bcc's vermogens test dag.
bcc's vermogens test dag.
gisteren een leuk dagje gehad.
7 burtons
1 lomax
2 eendjes
mijn moter heeft 650 cc en is in goede conditie.
de pk meeting is op de wielen gemeten en je moet er ongeveer 6 pk bij tellen wil je aan de pk's komen die in je boekje staan zegmaar.
eerste run:
30.4 pk (36,4 pk op krukas), zonder powertube
tweede run
31.5 pk (37,5 pk op krukas), met powertube
derde run:
31.4 pk (37,4 pk op krukas), met K&N
beide metingen met 1e trap 110 en tweede trap 115
bij de 2e run kon ie nog iets armer.
dus 2e trap naar 110 maar zonder powertube met K&N
vierder run:
30.9 pk (36,9 pk op krukas) dus iets minder maar zuiniger in 2e trap.
zo staat ze nu maar ik ga het deze week waarschijnlijk weer terug zetten naar de powertube met 115 dus zoals ik het altijd al had.
voor mij weinig verbetering!
er zaten er een paar bij die 5 of meer pk omhoog gingen
die waren erg blij
het is erg leerzaam en je komt er gouw achter dat sommige dingen toch niet goed staan afgesteld.
bij de meeste was de vlotterhoogte niet goed!
7 burtons
1 lomax
2 eendjes
mijn moter heeft 650 cc en is in goede conditie.
de pk meeting is op de wielen gemeten en je moet er ongeveer 6 pk bij tellen wil je aan de pk's komen die in je boekje staan zegmaar.
eerste run:
30.4 pk (36,4 pk op krukas), zonder powertube
tweede run
31.5 pk (37,5 pk op krukas), met powertube
derde run:
31.4 pk (37,4 pk op krukas), met K&N
beide metingen met 1e trap 110 en tweede trap 115
bij de 2e run kon ie nog iets armer.
dus 2e trap naar 110 maar zonder powertube met K&N
vierder run:
30.9 pk (36,9 pk op krukas) dus iets minder maar zuiniger in 2e trap.
zo staat ze nu maar ik ga het deze week waarschijnlijk weer terug zetten naar de powertube met 115 dus zoals ik het altijd al had.
voor mij weinig verbetering!
er zaten er een paar bij die 5 of meer pk omhoog gingen
die waren erg blij
het is erg leerzaam en je komt er gouw achter dat sommige dingen toch niet goed staan afgesteld.
bij de meeste was de vlotterhoogte niet goed!
-
- Veelvuldig poster
Ik was er dus ook met m'n dukkie (was dus de andere eend) En eigenlijk de verliezer van de dag...... wel het meeste vermogen, maar er verder nix uit kunnen halen, hij was 'perfect' afgesteld.
mijn eendje zat op 34.4 pk op de wielen (ongeveer 40 op de krukas!!!!) wel met eigengemaakte powertube en eigengemaakt luchtfilter (zie ander onderwerp op t forum) Een groot voordeel van een visablok t.o.v. een big boreset heb ik nu wel gezien, de Big bore heeft een hele korte koppelpiek en een visablok een veel vlakkere koppelkromme, hij begint eerder en gaat langer door
wel grappig, ik kon alle Burtons makkelijk bijhouden, ondanks dat ik er een veel langere versnellingsbak in heb liggen.
zeker voor mensen die het idee hebben dat hun 2cv te weinig vermogen levert (iig minder dan zou moeten) is een afsteldag zeker aan te raden.
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
mijn eendje zat op 34.4 pk op de wielen (ongeveer 40 op de krukas!!!!) wel met eigengemaakte powertube en eigengemaakt luchtfilter (zie ander onderwerp op t forum) Een groot voordeel van een visablok t.o.v. een big boreset heb ik nu wel gezien, de Big bore heeft een hele korte koppelpiek en een visablok een veel vlakkere koppelkromme, hij begint eerder en gaat langer door
wel grappig, ik kon alle Burtons makkelijk bijhouden, ondanks dat ik er een veel langere versnellingsbak in heb liggen.
zeker voor mensen die het idee hebben dat hun 2cv te weinig vermogen levert (iig minder dan zou moeten) is een afsteldag zeker aan te raden.
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
je weet m'n uurtariefEvan schreef:lijkt me dat je dan juist de winnaar van de dag bent, heb je geen vermogensbank nodig gehad om de "perfecte afstelling" te vinden maar heb je helemaal zelf gedaanrusty schreef:Ik was eigenlijk de verliezer van de dag......
mag je binnenkort ook eens bij mij aan de gang

PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
zo zaterdag gaan we weer naar de test bank!
nu met de ami. hopelijk is ze de winnaar morgen.
mijn ami is nog helemaal origineel dus ik hoop er zeker wat uit te halen.
dolf ik vertrek vanuit brabant dus als je mee wil.. wist niet meer of je nou kon
nu met de ami. hopelijk is ze de winnaar morgen.
mijn ami is nog helemaal origineel dus ik hoop er zeker wat uit te halen.
dolf ik vertrek vanuit brabant dus als je mee wil.. wist niet meer of je nou kon
Laatst gewijzigd door Ramon op do 10 apr, 2008 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.