Remolie lamp en oliedruk lamp probleem

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » zo 19 jun, 2011 16:44

Nou ik heb vandaag de storm getrotseerd en het satbord verwijderd. Helaas zit er dan nog een pijpje in de weg waarvan me niet duidelijk is wat de functie kan zijn. Het pijpje sit voor de sesor en komt uit de koeltunnel. De andere kant van het pijpje is open maar ziet er uit alsof er nog wat ingestoken kan worden...

Gelukkig is het wel gelukt om de aansluiting te bereiken met een draadje en krokodillenbekje. Nu weet ik dus dat de bedrading heel is! De sensor is dus stuk...

Hoe krijg ik er nu een nieuwe in. Dat pijpje zit namelijk behoorlijk in de weg!

Kwam ook weer genoeg losse onderdelen tegen... De bumper en koplampsteun zit aan elke kant met 3 boutjes vast althans dat is wel de bedoeling. Links kon er bij allemaal nog een moertje extra tussen! Rechts 2 ringen. Verder zit het zo in het cassis gedraaid en zonder moeren er achter. Dat lijkt me niet te kloppen toch? Zal dit ook eens in een toepasselijk toppic zetten...

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 19 jun, 2011 19:35

Het pijpje is voor de koeling van de remschijven. Aan de andere kant zit er ook nog een.
diverse Citroens, wat anders.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » zo 19 jun, 2011 23:30

Ha, nou had ik daar al zo'n idee van. Er zit echter niets aan. Daar hoort neem ik aan een soort slang naar de schijven te lopen. Ik weet dat velen het onzin vinden overigens, zelf heb ik nog geen mening anders dan "het zal er toch niet voor nop zijn???).

De hamvraag is nu hoe gaat dat ding los zodat ik bij de olie Sensor kan komen. Nu is het ding onbereikbaar voor (de) montage.

Andere vraag nog, heb ik een speciale sensor nodig of heb ik goed begrepen dat elke automaterialen zaak me een universele kan leveren?

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 20 jun, 2011 07:46

Als ze bij de automatrialenzaak hem voor een 2cv in huis hebben willen ze hem graag aan je verkopen.Hij bestaat in 2 types.Het enige verschil is he stekkertje is dan een kabeloogje(iets lastiger montage)

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 20 jun, 2011 08:19

Met een passende pijpsleutel kun je hem demonteren. Heb ik deze zomer in frankrijk ook moeten doen op de camping nadat ie gesneuveld was. Pijpje is niet te demonteren.
Er hoort inderdaad nog een slang aan en een koelbakje onder de schijven.
diverse Citroens, wat anders.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » ma 20 jun, 2011 08:58

Hoi,

Nou zit dat pijpje van de schijfkoeling precies voor de sensor. Ik kan er met mijn doppenset niet langs. Dat betekend dan neem ik aan dat de hele koel kap er af moet?

EJ
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 20 jun, 2011 09:11

Je kan het pijpje naar beneden buigen.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » ma 20 jun, 2011 09:40

Blijft het dan heel of is het dan ook onbruikbaar geworden. Ik bedoel stel dat schijfremkoeling belangrijk is en ik sloop het pijpje dan heb ik een hoop werk en kosten neem ik aan?

EJ
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » ma 20 jun, 2011 11:38

Schijfremkoeling is in Nederland niet nodig, tis alleen handig in bergachtig gebied. Ik sloop die dingen er altijd meteen af, heb er vaker problemen mee dan dat ik ze nodig heb, zodra ze een beetje scheef zijn schuren ze over de schijf.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » ma 20 jun, 2011 12:01

Hoi,

Daar zeg je iets heel belangrijks. Volgende zomer wil ik naar Tsjechië. Begachtig. Ik rijdt dan met 2 mensen en kampeer bagage. Dan is schijfrem koeling dus wel aan te raden begrijp ik. Bij mij zit alleen het pijpje vanaf de tunnel, de rest is er niet. Het pijpje verbuigen is dus niet erg slim dan denk ik. En de rest van de onderdelen scoren wordt ook een nuttige bezigheid dan denk ik?

Wat moet er dan los allemaal om bij die sensor te komen. Het lijkt er op dat bij mij een type zit vaar je een draadje in vast schroeft. Ik moet er dus ook met een schroevendraaier bij om hem os te kunnen halen.
Het lijkt een hele klus te worden...

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 20 jun, 2011 12:08

ik ben twee jaar geleden in Tsjechië geweest met de eend en met een klapkar van een kilo of 375 erachter.. Ook nog voor twee personen bagage en andere kampeerspullen.
Rij al jaren zonder koelkapjes/rammelbakjes en ook in Tsjechië geen remproblemen gehad. Goed onderhouden remmen vind ik fijner dan van die rammelende kapjes
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » ma 20 jun, 2011 12:49

Alleen het spatbord hoeft los. bij dop 21 kun je een bougiesleutel gebruiken, bij 23 een lange dop. t schroefje is dopje 6 of 7.

Met een goede remtechniek is het zonder rammelbakjes goed te doen! Ik heb ze er al tijden niet meer onder.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » ma 20 jun, 2011 14:37

Oftewel uit de weg buigen en gewoon doen!

Thanks! Ik geloof dat de verkoper me een sensor gaat sturen...

EJ
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 20 jun, 2011 14:42

Tom Duckpower schreef:ik ben twee jaar geleden in Tsjechië geweest met de eend en met een klapkar van een kilo of 375 erachter.. Ook nog voor twee personen bagage en andere kampeerspullen.
Rij al jaren zonder koelkapjes/rammelbakjes en ook in Tsjechië geen remproblemen gehad. Goed onderhouden remmen vind ik fijner dan van die rammelende kapjes
+1
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Nout
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 jun, 2017 18:31

Olie lampjes aansluiten

Bericht door Nout » za 28 okt, 2017 19:07

Hallo.

Heb een vraag hoe ik de rem olie lampje en olie druk lamp plus lampen tester moet aan sluiten ben al paar dagen aan het kutten.

Maar krijg het niet voor elkaar .waar moet welke draad/kleur.

Zou achteraf wel heel logisch klinken maat het komt er niet uit

Gr

Noir

Plaats reactie