Pagina 1 van 1

hoe zijplaten draagarmen met bevestiging schokbreker?

Geplaatst: za 23 jun, 2007 10:47
door 2cv6spécial
Nu na een jaar de 2cv uiteen gelegen te hebben weet ik niet precies meer hoe die platen op de zijkanten van de voordraagarmen gemonteerd zate.Welke moet links/welke rechts?Is het normaal dat als de plaat gemonteerd zit,je de schokbreker vooraan niet meer los kunt draaien?Eventueel foto om het mij te tonen zou welkom zijn..

Geplaatst: za 23 jun, 2007 11:35
door backfire
De as van de schokbreker steekt in ieder geval naar de binnenzijde van het chassis, maar volgens mij moet je de schokbreker gewoon los en dus ook vast kunnen krijgen als deze plaat gemonteerd zit. Ik kan me niet herinneren deze plaat ooit los gemaakt te hebben voor het wisselen van de schokbreker.

Geplaatst: za 23 jun, 2007 12:22
door TB
De bout zit onder en wijst naar binnen toe. Als je goed kijkt past het dan maar op 1 manier als je de drie gaatjes waar de bouten in horen te zitten aan je draagarm.

Op zich kun je nog wel bij de schokbreker alleen vind ik het wel handiger om die plaat even los te halen. Scheelt veel gepiel.

Geplaatst: za 23 jun, 2007 12:42
door 2cv6spécial
ja het kan idd maar op 1 zinnige manier gemonteerd worden,maar welke moet links en welke rechts?Bij mij kan ik die moet niet loskrijgen als ze gemonteerd zit omdat dat die uitsteeksels waar de kantelmessen zitten ervoor zitten..

Geplaatst: zo 24 jun, 2007 00:18
door Erikjan
Dan zitten ze goed. Ik moet ook de platen demonteren om de schokbrekers er op te zetten. Bouten moeten naar binnen wijzen.

Afbeelding

Geplaatst: zo 24 jun, 2007 09:01
door backfire
Off Topic

Ziet er mooi uit EJ ;)

Geplaatst: zo 24 jun, 2007 13:15
door 2cv6spécial
ok,dan klopt het hoe ik ze gestoken heb :) Zeer wel bedankt

Geplaatst: zo 24 jun, 2007 17:57
door Punky
Naar mijn weten kunnen de schokbrekens niet los als de platen blijven zitten. Je kunt de moer niet eraf draaien en de schokbrekers er niet afnemen. Deze plaat moet je dus demonteren.

De stand van de plaat kan op 2 manieren. De vorige eigenaar van mijn eend heeft namelijk ooit langere schokbrekers gemonteerd (joost mag weten waarom) en de platen omgedraaid. Dit heb ik tijdens de restauratie mooi overgenomen en de APK heeft hij er meerdere malen mee gehaald. Je moet dan dus wel langere schokbrekers hebben. Bij het monteren van de stabilisatorstang kwam ik erachter dat het niet klopte.

Kortom waar je vanuit kunt gaan bij het plaatsen is dat de 2 bouten waar de schokbreker ingaat de kortste afstand hebben, aangezien een eendenschokbreker korter is.. Dus de plaat wijst naar achteren. Zoals op de bovenstaande foto.

Wie ze om wil draaien, ik heb nog 2 goeie langere monroe's liggen. :wink: