Pagina 1 van 2

krik

Geplaatst: do 28 jun, 2007 15:19
door Robson
waar kan ik best mij kril plaatsen onder de geit?
nb: een schaarkrik van toyota

Geplaatst: do 28 jun, 2007 15:23
door Michiel van G.
schaakrik hoef je niet te proberen, die is nooit lang genoeg om een 2cv van de grond te krijgen. Het beste is daar een garagekrik of originele krik voor te gebruiken

Geplaatst: do 28 jun, 2007 15:44
door backfire
er liggen her en der toch genoeg krikken van een eend, zal iemand wel toch 1 over hebben?

Geplaatst: do 28 jun, 2007 15:45
door André Post
Je kan proberen bij de bouten waarmee de wielophanging vastzit aan het chassis.
Anders bij de schokdemperbevestiging aan het chassis.
Het kan inderdaad zijn dat je het niet red met de schaarkrik.
Met een houten balk er tussen haal je het dan net wel, is ook extra bescherming tegen beschadiging van je chassis.

Geplaatst: do 28 jun, 2007 16:09
door pauldegoede
Zullen we er toch nog maar even bijzeggen dat het levensgevaarlijk is om een eend op te krikken aan een niet bij de auto geleverde schaarkrik? Wat ga je daarna doen? De onderkant van het chassis inspecteren?

Geplaatst: do 28 jun, 2007 16:57
door dyane_maniac
mee eens. en je hebt van die garage krikjes van niet al te beste merken, maar goed genoeg (vooral gezien het gewicht v/e eend) en spotgoedkoop


als je het dan toch een band moet wisselen en uit nood nix anders heb dan zo'n schaar krikje kun je hem (voor) ook onder de draagarm zetten.

Geplaatst: do 28 jun, 2007 17:11
door Erikjan
Ik zet na het krikken als ik er onder moet wezen altijd een blok hout naast de krik voor het geval hij inzakt.

Geplaatst: do 28 jun, 2007 18:45
door TB
Opkrikken en dan met assteuntjes ondersteunen. Is het veiligste uiteraard. Hoe je m opkrikt... met balk eronder ofzo, zolang je er maar niet onder gaat liggen voordat de boel veilig is.

Geplaatst: do 28 jun, 2007 21:25
door lordmaster1
je kan ook proberen de krik vlak achter het wiel te zetten en dan alleen de draagarm opkrikken... Ik doe het al tijden zo en het werkt prima met krikken die niet zo ver omhoog kunnen

Geplaatst: vr 29 jun, 2007 20:21
door Robson
ik heb t gewoon gedaan met een schaarkrik en een blok hout eronder. Ging perfect. Wel even een blok eronder eens ie omhoog staat zodanig dat je kan werken.

Geplaatst: za 30 jun, 2007 09:39
door Tom
TB schreef:Opkrikken en dan met assteuntjes ondersteunen. Is het veiligste uiteraard. Hoe je m opkrikt... met balk eronder ofzo, zolang je er maar niet onder gaat liggen voordat de boel veilig is.
Mee eens. Een goede krik en assteunen, ik zag op de site van rustbuster een mooie aanbieding. Eén nadeel, je moet hem zelf ophalen. Ik wil hem ook gaan halen omdat mijn oude garage krik overleden is.

Geplaatst: za 30 jun, 2007 22:57
door flashnr1
Afbeelding
deze is echt een aanrader in 1 slag tot het chassis en niet duur ik heb er 70,00 voor betaald tilt echt alles op

Geplaatst: zo 1 jul, 2007 19:01
door wieltje1
Origineel zat er bij de eend een houten wig die je da voor het krikken achter het wiel moest leggen zodat de auto niet weg kan rollen, en een wiel wisselen met originele krik gaat dan best OEFENING BAART KUNST

Geplaatst: zo 1 jul, 2007 21:28
door TB
Vind alleen een krik onder de dorpel plaatsen nooit zo fijn. Zeker niet bij een eend. Stel je voor dat ie zwak is op die plek dan ga je er gelijk doorheen.

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 13:12
door dyane_maniac
wieltje1 schreef:Origineel zat er bij de eend een houten wig die je da voor het krikken achter het wiel moest leggen zodat de auto niet weg kan rollen, en een wiel wisselen met originele krik gaat dan best OEFENING BAART KUNST
met een originele krik is er idd geen bezwaar. deze kan als je m goed plaatst niet makkelijk weg schieten. het ging hier om een schaarkrik die wel makkelijk kan wegschieten omdat ie nergens in kan haken. nadeel van de originele krik is wel dat je de auto aan de dorpel omhoog krikt en deze zijn meestal niet zo heel erg best meer.

douwe