Pagina 1 van 1

Hoe kun je het verschil ZIEN tussen immitatie en origineel??

Geplaatst: za 9 jun, 2007 09:24
door Rossero
HELP!! :roll:

Ik ga vandmiddag kijken naar een eend, welke twee dagen geleden een ongeluk heeft gehad waarbij de koets is beschadigd. Het chassis is nog in goede staat, en in 2003 vervangen.

Dit is gedaan door de vorige eigenaar. Nu ga ik dus zometeen onder t beesie liggen, maar hoe kan ik dat ontdekken of het chassis origineel is of niet?!?

Ik ga vanmiddag kijken, dus dan is het handig om te weten, iemand tips?? (behalve; gebruik de zoekfunctie :oops: )

Geplaatst: za 9 jun, 2007 10:47
door Jeroen-citroen
Als het chassis is vervangen door de vorige eigenaar kun je in ieder geval controleren of het chassis nummer er instaat (Bijna alle eenden hebben het nummer ook daadwerkelijk op het chassis). Als het nummer er in staat met de rdw keuringstekens dan is het geheel na de wissel gekeurd door de rdw en origineel. Vraag de verkoper of hij een certificaat van het chassis heeft ook dit is een kenmerk van een origineel of goedgekeurd chassis.

ik hoop dat je hier wat mee kan.

lees dit ook even :wink:
Gevonden met de zoekfunctie

Geplaatst: za 9 jun, 2007 11:22
door Rollo
zag hem op marktplaats staan!


300 euri toch?


Origineel is hij sowieso niet, maar let goed op de rdw tekens.

Geplaatst: za 9 jun, 2007 14:11
door leo top
Denk je er wel om dat je voor jouw project een origineel chassis moet hebben? Anders krijg je geheit problemen als je hem later laat keuren (en dat moet je zeker) met de RDW.

Geplaatst: za 9 jun, 2007 16:13
door Rossero
leo top schreef:Denk je er wel om dat je voor jouw project een origineel chassis moet hebben? Anders krijg je geheit problemen als je hem later laat keuren (en dat moet je zeker) met de RDW.
Ja, daarom juist

Geplaatst: vr 28 sep, 2007 16:13
door TB
Nou een imitatie slaat het rdw ook een nummer in. Zit een brief bij waarmee het 'als origineel' door het leven gaat. Dus gewoon imitatie. Mits goed tegen roest behandeld niets mis mee. Maar in een imitatie kan dus ook een rdw nummer staan.

Geplaatst: vr 28 sep, 2007 16:35
door André Post
De origineel lijkende imitatie chassis zijn in iedergeval te herkennen aan de omgezette rand aan de boven en onderzijde.
Origineel en cassis zijn strak omgezet, de imitatie lijkt wel of ze met een waterpomptang aan geknepen zijn.
Ook zijn er bij imitatie chassis bij voor en achter schokbreker bevestiging versterkings plaatjes aan gebracht, bij origineel alleen achter.

Geplaatst: vr 28 sep, 2007 19:03
door wieltje1
imitatie chassis hebben allemaal lipjes aan de zijkant zitten waar je de leidingen achter vast kan klemmen , achter deze lippen zit namelijk ook geen verf

Geplaatst: vr 5 okt, 2007 20:24
door TB
Ik heb ook een imi chassis, maar geen van deze kenmerken. Er zijn wel meerdere merken natuurlijk.

Geplaatst: vr 5 okt, 2007 22:24
door Heiko
Hier vind je een aantal kenmerken van een origineel chassis:

-dunne, naar beneden afgeknikte sleepogen
-veerpotophanging aan de zijkant voor open, achter gesloten
-veerpotophangingen moeten boven chassis uitsteken
-schelpjes onder voortrein met omgezette rand
-vierkante gaajes in de schelpjes
-extra opgelaste plaat aan de zijkanten t.h.v. vooras
-gaatjes langs linkerkant voor plastic clipjes benzineslang/remleiding (niet te groot voor clipjes!)
-geen aangelast plaatje aan zijkant achter voor bevestiging koppeling benzineslang
-zichtbaar part-nummer met aan beiden zijden ervan twee dubbele chevrons in een ovaaltje
en misschien nog een paar dingen die ik alweer vergeten ben.
:lol:

Geplaatst: ma 8 okt, 2007 09:11
door Twécévé
Was zaterdag bij het magazijn van de 2CV4&6Club. Daar hebben ze een aanbieding: chassis voor 500 euro :shock:

Was waarschijnlijk een Imitatie chassis. Dan gaan er bij mij wat rode lampjes branden. :evil:

Mod: Punky