chassiswissel klaar,motor testen?
-
- Gebruiker
chassiswissel klaar,motor testen?
Nu mijn wheels chassis er is staat het eendje weer op de wielen.Alles is weer klaar,enkel de koets moet er nog op.Nu vermits de motor uit elkaar is gegaan tijdens de chassiswissel wil ik de motor wel testen voor de koets er weer opkomt.Nu vroeg ik mij af hoe ik alles moet aansluiten om de motor te laten draaien+een bijkomend vraagje:Volstaat de eerste demper om te startten,of moet de tweede demper er echt aan(wegens vlammen uit uitlaat enzo).Ik heb de gewone ontsteking vervangen door een 123-ignition,dus ik vermoed dat het aansluitschema weer net iets anders zal zijn..
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Gebruiker
ja maar met dit topic heb ik nog geen aansluitschema,en weet ik nnog niet als de eerste demper volstaat zonder brandgevaar..Ik zou graag morgen startten dus zou de info wel kunnen gebruiken
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Addicted user
- Contacteer:
1e demper is voldoende,
aansluitschema:
1 pak een losse accu
2 sluit massa aan op het blok
3 plus draad op bobine
4 mindraad van bobine aan contacpunten
5 dikke plusdraad naar startmotor
6 losse plusdraad (of schroevendraaier) om startrelais van de startmotor aan te sturen
Let op, plus draad naar bobine liefts met schakelaar, zodat je deze weer makkelijk uit kunt schakelen.
Vergeet niet benzine aan te sluiten
succes.
Zo zag mijn testopstelling er uit:

aansluitschema:
1 pak een losse accu
3 plus draad op bobine
6 losse plusdraad (of schroevendraaier) om startrelais van de startmotor aan te sturen
Let op, plus draad naar bobine liefts met schakelaar, zodat je deze weer makkelijk uit kunt schakelen.

succes.

-
- Gebruiker
gaf dit niet ongelooflijk veel lawaaibackfire schreef:1e demper is voldoende,
aansluitschema:
1 pak een losse accu
3 plus draad op bobine
succes.

vroem vroem
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Als je er geen 1e demper op hebt komen er zelfd vlammen uit de pijp

Voor de opstelling met 123:
Geel op + bobine
zwart op - bobine
rood op + accu
startkabel van + accu naar startmotor
startkabel van - accu naar ergens aan het blok
met een schroevendraaier oid contact maken
Neem wel dikke startkabels. Met dunne wil die niet rondgaan heb ik ondervonden. zie http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4970

Voor de opstelling met 123:
Geel op + bobine
zwart op - bobine
rood op + accu
startkabel van + accu naar startmotor
startkabel van - accu naar ergens aan het blok
met een schroevendraaier oid contact maken
Neem wel dikke startkabels. Met dunne wil die niet rondgaan heb ik ondervonden. zie http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4970
-
- Gebruiker
gelukkig dat ik het gisteren dan opgegeven heb omdat ik dat gat in het vleigwiel niet vond om de 123 af te stellen
Dan ga ik 1 van de dagen een opstelling maken zodat de rest na de 1ste demper er ook aan kan hangen