Ik heb zelfs een keer gelezen dat er een eend is, met het nummer op het voorspatbord.
Als dit klopt met de papieren, dan kun je dus een chassiswissel doen zonder naar de RDW te gaan.
Bij het vervangen van je spatbord of bodemplaat zul je dan wel naar de RDW moeten om het nummer in te laten slaan en dikke kans dat ze dan wel je chassis pakken. :roll:

Geplaatst: di 29 mei, 2007 09:09
door leo top
had ik nou niet verwacht van meneer citroen :(

Geplaatst: di 29 mei, 2007 09:40
door Niels
meneer citroen heeft dat dus ook niet gedaan he.... (althans niet bij die van mij)

bij die van mij is het nummer er door de RDW ingeslagen op de bodemplaat......