Pagina 1 van 1
slecht vrij of slecht schakelen
Geplaatst: wo 4 jul, 2007 19:07
door Ramon
sind een paar dagen schakeld mijn eend wat rottig bij opschakelen gaat het wat krakkig in zijn 2,3 en 4 terug schakelen niet heel veel problemen
koppeling is juist gesteld meerdere malen. als ik stil sta schakeld ie gewoon goed in zijn 1. 2,3 en 4 is wat moeilijker.
btw koppeling is nieuw.
wat ik wel nog weet is bij mijn laatste blokwissel was mijn druklager niet zo lekker was die bleef maar tollen.
zou dat simpele ding het kunnen zijn??
Geplaatst: wo 4 jul, 2007 19:28
door revi
Wat heb jij toch altijd voor problemen?

Geplaatst: wo 4 jul, 2007 20:05
door backfire
ik neem aan dat als je een nieuwe koppeling steekt je ook meteen een nieuw druklager monteerd.
Geplaatst: wo 4 jul, 2007 20:07
door Punky
Er zit wel een lager? Was jij niet degene die laats zei dat je dat lager ook kon vervangen door een koperen bus ofzo. Ik heb dat laatst iemand horen zeggen, was meen ik op het SDE.
Geplaatst: wo 4 jul, 2007 21:09
door sellavie
heb je al eens naar die 2 rubber ringetjes gekeken aan het eind van je versnellingspook? die vernieuwen geeft een wereld van verschil
Geplaatst: wo 4 jul, 2007 21:37
door the Nosepicker
Dolf, ik denk dat dat over het toplager ging, dat is nl een koperen busje. Druklager is 'iets' groter dan een busje. Maar ik was er niet bij op het SDE en ik zat niet aan de apfelkorn, dus ik weet niet wie wat gezegd heeft..

Geplaatst: do 5 jul, 2007 06:55
door Ramon
ja idd ik vertelde over top lager dolf!
en natuurlijk heb ik die rubber schakel wokkel al vervangen.
Geplaatst: do 5 jul, 2007 06:56
door Ramon
backfire schreef:ik neem aan dat als je een nieuwe koppeling steekt je ook meteen een nieuw druklager monteerd.
de set was nieuw idd
maar toen ik laats mijn moter er uit haalde heb ik niks vervangen omdat ik simpelweg het matteriaal niet had en weer moest rijden!
en hij schakelde de afgelopen 9000 km ook goed met dat druklager
Geplaatst: do 5 jul, 2007 08:41
door backfire
Kan goed zijn dat de plaat niet helemaal lekker gecentreerd zit.
Geplaatst: do 5 jul, 2007 10:13
door Gerard2cv
Als je de koppeling 1X vrij trapt,centreer de plaat vanzelf.Maar staat het
versnellingshandel wel haaks met die bocht op de bak,zodat de ribbeltjes
binnen goed op de plaats zitten als hij vrij staat.Anders de koppeling boven
op de bak even goed zetten en goed vast aandraaien
Geplaatst: do 5 jul, 2007 12:38
door Erikjan
Ramon2cv schreef:ja idd ik vertelde over top lager dolf!
Het lijkt me niet handig om daar een koperen bus voor te gebruiken. Dat slijt veel te hard en smeert niet. Die bussen zijn van brons of een speciale legering waar wel koper in verwerkt is. Brons heeft namelijk een smerende werking.
En ik kan me niet voorstellen dat die busjes zo duur zijn dat je gaat "hobbyen" met zelfgemaakte koperen busjes.
Geplaatst: do 5 jul, 2007 12:40
door Lelijke Eend
Hoe oud is je versnellingsbakolie ?
Geplaatst: do 5 jul, 2007 13:52
door backfire
Nu je het zo zegt EJ koper busje, moet brons zijn of naaldlager. Als Ramon daar echt een koper busje in heeft gemaakt dan zal deze na 9000KM wel al weggesleten zijn. Dat kan dan ook het schakelprobleem verklaren.
Geplaatst: do 5 jul, 2007 13:57
door Ramon
nee gewoon het origineel koperkleurig ding ja, jeetje zeg!
en elmer je kent me toch ik vervang 2 keer per jaar die olie!
Geplaatst: do 5 jul, 2007 14:09
door Lelijke Eend
In jou geval had ik dat eigenlijk ook niet hoeven vragen nee
Enneh, orgineel = goed
